• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • NinaCamilla

Sakura: Jag mår bättre och Hcg sjunker som det skulle men lång väg till noll eller nytt försök. Hjälper inte med att chefen berättade idag att hon väntar på sin fjärde barn.

• Längtar12345

Tack alla. Jag har bestämt mig för att njuta nu och ta en dag i taget. NinaCamilla, styrkekramar. Skönt att du mår bättre!

• Redan47

Kan man få missfall av att vara osams som F... Och vara så trött så jag faller samman????

Grattis!!!

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-04-07 22:30:23 följande:
    Kan man få missfall av att vara osams som F... Och vara så trött så jag faller samman???? Grattis!!!

Klart man inte kan få missfall av det. Inte av oro heller. Och att du är så trött att du håller på att falla samman är ju ett väldigt bra tecken!!! Och även om du är instabil i humöret Håller tummarna! Kram
  • Krvik

Kram Redan, det är hormonerna som spökar! Håller alla tummar och tår för er!

• Jenkis
    Längtar12345 skrev 2014-04-07 09:35:16 följande:
    Ruvardag 17 forfarande ömma bröst och ett stort plus på Stickan igår. Känner mig helt snurrig i huvudet. Det är första gången jag plussar och känner mig orolig för ma men det kan jag ju inte tänka på nu. Det får jag ju ta då i så fall. Känslomässig turbulens..... Och lycka!
    Stort grattis!

Vad var det vi sa!?

Andas lugnt och hoppa in i gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471047.html
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-04-08 06:45:12 följande:

Klart man inte kan få missfall av det. Inte av oro heller. Och att du är så trött att du håller på att falla samman är ju ett väldigt bra tecken!!! Och även om du är instabil i humöret Håller tummarna! Kram
    Håller med! Det är ett bra tecken
  • Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-04-07 16:20:46 följande:
    Sakura: Jag mår bättre och Hcg sjunker som det skulle men lång väg till noll eller nytt försök. Hjälper inte med att chefen berättade idag att hon väntar på sin fjärde barn.
    Kul... not...

Bra att det går åt rätt håll i alla fall.
  • Jenkis
    Sakura77 skrev 2014-04-07 09:52:55 följande:
    Och Jenkis. Det är så himla kul att läsa att det går så bra för dig efter er förra jobbiga graviditet som slutade alldeles för tidigt. Gör mig sååå glad.
    Sex veckor kvar till RUL... hoppas verkligen vi tar oss igenom det helskinnade.... Från v. 21 har jag ingen erfarenhet, så det skall bli spännande! Hoppas kunna fixa klart barnrummet denna gång och köpa lite grejor efter RUL.

Synd att statistik och matte kanske inte är min grej. Hittade att det är risk på 1/50 att hitta oklarheter på RUL. Dessa behöver dock inte betyda något, men måste undersökas närmare. Vi som redan dragit den nitlotten och avvikelsen inte var ärftlig. Vad är oddsen för oss att drabbas igen?

Alltså hur stor är sannolikheten att vi faktiskt går igenom RUL med glatt besked? (Försöker ju fokusera på det positiva såklart)

De sk soft markers som är kopplade till kromosomavvikelser är sannolikheten 1/20 att hitta och det är här jag skall försöka få vården att hålla tyst. Om de hittar ett par vill jag inte veta. Det rör bara upp en massa oro förmodligen i onödan...
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-04-07 16:20:46 följande:

Nä fy va jobbigt!! Kram till dig!!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014