Inlägg från: såjävlaneggo |Visa alla inlägg
  • såjävlaneggo

Första barnet bf i juli 2014

KristinaS skrev 2013-11-08 22:09:32 följande:
    Ja den här helgen har varit sjukt efterlängtad! Pyssla om lägenheten behöver jag verkligen också göra, har inte orkat städa knappt nåt så lägenheten ser ut som ett bombnedslag. Katterna gillar det dock, mycket olika nya sovställen bland väskor och klädeshögar haha.
    Haha samma här. Men sambon har tagit tag i disken, medan jag har legat och trynat :)
  • såjävlaneggo
    mmod skrev 2013-11-08 22:20:45 följande:

Vilka symptom har/hade ni ?:)

Jag visste innan jag plussade att jag var gravid. Mådde dåligt, sov kanske totalt 15timmar under en dag (min sambo tyckte jag var knäpp som var så trött jämt), ont i ryggen samt värk vid livmodern :) vi är 22år båda två. Jag arbetar i hemtjänsten i Göteborg så har ett tungt jobb, sambon på Volvo men kommer tyvärrfå sluta framöver pga uppsägning...men vi gör inte abort bara för vi inte vet hur framtiden kommer se ut med arbete för oss osv. Detta är nånting jag har väntat på i år...är dock livrädd att få missfall :(

Jag känner exakt likadant. Hoppas det går över sen :)
  • såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-09 05:50:16 följande:

Ah 1177 är de som känns tryggast, eller ringa vårdguiden och prata med en bm :) har gjort de med tanke på att jag tog rätt starka tabletter fyra dagar irad innan jag visste att jag var gravid :p har dem på recept kan va bra att säga, de är emot just illamående men får absolut inte äta dem nu..
    Nå med tanke på farsdag imorgon, någon som köpt nåt till 'farsan'?:)
    Jag har köpt en liten body där de står I

Ja jag läste att den här mens liknande värken kan vara för att livmodern växer, känner mig lite tryggare nu :)

Ska handla farsdag present idag, hoppas jag hittar något fint! :)
  • såjävlaneggo
    MissUnik skrev 2013-11-09 08:55:22 följande:
    Välkommen hit och grattis till plusset!

Jag sitter själv i en bil hela dagarna och det är verkligen ett helvete det här med kissandet! Man skulle haft ett kontorsjobb där man har tillgång till toan jämt! :p

Är det nån som slipper gå upp flera gånger på natten?
    Som mest har jag gått upp två gånger per natt :) tycker inte det är så farligt.. :) tråkigare för er som måste gå upp fler gånger :/
  • såjävlaneggo

Nu har jag köpt lite farsdag presenter till min sambo, det blev en body där det står I <3 dad, och lite smått och gott från lagerhaus. Tänkte göra frukost på sängen imorgon, hoppas han blir glad :)

• såjävlaneggo
    MissUnik skrev 2013-11-09 20:48:45 följande:
    Jag har inte hittar nån försäkring som går att teckna från vecka 10.. Vilket bolag är det? På tal om försäkring, nån som vet vilket bolag som är bäst?
    Laddar du ner en app som heter gravid app eller gravidkalendern så får du en gratis försäkring från Trygg-Hansa, tänkte bara tipsa!
  • såjävlaneggo
    MissUnik skrev 2013-11-10 11:02:50 följande:

To day is the day!

Ska på middag hos mina föräldrar och jag ska äntligen få berätta! Presenten är inslagen och det ska bli kul att ge nånting annat än trisslotter eller strumpor i farsdagpresent! ;)

Hoppas allt gick bra!! :)
  • såjävlaneggo

Gick in i vecka 7 idag <3

Första dagen jag mår illa på morgonen, men gjorde frukost på sängen åt min sambo ändå :) är de några fler som har firat fars dag? :)

• såjävlaneggo
    technicolour skrev 2013-11-10 17:11:58 följande:

I morgon ska ja på hälsosamtal, kanske börjar kännas verkligare då? Just nu känner jag inte så mycket symptom och ibland får ja nästan intala mig att jag faktiskt är gravid :) Ska försöka börja med lite hemmaträning, har en pilatesboll och tänkte försöka lära mig några övningar innan man blir klumpigare än man redan är :) Någon som har tips på bra övningar eller så ?

I tidningen 'vi gravida' fanns det träningstips med pilatesboll :)
  • såjävlaneggo

Imorgon tänkte jag ringa BVC och "skriva in mig", men vad säger man? Bruden som hatar telefonsamtal.. :/

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014