Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Äntligen info! Graviditeten sitter i buken! Hur har den hamnat där är en gåta och tydligen vänligt ovanligt. De misstänker att när de stoppade in äggen har de lyckas komma utanför livmoder men vet inte. Jag såg i monitor hur de la dem in och då skulle väl alla 3 sitta där. Om cellgifter inte biter, blir det öppen bukoperation. Maximal otur!
Utomkvedes i abdominal är ovanligt. Det är svårt att veta exakt varför det blir så. Katetern vid implantations är bara en av förklaringarna men observera detta är bara teorier, problem med äggstockar äggledare inflammationer och kirurgiska ingrepp i det området är de största orsaker till utomkvedes. Ovadsett var de fäster utanför eller i botten på livmodern. Så tjänstefel, kan inte åberopas. För mer kunskap sök på ectopic pregnacy.
Skönt att du fått visshet. Ovisshet skapar mest oro av allt. Lättare att gå vidare, tycker jag. Än att famla i mörker. Kram
Tackar Redan. Du är min informationsbank. Det är så svårt att fråga allting när kan sitter med en läkare. Jag såg vad de satt embryos och i så fall borde alla 3 hamnat fel.
Hej. Jag är ny här och känner mig lite ledsen och orolig idag. Min historia är 1 ivf gav 1 ägg som ej blev befruktat. 2 ivf gav 3 ägg 1 fint till mig som ej tog sig. Nu köat i 2 år för äd och idag plockades vår donator på 3 ägg. Återförande på lördag. Känner mig ledsen över att det bara blev 3 ägg idag men hoppas verkligen på att något av dem är ett guldägg.
Så tråkigt att höra NinaCamilla, jag hoppas att det blir så bra som möjligt nu för dig! Och jag håller med, Redan47 är min informationsbank också. Längtar12345, jag tror definitivt att du har ett guldägg bland de tre Lycka till! Var någonstans gör du äggdonationer?
Swede: jag gör i Göteborg. Har köat sedan dec -11.
Längtar12345, ok. Vi är också igång med äggdonation. Står i kö i Umeå (eftersom jag har fyllt 40) men det tar tid, så vi bestämde oss för att göra det i Riga och är i full gång nu med hormontabletter. Jag åker över i månadsskiftet för ET, om allt vill sig väl. Det är första försöket för oss och vi är mycket spända på det.
Längtar12345: förstår din oro, men.. vi fick 4 ägg plockade och första insättningen ligger just nu och busar med pappa i vardagsrummet :) Vår korsdonator plockades på 20 ägg som två par fick dela på och det ena paret fick inget resultat på 10 ägg. Så det handlar inte om antalet. Tänk positivt, de tre äggen kommer sköta sig exemplariskt :)
Lycka till!! Håller tummarna!!