Inlägg från: Turvion |Visa alla inlägg
  • Turvion

Första barnet bf i juli 2014

Nu vill jag på riktigt att detta fruktansvärda illamående går över! Världens kaos här hemma nyss, min hund började hulka när han stod på vardagsrumsmattan (rätt dyr sådan som ej går att tvätta, bara kemtvätt) jag springer och hämtar en tidning och slänger mig på golvet och drar min hund ut på golvet med tidningen under, han börjar kräkas och sätter de i halsen så han inte får luft och börjar skaka i hela kroppen och låter jättekonstigt, så jag får panik och stoppar in fingrarna i halsen på honom för att få ut de som satt fast, så kräktes han upp de sista vilket resulterade självklart i att jag kräktes mitt i allt de här... Herregud vad äckligt det var ;( ska till doktorn imorgon igen för att se om de finns annat de kan göra för klarar inte de här mer, och måste fortsätta va sjukskriven ;( uuh någon som har något kul att berätta hehe?:)

• Turvion

Qhuiii: jag går in i v.10 imorgon :)
    Fia1: what Thailand? Vilket märke köpte du? Alltså om de vart fryst tror jag inte det är någon fara alls :) sen om du även tillagar de över 70 grader ska de mesta bakterierna dö.

• Turvion

Åååh jag vill åka och köpa en caremaxx / doppler nuuuu!!! Inte imorgon utan nu!!! Känner mig som ett otåligt barn innan julafton som inte får öppna en julklapp..

• Turvion

Lisastyle: Haha du hittade hit, såg inte de innan jag svarade dig i bildtråden:) grattis och välkommen till underbara tråden vi har!
    Rebecka83: hat hört med min bm om exakt de där med alkoholen, gulesäcken tar inte upp alkohol så när det är så tidigt innan moderkakan börjar hjälpa till så skadar de inte :) typ kroppens egna försvar innan man är klok nog ;)
    Bakat lussebullar nu med min mamma och hon har lugnat ner sig lite nu och tycker kanske att de ska bli kul :) känns jättebra att hon inte skriker på mig längre!

• Turvion

Emly: jadå har kräkts mer än varannan dag i över 3 veckor nu så det är vardag oavsett hur illa man mår så har man inget val ;( ska kolla om de går att låna den på biblioteket :)

Rebecka83: ja känns riktigt skönt! Först bara skrek hon på mig och sa att jag var helt dum i huvudet osv.. Men nu har hon bett om ursäkt och de gick jättebra hela tiden jag var där :)

• Turvion

Undra om jag är så trött att jag på riktigt blivit helt knäpp i kolan, känns nästan pinsamt att skriva men låg nyss ner på rygg och skulle sova så helt plötsligt känns det som om någonting vänds runt lååångt ner i magen, något till höger om mitten men liksom ända nere vid troskanten. Jag menar detta kan ju heeelt omöjligt vara plutten jag kände om inte den flytta sig fort från ena sidan i livmodern till andra haha, men sååå konstig känsla och har aldrig känt förut :s går inte att beskriva, typ som om att något tröck upp livmodern mot huden liksom, kände i ca 1,5 SEK och sen inget mer! Va fasiken var detta?

• Turvion

Unborn: v10 bara, men har lyssnat på pluttens hjärta i min caremaxx doptone idag :)

• Turvion

Unborn: ja fast de va inte sprattel utan mer som om den gjorde ett halvt varv eller kullerbytta hehe! Men har inte känt mer så vette sjuttsingen vad det var :)
    Ja den är underbar att ha!

• Turvion

Undrande03: håller med fia1, önskar inget annat just nu än att detta jävla helvetes illamående ska gå över!! Och ja man kan ha bättre dagar, inget att vara orolig över, skulle man dessvärre tyvärr få missfall så har man fortfarande hcg-hormon i kroppen och du kan ha symptom precis som om du var gravid i flera veckor till. Så för att symptomen försvinner lite betyder inget dåligt :)

• Turvion

Inlagd på sjukhus nu också, kräktes tillslut blodklumpar och mått så dåligt att det vart riktigt hemskt så fick åka in akut. Ligger med två olika dropp nu, tagit massa prover och fick iaf se den lille igen på vul!:) nu såg man verkligen en liten bebis, såg klart och tydligt huvud och kropp, och även armar och ben! Så häftigt men de sa att de inte skriver ut bild åt en innan v.12.,, tyckte jag var lite taskigt ;(

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014