Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Jag går lite förväg av saker även om jag har inte testat än men jag hörde precis från en otrevlig barnmorska att som äggdonations-patient får man ej skriva in innan vecka 10!
Jag proppar massor med mediciner, är över +40 år, har hög blodtryck och har en riskgraviditet vid äggdonation, hur har ni andra fått tid till VUL? Det känns att man måste kämpa för att få vård efteråt också - om jag kommer plussa (hoppas hoppas).
Nina : bm, ditt uttalande är generaliserande och speglar inte verkligheten i Sverige. Möjligt att på just den Mvc har den rutinen .... Men det är absolut inte så överallt. Ta kontakt med en annan inrättning! VUL kan göras hos gyn. Högt blodtryck mm, sök vårdcentral eller gyn akuten direkt. Finn dig inte i vad som helst för behandling !
Redan: Tackar. Jag blev förvånad när hon frågade var har jag gjort äggdonation och när jag sa i Grekland, sa hon att man måste gå in till vecka 10. Försökte förklara att jag är en riskpatient men fick knappast nån genhör. Mina gyn kontakter är lite si och så, speciellt när man gör äggdonation i Grekland. Till VC har inte sagt att jag använder clexane och kortison eftersom de tror inte på sånt. Mina gyn kontakter vill inte skriva vissa mediciner eller ta alla blodprover känns det som. Det känns bara en evig kämpe mellan olika läkare, olika instanser och sedan blir man ifrågasatt varför åkte vi till Aten. Blir bara så trött ibland. Men skönt att veta att det finns folk som ni har fått hjälp av.
NinaCamilla, bor du i Stockholm? Isåfall har jag bra tips på trevlig BM som är van vid ÄD. Håller tummarna!
Stort grattis Villsågärna! Vilken grej!
Jag håller mest till i Riga-tråden men läser lite här från och till. Håller tummarna för er alla!
Lillan: Jag har definitivt mer symptom nu än i tidigare ÄD. Jag fick dock 3 st Hcg-sprutor vid insättning som ger vissa symptom. Symptomen borde försvinna i 8 dagar. Jag känner att det hugger i nere mage, äter salt och söt hela tiden, ingenting smakar som det ska och kissnödig på nätterna. Jag hoppas på att det är ev graviditet och inte sprutan som sprattlar.
Callimero: Jag bor i Sthlm och gärna tar jag tips om bra BM om/när det behövs
Man vill inte riskera något om man kommer så pass långt med 3 blastocystor.
Inboxar dig NinaCamilla.