• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • villsågärna38

Förresten! D-vitamin är bra nu när hösten kommer och även en multivitamin för gravida. Omega 3 ska du definitivt ta och även Folsyra. Kram

• Redan47

Absolut, omega 3 ich folsyra, kroppen behöver mer vitaminer och mineraler då vi faktiskt står under stress både mentalt ich fysiskt ( äta hormoner ). Jag äter; q10, d- vitamin, ett b- komplex anpassat för stress, calcium/magnesium, folsyra, omega3 , 100mg E-vitamin för slemhinnan, och mivitotal kvinna. Däremellan tar jag chlorella i omgångar för att stödja levern att rena från hormonerna. De flesta vitaminer är vattenlösliga , så kroppen tar det den klarar av. Utöver detta startar jag dagen med ett stort glas citron vatten/ äppelcidervinäger.

Ang hormoner så som villsåg ixå säger; ingen konstig ordination med 6mg. Man vill ju att slemhinnan ska växa och bli redo relativt fort. Lycka till håller tumme för stt det blir ägg till er oxå! Nu är det nära iallfall.

• NinaCamilla

Redan: Jag har glömd när du hade FET? Hur länge ska man förbereda på det med progynong etc.? Jag har gjort 1 st FET men det var nog 2 år sedan och försöker kolla min kalender att jag inte bokar något när det är dags.

Läskigt men spännande att vara på gång igen.

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-08-22 11:07:41 följande:

Redan: Jag har glömd när du hade FET? Hur länge ska man förbereda på det med progynong etc.? Jag har gjort 1 st FET men det var nog 2 år sedan och försöker kolla min kalender att jag inte bokar något när det är dags.

Läskigt men spännande att vara på gång igen.

Peny vill gärna slemhinnan blir klar på 15dgr typ... Om vi inter är nedreglerade följer vi vår cykel, har lite hormoner i bakgrunden som påverkar. Så strax efter ÄL blur det transfer då. Nedreglerad som jag tror du är, så är det ju ändå slemhinnans tjocklek som styr.

Jag vet just inget säkert just nu. Hoppas få till en kontroll VUL må/ti. Sen vet jag mer, hoppas jag... Men början på sept blir det!
  • NinaCamilla

Tackar Redan. Jag kommer inte vara nedreglerad den här gången utan kör testcykeln nu och sedan väntar på mens. Efter det börjar vi direkt med mina mediciner. Jag svara inte så bra på  progynon när jag inte är nedreglerad  men sist hade jag ändå helt okej slemhinna utan nedreglering. September blir ju snart!

• bullenochgrisen

Tack för era svar ??? då behöver jag kanske inte oroa mig för hormon dosen. Jag kommer inte ihåg att jag fick reda på hur stor slemhinnan var efter testcykeln, fick bara reda på att den såg fin ut. Det var därför jag reagerade på 2 mg till utöver de 4 mg jag tog då. Ursh vill inte veta hur man kommer må de dagarna med 6 mg Progynon i kroppen sist var ju magen svullen till max och mådde, hmm uppsvullet ;) kunde knappt sova. Har iallafall köpt folsyra och omega 3 nu anpassat för gravida ( el. Snarare testat för att använda till gravida) D vitamin brukar jag ta under dessa månader av mörker så jag ska nog fortsätta ta det också. Årstiden är tillräckligt dedeprimerande. Hoppas hoppas hoppas vi får vårat guld ägg.

• Helisa
    Hoppas allas medicineringar, provtagningar, undersökningar och behandlingar går fint och att allt dåligt och motigt hör till det förflutna. Kram och lycka till! {#emotions_dlg.flower}
    Enligt tidtabellen är det dags i övermorgon! BF 27/8. Vi får se om min inneboende har en annan åsikt om när det är dags att bekanta sig med omvärlden. Jag mår bra och har faktiskt inte tröttnat på att vara gravid. Gravid Nalle

För ett tag sedan fick jag en fortune cookie/lyckokaka på en asiatisk restaurang. Har inte ätit en så'n på åratal. Inte lika vanligt här som i USA. På den lilla papperslappen stod det "An influential person will soon enter your life."
    Så mitt i prick! Hjärta
  • Redan47

Så härligt att höra ifrån dig! Att dagen d är så nära. Tiden går så fort. Ser fram att höra ifrån dig sen oxå! Jätte kram

• NinaCamilla

Redan: Istället för clexane, vilken blodtunnande fick du av din gyn? Jag skulle få en recept men måste hitta motsvarande till clexane som Penny använder. Jag fick innohep när jag fick utomkveds men dumt nog tog inte fram styrkan eller sånt.

Bullenochgrisen: Hoppas att ni får komma fram. Det är jobbigt med alla hormoner om man behöver äta dem onödan, men vi hoppas den bästa  

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014