Inlägg från: Turvion |Visa alla inlägg
  • Turvion

Första barnet bf i juli 2014

PaulinaR: jo det är rätt känslosamt! Har gråtit en gång idag hehe, haft på på tv'n sen kl5 imorse :)

• Turvion

Ångrar lite att jag skrev att jag börjat må bättre, hela eftermiddagen och nu mår jag fruktansvärt illa!! Vattnas surt i munnen hela tiden och åh vill bara spy men de går inte ;(
    Usch!! Fick veta även att jag är RH-negativ så nu måste de kolla bebisens RH värde och om den har plus måste jag på någon behandling? Men ingen fara om bebisen också är negativ.. Hmm någon som vet mer om detta?

• Turvion

Jag kommer va i v.21 om jag inte räknar fel vid rul, är inte de lite sent?:/
    Åh jag önskar jag också hade energi!

• Turvion

Sofiaemelie: jag har last att när det fortfarande är tidigt i graviditeten så sitter moderkakan långt ner mot livmodertappen och när livmodern växer (bebisen växer) kan livmodern ha svårt att växa med om de går fort. Då kan det börja blöda och då är det bara lite som kommer också. Hoppas att de va något sånt för dig :)

• Turvion

Såjävlaneggo: tyvärr inte säkert om du får 80% av din lön, beror på hur länge du jobbat, vad du har för hyra, äger bil, de räknar på din sambos lön och allt. Helt stört så många får mindre än 80% sen beror de på hur mycket du själv vill ha betalt, heldagar/halvdagar 3-7 dagar betalt i veckan osv :p
    Kräktes upp de lilla jag fick i mig till middag, så har endast fått i mig en smörgås och några (ca 7-10 st) chips och nu knappt vatten.. ;(

• Turvion

SabinaF: kul med en till i vår tråd!!:)
    Humlan26: hur är känslorna inför kub? Blandade kanske? Vi alla får hålla tummarna då :)

• Turvion

Jag har också känt ligamentsmärtor när jag nyser (gör de ca 10 gånger om dagen haha) och om jag vänder mig fort i sängen så det ju bara vänja sig :)
    Nu är alla julklappar klara förutom svärmors, men vi vet vad vi ska köpa så bara att beställa på nätet :)
    Någon som har middagsförslag?:)

• Turvion

Qhuiii: haha är de inte iskallt i munnen med frysta jordgubbar?:p de låter dock gott :)
    Själv har jag precis ätit två smörgåsar och känner mig fortfarande hungrig, men de kanske lägger sig om någon minut :)

• Turvion

Kul att läsa om vad ni kan äta och inte, och vad som luktar äckligt haha!:) innan jag blev gravid så visste jag inte mer än: illamående men ENDAST fåtal mornar (inget om att man kunde få hyperemesis som jag och några andra här fått). Känna lite avsmak för stekt mat (inget om andra lukter som parfym, doftljus, tvättmaskin osv). Sen lite ont i rygg och foglossning men de kommer sent.
    Haha och känns som om man upptäcker nya saker varje dag och klagar hur mycket som helst :p

Angående vagnar, var ute i god tid! Många vagnar har leverans tid på allt från 1 månad till 3-6 månader så att ni blir nöjda och verkligen får den ni vill ha så ni inte måste köpa en annan pga risk att vagnen inte hinner komma innan leverans utav bebis :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014