• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Frk Röd

Är det någon av er som kombinerat Albyl Minor och clexane vid behandling? Isåfall , när började ni med respektive medicin och i vilken dos?

• Katt12

Juliette, jag äter ofta avocado o ägg t lunch så nu blir det att komplettera med ingefära, vitlök o gurkmeja, tack för tipset!

• lelle75
    Frk Röd skrev 2014-03-29 08:11:58 följande:
    Är det någon av er som kombinerat Albyl Minor och clexane vid behandling? Isåfall , när började ni med respektive medicin och i vilken dos?
    Jag har, började samma dag som transfer med båda. Man får ta max 75 mg acetylsalicyra per dag när man är gravid. Jag köpte en sort utomlands som är 75 mg i varje, i sverige finns det tyvärr inte så då får man dela, finns en tablettdelare att köpa på apoteket.

Tog Clexane 0,4 mg, en spruta varje kväll tills dessa tog slut, nu tar jag fragmin 0,2 mg.
  • Frk Röd

Tack för svar lelle. En del säger att man inte ska överskrida 100 mg och därför kan dela en Albyl Minor i 3 delar vilket ska bli ca 93-95 mg, och det ska vara okej.

• Redan47

FRk Röd: jag kombinerar både Trombyl och clexane, då mitt blod behöver det. Största anledningen är östrogen behandlingen som påverkar det.  Din klinik kan skriva ut det du behöver. I sverige finns Trombyl 75mg. Jag vill förtydliga att det inte är antal ml i sprutorna som ni ska titta på utan den totala enheten på substansen. Men 5000IE 0.2ml Fragmin - motsvarar ungefär 4000 anti-xa 0.4ml Clexane. 
    Skulle du till Serum? De skriver recept på det du behöver som du inte vill köpa där. 

Idag hade jag ET. Nu gravid!!! Testdag om 12 dagar....{#emotions_dlg.flower}

• Frk Röd

Redan, jag ska skicka mensblod till Serum nästa vecka för infektionsanalys. Har även skickat "min historia" med tidigare misslyckade IVF med egna ägg samt den misslyckade ÄD som jag gjort. När infektionsanalysen är klar så får jag förhoppningsvis en bedömning från Penny om vad som kan förbättras för att jag ska bli gravid vid nästa försök. Lite beroende på vad hon säger så får jag se om jag gör nästa behandling på Serum eller på Embio som jag var hos vid första ÄD. Embio har inte ordinerat Trombyl till min nästa behandling, utan bara clexane. Därför kommer jag självmedicinera med Albyl Minor som jag har förstått kan ersätta Trombyl. Albyl är ju receptfritt så då behöver jag inte krångla med recept. Ruva lugnt med dina tre små. Nu ska det banne mig bli bebisar.

Hur går det för dig NinaCamilla?

• Redan47

Frk Röd, då rek dig att köpa det när du är i grekland. Mina heter, SALOSPIR 100mg, acetylsalicylic acid. Men även om Embio inte förser dig...så kan du be dem skriva ett recept på trombyl 75mg...Jag har alltid sagt vad jag vill ha...det är en början, än att förutsätta att de inte gör det. hur svarar din slemhinna på hormonbehandling?

Nina: Jag satte in 3Tungan uteSkål. Hur mår du?

• NinaCamilla

Viktig med salospir och albyl minor att om ni ska börja blöda färsk blod under ruvningen, sluta med det direkt. När jag fick min blödning, fick jag tvärstoppa dem enligt Penny. Jag mår lite bättre nu. Hcg har gått ner och känner mig mindre gravid. På måndag ska jag till blodprov igen eller 2 ggr per vecka i 4 veckor framåt. Jag pratade med Serum Penny och vår nästa försök är skjutet till september. Det var inte alls vad jag hade tänkt mig. Tiden rinner iväg och jag blir inte yngre. Blev dömt som gammal i sjukhuset på sista besök

• Frk Röd

Bra att det går åt rätt håll NinaCamilla! Skit i de inkompetenta på sjukhuset, de ska hålla k-ften om det inte har nåt vettigt att säga.
    Hur gammal är du? Såvida du inte fyller 50 inom några månader så kan du ta det lugnt när du gör ÄD, där är åldern av mindre betydelse.

Tack för tips Redan. Min slemhinna har alltid svarat mycket bra på hormonbehandling. Vid förra ET så var den mellan 11-12 mm. Flera gynekologer som har undersökt/behandlat mig säger att min livmoder och slemhinna är jättefin, skolboksexempel så jag fattar inte varför inte äggen vill fästa. Ingen manlig faktor finns heller så kanske beror det på immunologin. Men det ska kollas upp och ges bot för isåfall.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014