Inlägg från: Turvion |Visa alla inlägg
  • Turvion

Första barnet bf i juli 2014

Nu kommer jag och klagar igen men nu är detta inte kul.. Har kräkts i princip varje dag i över två veckor, är hemma sjukskriven och kan inte ens gå ut med min hund utan att spy, hittills idag har jag fått i mig en fjärdedels rostad macka, några klunkar oboy och knappt 1dl vatten. Kan inte ens röra mig fort för då kräks jag.. Har ju fått lergigan comp utskrivet och de hjälper inte, väntar nu på att VC ska ringa upp mig så jag får boka tid.. Kommer inte klara av de här längre, har ALDRIG mått såhär illa i hela mitt liv.. Får panik nästan.. Någon annan som mår såhär illa!? Och kräks oavsett tid på dygnet?

• Turvion

Lååångvägdit och såjävlaneggo: ah de här är de värsta jag varit med om. Lyckades sova strax efter jag skrev inlägget men vaknade nu av att jag vände mig om och fick springa och 'kräkas' men finns inget att kräkas. Så satt bara och hulkade och grät ;( ska till doktorn imorgon och de måste sjukskriva mig för har vart hemma en vecka imorgon. Tar Lergigan comp 3-4 gånger om dagen.. Bm rekommenderade proviva juice med sked, en matsked var 15e minut, de här är som om att ha vinterkräkan från helvetet dygnet runt i flera veckor som aldrig tar slut :o

• Turvion

Lååångvägdit: känns som om att ditt alias passar in på oss båda nu (och såjävlaneggo) haha, men så hemskt ;( vad är vätske-ersättning? Finns att köpa på Apoteket elle? Jag har tagit dextrosol i små bitar men de blir bara äckligt i hela munnen.. Ah är också lite skakis och fryser som fan, har grymt ont i hela nacken och käkarna också ;( när jag gör någonting så känns de som om de går i slow motion också :s

• Turvion

Lååångvägdit: Ah nä fy inget med bubblor! Växer i munnen -.- uuh, kanske ska köpa nyponsoppa! Japp men inte så mycket jag trodde, 2,5kg men de har jag gått ner sen i fredags.. Tidigare dessa två veckor då jag kräkts har jag gått ner men gått upp när jag lyckats behålla något men inte nu :/ får inte ens i mig läkerol..

• Turvion

Lååångvägdit: ah jag försöker få i mig lite proviva mango nu, går sådär :/ men hellre de än vatten.. Blev sugen på polarknäcke och gjorde revolt och gick till Ica (rakt över gatan) och de tog emot rejält, stannade flera gånger för att stå still och 'andas-andas-andas' men gjorde de, sitter här nu med en polarknäcke och kunde äta en smula och nu vill jag inte ens prova smaka en ynka tugga.. Hur länge ska de hålla på såhär? ;( har du gått ner nåt då? ;(

• Turvion

Såjävlaneggo: usch ;( jag har fått behålla en halv rostad smörgås nu men de bara växer i munnen och bildas vätska i munnen.. Åååh vill bara att de här ska gå över!! Jag är så hungrig att jag vill gråta ;(

• Turvion

Lååångvägdit: jaha de nämnde varken bm eller läkaren jag pratade med idag så jag har ju fått upp en bild i huvudet att plutten därinne också är hungrig ;( får den näring av typ mitt fett eller haha?
    Såjävlaneggo: oj -4kg är en del ;( jag hade ca 5-7kg jag kunde gå ner innan jag blev gravid för att nå min målvikt så än så länge känner jag ingen oro så men ändå:/ de här är riktigt hemskt!

• Turvion

Såjävlaneggo: åh vad nice, jag har nyponsoppa men inte vaniljglass hemma utan bara piggelin och jag tror inte de passar med varm nyponsoppa haha! Har ätit ca 1/4 nudelpaket nu på kvällen och ett glas vatten, och de har jag kvar men mår riiiktigt illa, lagt mig i sängen nu med läkerol, salta kex, lergigan comp, smörgåsrån och vatten på bordet bredvid sängen! Upp till doktorn kl8 imorgon, hoppas på något pepp då! Sover med två kuddar så de är lite högre för huvudet, känns som om de kanske hjälper haha..

• Turvion

Enenina: ah de är inte lätt :/
    Var hos doktorn nu imorse, fick diagnos hyperemisis gravidarium.. Kräktes en gång inatt, imorse när jag vaknade och satt med en spypåse i väntrummet på VC och fick sitta och svälja saliv inne hos doktorn och så tar han fram en träpinne och vill titta i halsen!!? Jag sa: ah fast trycker du den där bak på min tunga kommer jag kräkas på dig! Han: aha är de så illa? Men bha JA lyssnar du inte på mig eller!?:š blev lite arg.. Men sjukskriven 10 dagar framåt och ska ta både lergigan comp och primperan :š har ätit primperan i flera år men blev tillagd nu när jag blev gravid att sluta med dem, så vet inte om jag vågar t dem, och absolut inte båda samtidigt... Usch! Någon mer som är hem idg?;(

• Turvion

Lååångvägdit: ja primperan har hjälpt mig mot illamående senaste 3-4åren då jag haft mycket magsår och gallsten 4gånger och sen magkatarr.. Men somnar efter 30-45 min och kan inte leva liksom.. :/ sen jag tog den idag har jag inte spytt men mår fortfarande lika illa ;(
    Technicolour: ja du behöver nog bli sjukskriven annars får du inga pengar :/ fk är inte roliga att ha och göra med tycker jag, de är inte hjälpsamma :/

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014