Inlägg från: såjävlaneggo |Visa alla inlägg
  • såjävlaneggo

Första barnet bf i juli 2014

Nä fyfan, den här dagen är inte rolig.. Stormöte med chefen på jobbet just nu, och jag sitter inne på toan och spyr.. Inte så kul..

• såjävlaneggo
    Iness skrev 2013-11-15 12:32:45 följande:

Hej jag ansluter mig jag med

Är gravid v 4+2 , graviditetsvecka 5
    Har inga speciella graviditetsymptom än, känns inte riktigt som om jag är gravid. Innan jag plussade hade jag ont i magen som mensvärk. Men nu känner jag inget. Inget illamående heller, när kommer det?
    Bröstvårtorna ömmar något det är allt.
    detta är så spännande första barnet och jag kan inte riktigt förstå att jag plussat. Hahaha har tagit 4 test sammanlagt för jag fattar det inte riktigt. Men om alla är positiva så ska vi ha barn
    beräknad 23 Juli :)  

Första gången jag kräktes var igår, vecka 6+4, Så ta det lugnt, det kommer nog snart ska du se :)
  • såjävlaneggo

Jag är sjukskriven idag, mår pyton. Har fått i mig två tuggor macka och tre skedar yoghurt. Men tror knappast jag får behålla det.

• såjävlaneggo
    effe skrev 2013-11-18 13:13:12 följande:

Usch jag lider med er... stackars er. Jag har inga symptom mer än att jag är lite små trött efter jobb och har lite ont i brösten.. sen har jag ett jäkla luktsinne. kan må lite illa bara när någon steker mat eller typ när man går förbi något gatukök. men det går över snabbt igen.

Har ni fått några dunder sug efter något än?? Jag är sjukt sugen på kött, typ en biff med en god sallad. Har alltid varit en kyckling älskare och har alltid föredragit kyckling. Men nu är jag konstant sugen på kött. helt sinnes sjukt. 
    Sen är jag väldigt sugen på salt lakrits också =)  

Ät lakrits i mindre mängder bara, har hört att det inte är så bra för bebisen!
  • såjävlaneggo
    effe skrev 2013-11-18 13:30:40 följande:
    ojdå.. varför är det inte bra? ja får tänka på det då.. :) käkar en massa extra lakrits tuggummi hehe för  att dämpa röksuget ! 
    "Högst 50 gram lakrits

Godis ger inte så mycket annat än kalorier, och därför bör man äta det med måtta. Som gravid kan man behöva tänka på hur mycket lakrits man äter. Enligt Livsmedelsverkets rekommendationer bör man inte äta mer än 50 g lakrits om dagen när man är gravid."
  • såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-18 16:27:52 följande:

Lååångvägdit: ah jag försöker få i mig lite proviva mango nu, går sådär :/ men hellre de än vatten.. Blev sugen på polarknäcke och gjorde revolt och gick till Ica (rakt över gatan) och de tog emot rejält, stannade flera gånger för att stå still och 'andas-andas-andas' men gjorde de, sitter här nu med en polarknäcke och kunde äta en smula och nu vill jag inte ens prova smaka en ynka tugga.. Hur länge ska de hålla på såhär? ;( har du gått ner nåt då? ;(

Åh, vill också ut och röra på mig. Känns som att sängen är ett fängelse.. :( när sambon kom hem la han sig bakom mig och kliade ryggen tills jag somnade. Känns underbart att ha honom i närheten iaf :) har fått behålla mackorna jag tog tidigare idag, det är väl ett plus:)
  • såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-18 17:50:19 följande:

Såjävlaneggo: usch ;( jag har fått behålla en halv rostad smörgås nu men de bara växer i munnen och bildas vätska i munnen.. Åååh vill bara att de här ska gå över!! Jag är så hungrig att jag vill gråta ;(

Jag år också sååå hungrig, drömmer om potatis panerad fisk o sås, men.. Jag lär nog drömma vidare.. Vägde mig nyss medan jag gjorde rent toaletten, har gått ner 4 kg på mindre än en vecka, känns väl mindre ok.. Åh :(
  • såjävlaneggo
    LååångVägDit skrev 2013-11-18 18:29:56 följande:
    Bm sa till mig att jag inte behöver vara orolig för att barnet inte får näring fast jag inte äter utan de e "bara" jag som inte får i mig tillräckligt. Känns ändå skönt att veta!
    Åh va skönt!
  • såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-18 18:54:44 följande:

Lååångvägdit: jaha de nämnde varken bm eller läkaren jag pratade med idag så jag har ju fått upp en bild i huvudet att plutten därinne också är hungrig ;( får den näring av typ mitt fett eller haha?
    Såjävlaneggo: oj -4kg är en del ;( jag hade ca 5-7kg jag kunde gå ner innan jag blev gravid för att nå min målvikt så än så länge känner jag ingen oro så men ändå:/ de här är riktigt hemskt!

Ja ush, har inte ätit på 9 timmar räknade sambon ut, han är påväg mot Ica nu, ska köpa väskersättning och nå mat jag kan få i mig.. Men vad? Tänkte på melon, det borde ju vara nå som slinker ner enkelt? Eller vad ska man äta?
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014