Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Tack för svar :) men Oj vilken känsloresa nå måste ha gått igenom! Då ska man kanske inte hoppas för mycket när vi kommer fram i kön :( får man fråga vad er utredning konstaterade? Där ni fick reda på varför ni fick börja med äggdonation ist.
Varför fungerade inte de andra försöken? Delade det sig inte som det skulle? Äldre donator? Fastnade de inte vid införandet? Har så många frågor. Hoppas det är okej? Vill sätta mig in i detta så mycket som jag kan och förbereda mig.
Det är helt ok!
Anledningen att vi fick stå med i kön var att jag blev steril efter cellgiftsbehandling. Vi hade just börjat försöka skaffa barn, så vi vet inte om det fanns problem innan. Men efter cellgiftsbehandlingen blev jag utrett på kvinnokliniken där de konstaterade att mitt AMH värde var jättelåg och att IVF var ingen ide. Så det fick bli ÄD direkt.
Varför de andra försök inte gick vägen vet vi inte. Min cancer hade med min immunförsvar att göra därför började jag tro att min kropp reagerade negativt mot en främmande kropp och att det var pga det som allt misslyckades...
Men jag fick inse att det för det mesta handlar om embryos kvalité och ingenting annat.
Det är väldigt frustrerande att inte kunna få en förklaring till varför det lyckas eller inte, men så är det inte!
Det betyder inte att det alltid tar så många försök, men det är inte ovanligt att det tar ett par försök innan det fungerar...
Lycka till!
Redan47, hur är det med dig? Har du testat ännu? Håller tummarna!! Kram
Villsågärna ; Nix... Har ju sprutat m hcg , pregnyl så sent som den 2/4. Så det blir att hållas på halster till typ to/fre. Fre o mån tar jag blodprov! Jätte nyfiken. Trött, Fast jag tar mitt utrogest/ progestoron vaginalt. Sim sagt det går inte gissa vad det är när kroppen faktist är kemisk-gravid! Men jag är vid gott mod ! Skönt du mår bättre från illamående.
Ja, pregnyl kan i högre dos användas till trigger shot, men i lägre doser efter transfer flr att skjutsa oå progestoron produktion i äggstockar ich har ixå ett immunförsvar roll, vilket för att det ger bättre chans att låta embryon få implantera i lugn o ro...! Ingen äggplock här!
Inget är som väntans tider...;))