Inlägg från: såjävlaneggo |Visa alla inlägg
  • såjävlaneggo

Första barnet bf i juli 2014

nyttliv2014 skrev 2013-11-07 20:39:10 följande:

Vet inte om det är graviditeten eller bara mörkret den här årstiden men.. jag är jämt trött.... någon som känner samma sak?

Trött på morgonen. Och på kvällen när kl bara är halv åtta så kan jag sitta och tro att nu är kl tio, dags att sova!

Jag är också sååå trött, börjar dagen med att gå upp 04.30, sambon fick upp mig 5.30 idag.. Har varit så ofokuserad på jobbet, inte alls presterat som vanligt och chefen har varit förbi ett antal gånger och undrat varför i hela friden produktionen går så sakta.. Råkat köra in trucken i lite väggar, maskiner & pallstellage också..Tagit tupplurer på toaletten, åh.. Hoppas det går över snart. När jag slutar så åker jag hem och sover på en gång och tillbringar resten av kvällen i sängen tills det är dags att hå och lägga sig..
  • såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-07 20:19:28 följande:

Jaha ja jag är rädd för mf, fick de i våras men jag har en stark känsla att det kommer gå bra nu:)
    Jag trodde man gjorde den vid inskrivning för att se mer exakt BF och så men då trodde jag fel, jag vill gärna göra ul så snart som möjligt så man ser att plutten finns och har slående hjärta :)

Jag vill också göra ul snart, bara för att få allt bekräftat.. Hoppas jag får tag på en bm snart!
  • såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-07 21:02:52 följande:

Trött - check!
    Malin1985: jag bor i Järfälla :)
    Såjävlaneggo: ja känns som om det är evigheter till v18 och känns jobbigt att behöva gå och vara halvorolig lite titt som tätt tills dess :o

Man kanske kan få göra ett ul tidigare om man frågar snällt och berättar att man är orolig. :))
  • såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-07 21:33:02 följande:

Såkävlaneggo: Ja haha bara slänga på Bambi-ögonen och snällaaaa och som du säger: förklara att man är orolig. Sen har jag lärt mig i andra sammanhang inom sjukvården att man behöver överdriva för att få hjälp.. Tyvärr :/ Men ah annars får man tjata eller betala sig till det :)

Haha ja, jag tyckte att det var så bra med provat läkarvård för några månader sedan när jag flyttade så vi är skrivna på sensors vård i Växjö, vilket har resulterat i att jag inte fått tag på någon bm än.. Ver inte hur jag ska gå tillväga :( Ja jag lägger gärna lite pengar på bebisen än att gå och vara orolig. Det här är ändå det största som hänt i våra liv :)
  • såjävlaneggo
    såjävlaneggo skrev 2013-11-07 21:40:07 följande:
    Haha ja, jag tyckte att det var så bra med provat läkarvård för några månader sedan när jag flyttade så vi är skrivna på sensors vård i Växjö, vilket har resulterat i att jag inte fått tag på någon bm än.. Ver inte hur jag ska gå tillväga :( Ja jag lägger gärna lite pengar på bebisen än att gå och vara orolig. Det här är ändå det största som hänt i våra liv :)
    *Privat

*sensias

Älskar rätt stavelser på telefonen..
  • såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-08 06:49:21 följande:
    Såjävlaneggo: Exakt, det är en kostnad som resulterar i något som det inte finns ett pris på :) Ja jag tror att dit jag ska är via kommunen typ, de sa att jag tillhörde dit så :P hoppas att de är bra! Kostar det mer att gå hos privat?

Nä det kostar inte mer tror jag, eller jag fick det gratis när jag tecknade mitt gym kort, men besök och dylikt kostar nog lika mycket som hos en vanlig läkare :)
  • såjävlaneggo

Vad duktiga ni är allihopa som har slutat röka! :) jag har inte rökt på 83 dagar, så det känns skönt att ha "slutat" innan jag blev gravid :)

Idag har jag mått riktigt pyton, har ont i magen ibland, lite som mild mens värk blandad med illamående, blandad med feber och grädden på moset är jag så trött.. Precis vaknat ur koman.. Är det vanligt? Nån mer som känner så, vad har ni annars för symptom? :) har inte fått tag på min bm än.. Känns ganska surt..

• såjävlaneggo
    KristinaS skrev 2013-11-08 20:40:55 följande:
    Tröttheten känner jag igen! I övrigt är jag rätt symptom fri (vilket skrämmer skiten ur mig stundvis).
    Igår och idag har jag varit tvungen att sova middag, tröttheten är ju läskig som den kopplar bort hjärnan på en.
    Ja usch, men äntligen är det helg :) hoppas att man kan få vila upp sig och pyssla om sig själv och lägenheten lite :)
  • såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-08 21:50:12 följande:

Känns som om jag haft alla symtom som man kan ha, fast inte samtidigt.. Min sambo tycker jag är lite för mycket och tycker inte jag ska prata så mycket om den lilla för att ta en sak i taget med tanke på vårt tidigare mf och så :/

Det går nog bra ska du se! Jag har bestämt mig för att sluta läsa på olika sidor och bara gå efter vad 1177.se skrivit, känns bäst så :) läste att anledning för att det känns som mensvärk är för att livmodern växer iaf :) kanske du kan läsa där och slippa gå runt och oroa dig :)
  • såjävlaneggo
    mmod skrev 2013-11-08 21:57:17 följande:

Åh va kul att jag hittade denna gruppen :) plussade förra veckan och är nu i vecka 6 (5+0) :) magen är redan lite svullen så hur ska det bli när det är 35veckor kvar haha.

Kan även berätta min & min sambos historia bakom det hela. Bestämde oss för två månader sedan att vi ville ha barn så jag slutade med mina minipiller som jag ätit ett år. Fick mens och vi räknade ut äl och körde på. 1nov skulle jag ha fått min mens men det kom ingen. Plussade måndagen efter :) vi är självklart lyckliga men hade inte räknat med att det skulle gå på första försöket, känns fortfarande för bra för att vara sant :)

Åh grattis, vad härligt att det fick så snabbt! :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014