• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-04-02 17:24:29 följande:
    KUB-en avklarad!! Fick se vinkande bebbe och fick 1/600 som risk för trisomier vilket är en bra siffra för oss då jag är 42. Inte som då vi gjorde äd med 30-årig donator och fick 1/20000 (teoretiskt omöjligt att få så bra resultat med min ålder) men ett par promilles risk kan vi leva med så det blir inte fosterdiagnostik. Så skönt!! Framflyttad till 13+1 också! Kramar till er alla och tummar till er som ruvar!!
    Härligt!

Stort grattis! Riktigt guldägg du släppte vid 42 års ålder

Det är som Triss. Plötsligt händer det! Även hos oss ÄD-folk kan det dyka upp guldägg när man mist anar
  • Jenkis
    Längtar12345 skrev 2014-04-02 15:39:01 följande:
    Ruvardag 12 och idag kom liten blödning. Känns kört nu. Ont i brösten sedan 3 dagar tillbaka.
    Du kan ju vara gravid... Jag har blödigt varje gång jag varit det. Tre gånger har det hänt.
  • villsågärna38
    Längtar12345 skrev 2014-04-02 15:39:01 följande:
    Ruvardag 12 och idag kom liten blödning. Känns kört nu. Ont i brösten sedan 3 dagar tillbaka.

Håller med Jenkis! Då jag blivit gravid med ÄD har jag blödit rätt mkt båda ggr. Jättevanligt att kroppen reagerar så pga hormoner osv. Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-04-03 15:02:44 följande:
    Härligt! Stort grattis! Riktigt guldägg du släppte vid 42 års ålder Det är som Triss. Plötsligt händer det! Även hos oss ÄD-folk kan det dyka upp guldägg när man mist anar

Ja eller hur!! Hann fylla 43 precis innan KUB så bara min ålder gav en risk på 1/35. Gulp!! Skönt att iaf blodprover och nackspalten sänkte risken till 1/600 men förstår nu vad min bm menade då hon sa att åldern gör att efter 40 är det teoretiskt omöjligt att få ett jättebra KUB-resultat (med dottern hade vi 1/20000) oavsett hur bra blodprover och nackspalt man har. Och gör man ÄD med ung donator behöver man inte ens göra KUB, ska isf bara vara för att se bebben, så förstår hur ni resonerar. Nu håller vi tummarna för våra RUL! Kram
  • Redan47

Ruvardag 12.... Herregud, gör ett grav test, vad väntar du på. Blödningar tillhör ÄD svängen. Ta en extra progestoron , vila och ev C vitamin oxå!!!

Blödningar är inte synonymt med missfall, sorry. Du får fortsätta vara oviss....men ett kiss test imorgon bitti ;)

• Irma01

Nu har man varit på RUL och allt såg bara fint ut! Känns som en enorm lättnad.
    Nu bestämmer jag mig för att sluta oroa mig och bara njuta

Många tankar o styrkekramar till alla er som kämpar. Den upplevelse är värd alla besvikelser, svårigheter, smärtor som vi går igenom.
    Håller alla tummar för er.

Kram!

• bullenochgrisen

Till er som har blivit gravida. Jätte grattis!!!! Jag förstår oron, men njut av här och nu. Får man fråga hur många försök ni gjorde med äggdonation innan det lyckades? Kram från en som står i kön

• Irma01

Bullenochgrisen tack

Vi gjorde 3 försök i Spanien (totalt 5 embryo), som i te gav något. Sedan tre misslyckade försök på KS, ett färsk och två FET. Till sist funkade sista FET!!
    Så sjunde gången gillt kan man säga...

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014