Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Vad är motivet till att Embio ej ordinerar tromyl före/efter transfer? Har du okey trombos värden, ska det ju räcka med trombyl som extra blodförtunnande. och förebyggande för havandeskapsförgift som är större risk vid ÄD och oss "äldre" gravida. Det är ju inte heller bra ta för mycket blodförtunnande om det inte behövs, risken för blödning blir ju större då....även slemhinnan....missfall. Men att vi äter östrogen extra, gör blodet mer trögflytande.... och vid ev immun är trombyl o klexane ocå profylax. Ja, intressant att höra deras argument för ev kommande transfer. Fråga så du vet vad du väljer mellan. Har du emron kvar, kan du ta med dem till serum? Penny är duktig på att pricka in tiden för när transfer är lämplig för bägge, både donator och mottagare.
Ärligt talat så har jag inte frågat Embio varför jag inte ska ha Trombyl. Det enda jag frågat är om antibiotika men det sa dom inte var nödvändigt. Trombosvärde har jag inte tagit, så vitt jag vet. Det som Embio har ändrat till min kommande behandling från den förra är att de har höjt clexanedosen samt lagt till prednisolon vilket jag inte hade förra gången. Nytt till nästa transfer var att de kunde erbjuda dubbel-transfer vilket innebär att de skull överföra embryon dag 2/3 och dag 5. Jag ska skriva och fråga Embio angående trombyl, och jämföra Embios behandlingsplan med den som Serum kan erbjuda. Har inga embryon frysta på Embio då donatorn bara gav tre fina förra behandling. Tack för tips!
Nina: vi fick 5 blactocyt till frysen och 3 st fick komma till mig ! Så 8 klarade sig till blactocyt. 3 st föll ifrån.
Dubbel transfer du nämner har inte så mycket påverkan.... Googla. Det är framodlade till blactocyter som är det som hAr signifikant skillnad på pregnancy rate. Satsa på det och sätt två sådana. Men fråga även serum om den metoden.
Om det är chansen att bli gravid du vill maximera...
Jag satte 3 för jag hållt oå så många ggr och har en livmoder som är elastisk klarar tvillingar. Men enl statistik så förbättrar inte tre chanserna som två gör... Kvalitén på embryon har oxå stor betydelse.
Frk Röd: Jag är 42 år men enligt läkarna gammal för att skaffa barn men jag sa på skukhuset att vi började i 4 år sedan och fick ingen hjälp från Sverige. Vad gör man då? Söker sig utomlands. Njaa 6 mån väntetid igen plääh! Penny i Serum var positiv igen vilket ger mig hopp! Hon hittar nog en bra behandlingsplan till mig.
Redan: Spännande med 3 blastisar och så många till frysen! Lycka till nu! Fick du pregnyl-sprutor att ta efter insättning? De har väldig bra donatorer eftersom vi fick oxå 4 i frysen. Priset att frysa var överraskning. Det var så dyrt då men vid FET betalar man inget annat än mediciner hörde vi nu I Finland betalade man 300 Eur för frysning och över 1100 eur för FET.
Är så trött på att höra detta om ålder! För det första tycker jag att det är respektlös av läkarna att säga så, och vilken brist på empati! Ofta har vi kämpat länge o väl, och det är klart att då är man lite äldre än genomsnitten.
Men nej, 42 är inte gammalt!
Så länge du känner att du vill o orkar är det det viktigaste.
Kram NinaCamilla!