• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jojjo77
    villsågärna38 skrev 2014-02-24 10:49:34 följande:
    Varit på vul idag. Litet hjärta som slog! prel i 7+2. Så glada! Kram
    Grattis!!!
  • Redan47
    callimero skrev 2014-02-25 13:09:40 följande:

Inboxar dig NinaCamilla.

Super! Tillsammans är vi starka!
  • Irma01

Hej!

Tillbaka från UL, allt såg fint ut, risken var mindre ön 1/20 000!!! Bättre gick det inte att få sa barnmorskan )
    Helt overkligt att se lilla krabaten röra sig runt där, plötsligt blev det lite mer verkligt. Känner ju ingenting annars och kan fortfarande ha mina "vanliga" kläder, så det var så häftigt att se.

Känns som en till milstolpe är passerad, nästa UL i början på april. Nu ska vi verkligen försöka njuta av graviditeten.

Lycka till alla som ruvar, håller tummarna hårt för er!

• Juliette F
    Irma01 skrev 2014-02-25 15:38:23 följande:
    Hej!

Tillbaka från UL, allt såg fint ut, risken var mindre ön 1/20 000!!! Bättre gick det inte att få sa barnmorskan )
    Helt overkligt att se lilla krabaten röra sig runt där, plötsligt blev det lite mer verkligt. Känner ju ingenting annars och kan fortfarande ha mina "vanliga" kläder, så det var så häftigt att se.

Känns som en till milstolpe är passerad, nästa UL i början på april. Nu ska vi verkligen försöka njuta av graviditeten.

Lycka till alla som ruvar, håller tummarna hårt för er!
    Grattis! Så underbart att det sista frysta embryot visade sig vara det där omtalade guldägget. Solig Efter så många minus förstår jag att det varit tufft, och nu gör du rätt i som njuter av graviditeten! Ger hopp till oss som också fått många minus på raken, trots bra embryor. Man ska inte ge upp!! {#emotions_dlg.flower}
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-02-25 11:31:34 följande:
    Redan: Tackar. Jag blev förvånad när hon frågade var har jag gjort äggdonation och när jag sa i Grekland, sa hon att man måste gå in till vecka 10. Försökte förklara att jag är en riskpatient men fick knappast nån genhör. Mina gyn kontakter är lite si och så, speciellt när man gör äggdonation i Grekland. Till VC har inte sagt att jag använder clexane och kortison eftersom de tror inte på sånt. Mina gyn kontakter vill inte skriva vissa mediciner eller ta alla blodprover känns det som. Det känns bara en evig kämpe mellan olika läkare, olika instanser och sedan blir man ifrågasatt varför åkte vi till Aten. Blir bara så trött ibland. Men skönt att veta att det finns folk som ni har fått hjälp av.

Jag har gått på Mama Mia Söder. De är jättevana vid äd och har egen ultraljudsutrustning. Funkade hur bra som helst med dottern före v.10. Gjorde massa vul och ul pga oro för missfall oss. Inboxa mig om du vill ha namn. Kram
  • villsågärna38
    callimero skrev 2014-02-25 12:14:44 följande:
    Stort grattis Villsågärna! Vilken grej! Jag håller mest till i Riga-tråden men läser lite här från och till. Håller tummarna för er alla!

Tack Jo det är helt galet!! Hur är det md dig? Mår du och magen bra? Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2014-02-25 15:38:23 följande:
    Hej! Tillbaka från UL, allt såg fint ut, risken var mindre ön 1/20 000!!! Bättre gick det inte att få sa barnmorskan ) Helt overkligt att se lilla krabaten röra sig runt där, plötsligt blev det lite mer verkligt. Känner ju ingenting annars och kan fortfarande ha mina "vanliga" kläder, så det var så häftigt att se. Känns som en till milstolpe är passerad, nästa UL i början på april. Nu ska vi verkligen försöka njuta av graviditeten. Lycka till alla som ruvar, håller tummarna hårt för er!

Oh va roligt!! Stort grattis till dig Kram
  • Irma01

Tack Juliette och vsg

Ja Juliette, kan säga att jag tvekade länge med den sista behandlingen. Visste inte om jag skulle orka igen och orka mentalt ta mig igenom ett till misslyckande...men det kändes så dumt att lämna ägget i frysen. Tur att jag tänkte så. Så ja, man ska helt enkelt inte ge upp!
    Kram

• Juliette F
    Irma01 skrev 2014-02-25 19:21:07 följande:
    Tack Juliette och vsg

Ja Juliette, kan säga att jag tvekade länge med den sista behandlingen. Visste inte om jag skulle orka igen och orka mentalt ta mig igenom ett till misslyckande...men det kändes så dumt att lämna ägget i frysen. Tur att jag tänkte så. Så ja, man ska helt enkelt inte ge upp!
    Kram
    Vet precis vad du menar. Efter att nyligen testat minus efter vårt tredje försök, så är det lätt att tappa hoppet. Men jag har bestämt mig för att göra ett nytt försök, efter en mängd tester som är på g nu. Läser så mycket om tjejer som lyckas på försök 5, 6, 7 osv!! Tänk om det är vår tur nästa gång, och så fegade vi ur precis innan?? Nä, vi kör så länge vi orkar! Krafter dyker upp någonstans ifrån, en plats man inte ens visste om att man hade... Kram!!!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014