Inlägg från: Turvion |Visa alla inlägg
  • Turvion

Första barnet bf i juli 2014

Asjak: ja precis antingen när jag ligger ner på rygg eller när jag sitter upp och rak i ryggen eller lite framåt lutad :)

Jag och sambon lyssnade igår i caremaxx och hörde först bara massa bubbel som de låter när den rör sig men inga hjärtslag så efter kanske 10 min blev jag lite orolig, letade runt som en tok tills jag provade högre upp, var precis på naveln och där galopperade hjärtat på väldans bra! Har aldrig hört så långt upp på magen förut utan mycket längre ner mot troskanten liksom, så kul att veta att den växer och ligger högre upp :)

• Turvion

Jag klickade hem två mammabyxor/treggings och en tröja från HM idag :) 500kr gick det på, tyckte det var bra pris :)
    Och popcorn! Kan äta hur mycket som helst!

• Turvion

Asjak: åh herre vad du står i! Eloge om du orkar, läste att vissa får värsta energin i andra trimestern och då ska man va glad för det tydligen. Men självklart ska du lyssna på vad kroppen orkar jag, själv är jag drabbad av total trötthet och huvudvärk, har haft så i snart två veckor och de känns som om jag inte kan få nog av sömn :o
    Så du kan få dela med dig av energin så jag orkar storstäda ;)

• Turvion

Rebecka83: åh underbart att lyssna på sparkar och viftningar :)
    Jag bor två trappor upp utan hiss.. Spiraltrapp så känns inte lockande att släpa barnvagn där :/ hur många trappor upp bor du?

• Turvion

Passion: ja vem skulle inte vilja flytta till hus, dock har ju inte alla ekonomi för det..
    Vart i landet bor du? Här i Sthlm är ju pris för ett sketet radhus minst 3miljoner och då ska du ha kontantinsats på 15% av de också, och få beviljat lån.
    Min största dröm är att flytta till villa men då mitt äckliga jobb sa upp mig pga graviditeten får vi inget nytt lån och får nog bara 1.6 miljon för tvåan vi köpte förra året:/

• Turvion

Lisastyle och Tiiingeling: varmt välkomna! :) Skriv gärna in er i bf-listan! Länk finns högst upp!

Jag är lite orolig nu, halkade ute på fryst modd och landade på rumpan/slutet av ryggen idag vid 16-tiden. Blev mest chockad och skämdes så började gråta.. (Skulle in på Ica, de hände på parkeringen utanför) nu har jag rätt ont i ljumskarna och långt nere i magen :/ Tycker ni jag ska ringa någon? :(

• Turvion

Jag är arbetslös sen 1jan, äckeljobbet sa upp mig pga min graviditet (hela ledningen på företaget HATAR barn..) och det blev förhandling med facket, jurist och do men ändå fick jag inte ett SKIT! Man är så jävla hjälplös.. Hade skriftligt intyg om fast tillsvidare anställning men ändå hade jag inte rätten på min sida.. Hur sjukt är inte det?

Men jag är inskriven 2jan på arbetsförmed och så länge jag sköter mig där och enligt a-kassan så behåller jag mitt SGI och min föräldrapenning kommer grundas på den lönen jag hade TACK OCH LOV! FK ringde mig igår också och godkände allt så känns bra.

Dock riktigt upprörd, jag ramlade ju igår som jag skrev här och började få ont igårkväll, imorse vaknade jag av supersmärta i magen och ringde min mvc, äckeltantens summa summarum: om jag inte börjar blöda behöver jag inte åka till akuten för jag ska ju ändå på RUL 7e feb!!! Det är två veckor dit?! Jag kan ju inte gå med smärta i två veckor?:s

• Turvion

Jag tycker allt kring föräldrapenning är krångligt och infon på fk's hemsida är dålig och ringer man dit får men räkna med telekö minst 45min..

Jag började jobba som tim-vik förra veckan på en förskola och självklart har jag redan blivit sjuk, feber, huvudvärk och världens halsont idag, frågan är om jag ska jobba imorgon, känns tråkigt att sjukanmäla sig andra veckan men samtidigt är jag riktigt dålig :/

• Turvion

Åh vi har Rul på fredag. Längtar sååå!!
    Så skönt att höra för er som vart på Rul nu att allt har sett bra ut!:) håller tummarna för alla oss här i tråden!

• Turvion

Åh de gick jättebra på Rul idag!! Så fin, sparkade och vinkade, fick 7st fina bilder : )
    En pojke blir det och blev flyttad en dag till 4/7 istället för 3/7 så v.20 imorgon!

Åh är så glad!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014