Första barnet bf i juli 2014
Malin1985: haha samma här! Tog också tempen för trodde jag va sjuk men den är högre än vad normalt brukar ha, brukar ligga normalt på 36,4-36,6 så har jag över 37,5 har jag verkligen feber men nu va den 37,2.
Malin1985: haha samma här! Tog också tempen för trodde jag va sjuk men den är högre än vad normalt brukar ha, brukar ligga normalt på 36,4-36,6 så har jag över 37,5 har jag verkligen feber men nu va den 37,2.
Malin1985: ja då kanske det är normalt att få högre temp som preggo då:p men fryser som attan nu, sen svettas jag om jag rör på mig haha..
Ska på hälsosamtal imorgonbitti och tänkte skriva ner frågor jag haft, och nu kommer jag inte på en enda haha! Någon som har någon bra fråga de kan bra att få veta svar på?:)
Läste tidigare att någon hade fått lergigancomp mot illamående? Jag har innan jag blev gravid fått primperan men de får jag inte äta nu men de hjälper mot illamåendet 100% men jag tokdeckar efter 45-60 min.. Tror då att risken att jag blir trött av tex lergigan är stor också.. Postafen hjälper inte alls och jag mår så illa så kunde knappt va inne och handla på Ica i 10min;( dessutom har jag fått ont/stel i nacken, troligtvis efter kräkningarna.. Usch vad jag känner mig gnällig men det är hemskt att må såhär :o
Sen under jag om någon anmanar fått ont långt ner i ryggen på sidorna, typ baksidan av höfterna. Har aldrig haft ont där någonsin förut :s
Måste in till Gyn-akuten nu ;( väldans ont endast på höger sida, ingen blödning men de sa utan tvekan - åk in! Så ah.. Hoppas på de bästa!!!!!!
Åh redan hemma igen :) glada besked, var en liiiten gravid-cysta helt ofarlig och såg lilla plutten på vul, den rörde sig och hjärtat pickade jättefort :)
Malin1985: ah när jag såg plutten igår och doktorn sa att plutten var i rätt längd och bra hjärtslag så ah, de va obeskrivligt :)
Malin1985: nja de känner jag igen, som om man antingen ska svimma eller spy ;( mår sååå dåligt idag, kräktes upp hela frukosten sen åkte vi till svärmor och jag frågade om hon hade någon smörgås jag fick äta så åt jag två stycken sen tog jag ett knäckebröd för så länge jag tuggar på något hårt mår jag inte illa och då säger min sambo högt: Ah här tar du för dig haha fatty! Så himla taskigt, sen satt han och småhinta sen sa han: ah ska vi prata om något roligare eller. *tystnad* 'mittnamn' är gravid :D haha inte så jag hade velat berätta men ah nu är de sagt ;)
Bebispågång2014: ååh vet hur de känns!!:) även om när jag fick se plutten igår i högst 15sek då det är rätt stressigt på akuten.. Så var de helt otroligt skönt :) Fick ni någon bild?:)
BebisPåGång2014: jaa de här kan man le åt:) nä fick inte de ;( hann inte ens fråga efter en bild förrän jag var ute ur rummet, hann knappt dra på mig brallorna liksom :p ja va kul tjata då!:) jag är i v8 7+2 :)