• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-02-27 10:55:49 följande:
    Jag är så rädd att göra grav.test. Jag har gjort så många att jag spyr på hela grejen och vill helst slippa det. Jag kunde testa idag , 12 dagar efter ET med blastisar men väntar tills lördagen att jag kan gråta hemma om det inte blir något. Samtidigt har jag symptom och andra sidan icke-symptom, vet inte vad är medicin och vad är inbildning eller vad är på riktig. Hatar att ruva! Förlåt min inlägg men vill bara skrika på jobbet just nu....
    Förstår precis....
  • Jenkis
    bullenochgrisen skrev 2014-02-27 11:30:47 följande:
    Okej tack för svar :) så om vi säger så att vi fått sju ägg, räknas alla de äggen in som ett försök då eller räknas ett försök när man återinför ett av äggen? Hur lång tid kan det gå mellan försök ett och två? Ja ersättningen borde höjas, har hört att Skåne inte alls har någon brist på donatorer just pga deras höjning av ersättning. Super bra!
    Be om ett skriftligt svar från kliniken!

Då har du svart på vitt!

Det är olika i olika landsting och korsdonator behöver du förmodligen ragga till ET nr och nr tre... I praktiken får man bara en donator. Det är skillnad på pengar och donatorer så att säga.
  • Juliette F
    NinaCamilla skrev 2014-02-27 10:55:49 följande:
    Jag är så rädd att göra grav.test. Jag har gjort så många att jag spyr på hela grejen och vill helst slippa det. Jag kunde testa idag , 12 dagar efter ET med blastisar men väntar tills lördagen att jag kan gråta hemma om det inte blir något. Samtidigt har jag symptom och andra sidan icke-symptom, vet inte vad är medicin och vad är inbildning eller vad är på riktig. Hatar att ruva! Förlåt min inlägg men vill bara skrika på jobbet just nu....

Vet precis vad du går igenom!! Var där själv för en dryg vecka sen, kände exakt likadant. Jag hatar också att ruva, för mig är det likställt med psykisk tortyr. Jag håller tummarna för en lycklig utgång i ditt fall!! {#emotions_dlg.flower} 
  • NinaCamilla

Tackar alla! Jag trodde att jag va den enda som inte ville testa skönt att höra att det finns flera som tycker att ruvartiden är mardröm. 1,5 dag to go...

• Lillan15
    NinaCamilla skrev 2014-02-27 21:12:16 följande:
    Tackar alla! Jag trodde att jag va den enda som inte ville testa skönt att höra att det finns flera som tycker att ruvartiden är mardröm. 1,5 dag to go...

Här är en till som hatar ruvartiden! Dag 7 idag. Är det bara jag som är frusen, spänd i kroppen, känner mig stressad. Sendrag. Man pendlar mellan hopp och förtvivlan. Lycka till! Du har ju 3 st. embryon i dig Flört
  • Redan47

Ruvardag 8, kunde inte hålla mig... Kissade på clearblue nu....minus/inte gravid. Vet det är tidigt...men , ja ni fattar.

• NinaCamilla

Redan: Är det inte för tidigt än så länge men vi försöker hålla hoppet uppe eller hur? Fick du blastocysta, då borde det vara dag 12 väl?

Lillan: Oij frusen kan vara bra tecken

Jag mår illa på morgonen och måste äta frukost innan jag åker till jobbet. Jag har aldrig gjort det förut utan måste vänta 2 timmar innan jag kan äta nått. Andra sidan kan det vara prednisolon och/eller östrogen också som ökar apetiten. Jag har mensliknanden molnvärk fr o m igår vilket är inte bra tecken. Tidigare försök har jag haft detsamma innan TD och då har jag fått minus. Men illamående är ett bra tecken. 1 day to go....

• Jenkis
    Redan47 skrev 2014-02-28 04:37:53 följande:
    Ruvardag 8, kunde inte hålla mig... Kissade på clearblue nu....minus/inte gravid. Vet det är tidigt...men , ja ni fattar.
    Ja, vi fattar, men du fattar också att du kanske testat lite väl tidigt? Ge inte upp ännu!
  • Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-02-28 09:00:33 följande:
    Redan: Är det inte för tidigt än så länge men vi försöker hålla hoppet uppe eller hur? Fick du blastocysta, då borde det vara dag 12 väl?

Lillan: Oij frusen kan vara bra tecken

Jag mår illa på morgonen och måste äta frukost innan jag åker till jobbet. Jag har aldrig gjort det förut utan måste vänta 2 timmar innan jag kan äta nått. Andra sidan kan det vara prednisolon och/eller östrogen också som ökar apetiten. Jag har mensliknanden molnvärk fr o m igår vilket är inte bra tecken. Tidigare försök har jag haft detsamma innan TD och då har jag fått minus. Men illamående är ett bra tecken. 1 day to go....
    Molvärk är ett av de bästa tecknen! Skrattande Som jag tjatat om förut är en viss pirrande, kliande krypande känsla i brösten det som varit bäst för mig, men den här gången hade jag knappt något sådant. Så lite kände jag att jag trodde jag inbillade mig. Så när jag testade trodde jag det var kört, men det var det ju inte. Inte ens de säkra korten är säkra tydligen

I morgon är det din tur!
  • Irma01
    Redan47 skrev 2014-02-28 04:37:53 följande:

beklagar så mycket , hoppas det är för att det är för tidigt.
    >3
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014