• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2014-02-19 16:11:26 följande:
    Tack för ditt inlägg! Undrade just... Men då är det bara att vänta på VUL helt enkelt.

Vet att veckoindikatorn kan visa fel om man testar efter 5+6. Då kan den backa liksom enligt företaget. Anledningen till det är att den inte klarar av den större hormonmängden och får spel.

Det kanske kan vara så att vissa som har mycket hormon tidigt kan få testet att få spel???
    Nu har samma hänt mig som Kvickrot...

CB digital vill inte visa mig fler veckor än 2-3. Testade i tisdags och i morse. tänker inte testa mer nu, utan väntar till VUL. Kan inte bränna mer pengar på usla dyra CB digital
  • Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-02-21 18:23:18 följande:
    Det här är vår första blastocysto-behandling och jag undrar kan man känna något redan efter en vecka från ET? Jag mår väldigt konstig och säkert är det mycket mediciner som jag proppar i mig men känner att orken har försvunnit och magen är som ballong. Jag äter oxå prednisolon 20 mg som gör inte saken bättre. Grät över skadad excel-fil idag....jisses!
    Tyckte jag kände 7 dagar från ÄP och fyra dagar från ET (fick ett tredagars på ET-dagen), så med blasto borde man kunna känna ännu tidigare.
  • Jenkis

Jag är så förbaskat trött, så jag orkar inte riktigt ta mig igenom alla inlägg. Men styrka till de som behöver och tummen upp till de det går bra för

• Frk Röd

Tack villsågärna38, Irma01 och NinaCamilla.
    Jag ska operera bort en liten cysta som sitter vid inre blygdläppen. Jag har haft cystan i flera år men på senare tid så har jag haft besvär av den. Den gör inte alltid ont men jag känner av den hela tiden.

• villsågärna38
    Frk Röd skrev 2014-02-21 21:55:37 följande:
    Tack villsågärna38, Irma01 och NinaCamilla. Jag ska operera bort en liten cysta som sitter vid inre blygdläppen. Jag har haft cystan i flera år men på senare tid så har jag haft besvär av den. Den gör inte alltid ont men jag känner av den hela tiden.

Förstår. Smart att ta bort den innan nästa behandling och innan du blir gravid Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-02-21 20:52:11 följande:
    Tyckte jag kände 7 dagar från ÄP och fyra dagar från ET (fick ett tredagars på ET-dagen), så med blasto borde man kunna känna ännu tidigare.

Det behöver inte betyda nåt. Du gör rätt som skiter i testen!!
    Jenkis skrev 2014-02-21 20:55:15 följande:
    Jag är så förbaskat trött, så jag orkar inte riktigt ta mig igenom alla inlägg. Men styrka till de som behöver och tummen upp till de det går bra för

Känner igen det där Kram
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-22 07:55:07 följande:

Det behöver inte betyda nåt. Du gör rätt som skiter i testen!!
    Känner igen det där Kram
    Tycker att jag mår lite mer illa för varje dag och så är det tröttheten... Den går iofs hitta många andra anledningar till, men illamåendet borde vara av graviditet tycker jag. Så det är ju ett bra tecken.
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-02-22 18:16:49 följande:
    Tycker att jag mår lite mer illa för varje dag och så är det tröttheten... Den går iofs hitta många andra anledningar till, men illamåendet borde vara av graviditet tycker jag. Så det är ju ett bra tecken.

Helt klart ett bra tecken!! Jag som inte brukar småäta. Käkar mackor och bananer som aldrig förr. Äta lite och ofta är bästa tricket. Kram
  • Pyret77

Va roligt att höra :).. Ja jag antar att man får ha tålamod vilket jag har lite lite av just nu. Tror hormonerna man äter gör en knäpp oxå..

villsågärna38 skrev 2014-02-21 20:39:06 följande:
    Hon blir två i maj jo det var via äggdonation. 6e försöket. Kram ps. Biverkningarna av medicinerna brukar ge samma symtom som om man är gravid så svårt sätt säga hur man ska känna. Håller tummarna!

• Pyret77

Stora tjejen ju roligt att höra att det har gått så bra. Antar att man får ha tålamod .. Det här är vårt första försök . Ja de här hormonerna man tar gör ju en knäpp :)

villsågärna38 skrev 2014-02-21 20:39:06 följande:
    Hon blir två i maj jo det var via äggdonation. 6e försöket. Kram ps. Biverkningarna av medicinerna brukar ge samma symtom som om man är gravid så svårt sätt säga hur man ska känna. Håller tummarna!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014