• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Redan47

FÖR GAMMAL FÖR VAD???? Att vara förälder? Att föda? Att bära? JAG är ansvarig för min hälsa. ALLA rökare, KOL o Cancer, alla överviktiga hjärt/kärl patienter, kostar allra säkrast samhället betydligt mer än vi 40+som klassas riskgraviditeter med förtidigt födda belastar neonontal avd. DET är nämligen en av anledningar till att SAMHÄLLET avråder . INTE för kvinnan i centrum. JAG betalar skatt och väljer vilka risker jag vill utsätta mig för. Precis som de som cyklar utan hjälm....
    JA listan kan göras lång kring samhälls ekonomi!!!

• Jenkis
    Redan47 skrev 2014-03-31 21:36:23 följande:
    FÖR GAMMAL FÖR VAD???? Att vara förälder? Att föda? Att bära? JAG är ansvarig för min hälsa. ALLA rökare, KOL o Cancer, alla överviktiga hjärt/kärl patienter, kostar allra säkrast samhället betydligt mer än vi 40+som klassas riskgraviditeter med förtidigt födda belastar neonontal avd. DET är nämligen en av anledningar till att SAMHÄLLET avråder . INTE för kvinnan i centrum. JAG betalar skatt och väljer vilka risker jag vill utsätta mig för. Precis som de som cyklar utan hjälm....
    JA listan kan göras lång kring samhälls ekonomi!!!
    Skrattande
  • Jenkis

jo, listan kan göras oändligt lång....

Jag träffar majoriteten av de som belastar samhället varje dag på jobbet...

• NinaCamilla

Jag håller med er och Redan - du har helt rätt! Pengar styr så mycket men sällan är pengar delade för barnlösa. Jag är bara så trött på läkarna som kläcker ut saker och ting utan att veta bättre. Arg!

• Redan47

Om det blir en nästa gång du får höra den typen av kommentar ännu en gång , eller någon annan av oss, så kan vi ju ha frasen redo ; gör du liknande uttalande till Anders, VD, 110kg med hjärtproblem? Eller till Peter, marknadschef, 50 år m Lungcancer? Röker ni får ni ingen vård ???

Låt oss inte bli kränkta -stop!

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-03-31 21:36:23 följande:
    FÖR GAMMAL FÖR VAD???? Att vara förälder? Att föda? Att bära? JAG är ansvarig för min hälsa. ALLA rökare, KOL o Cancer, alla överviktiga hjärt/kärl patienter, kostar allra säkrast samhället betydligt mer än vi 40+som klassas riskgraviditeter med förtidigt födda belastar neonontal avd. DET är nämligen en av anledningar till att SAMHÄLLET avråder . INTE för kvinnan i centrum. JAG betalar skatt och väljer vilka risker jag vill utsätta mig för. Precis som de som cyklar utan hjälm.... JA listan kan göras lång kring samhälls ekonomi!!!

Helrätt!!!!
  • Redan47

Villsågärna; hur går det med din grav??? Vecka, vilken har det hunnit bli nu? BF? Får du också komm att du är för gammal vid en spontan grav??

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-04-01 12:01:27 följande:
    Villsågärna; hur går det med din grav??? Vecka, vilken har det hunnit bli nu? BF? Får du också komm att du är för gammal vid en spontan grav??

Det går bra än så länge I v 13 nu. NUPP-ultraljudet imorgon, gruvar mig. Ägget är trots allt 42 år!! Gulp! Inga kommentarer än så länge vare sig från mvc el omvärld men bor i ett villaområde utanför Stockholm där många mammor är över 40. (Var 41 då jag fick dottern.) Men som sagt, det kommer säkert. Är ju inte då många som vet ännu Kram
  • Redan47

Häftigt!!!! Ja men då har du ju redan liksom passerat det motståndet, du är legal nu, ett hopplöst fall;))

Vi som har vuxna barn och vill börja om/ fortsätta, med en kull till, det är vi som har en skruv lös :P, oförsvarliga oansvarig mm mm osv. Och ÄD- till råga på allt. Ja du, det blir utmanande att få möta all ev skepsis- men känns som en baggis, det värsta i livet har jag nog redan gjort;)

Gjorde du blodprovet v9-10, så du rh ett förhandsbesked?

Väntar med spänning på din reflektion från dagens titt!!! Kramen!!! Så glad för dig/er

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014