Inlägg från: Turvion |Visa alla inlägg
  • Turvion

Första barnet bf i juli 2014

Effe: åh blir avis på att du fick en bild :)
    Carolaiine: åk in oavsett vad dem säger! När man är gravid så får man prio före andra osv! Och om du har så ont ;( stackars dig men skit i vad de säger och åk in, de kan inte neka dig hjälp som enenina ovan skriver!
    Kram!

• Turvion

Carolaiine: åh bra att du stod upp för dig själv!:) vad skönt att hjärtat slog, men att de va litet kanske är för att de befruktades senare än du trott?

För övrigt så fick jag komma hem igår från sjukhuset iaf, 2l dropp och lite piggare, kräktes en gång när jag kom hem men de va nog för att taxi chauffören körde som en j*vla biltjuv så blev åksjuk.. Sen har jag bara mått lite illa då jag nu tar 20mg primperan (stolpiller..) 3 gånger/dagen. Blir sjukligt trött men de tar bort mycket illamående!:)

• Turvion

Ssr: jag tror helt säkert att de va den lilla du kände :) jag kände hur något vände sig för några dagar sen, och jag resonerar såhär, det är ju faktiskt en liten vi har där inne som rör på sig hela tiden så det är klart vi kan känna den :)
    Rätt glad att det snöar ute :D fast de är plusgrader så de smälter på en gång ;(

• Turvion

Har bara orkat slöläsa i tråden den här veckan för blir såååååå trött av primperan.. Sover ca 20h om dygnet, vaknar och äter + tar nytt piller och somnar om.. Sjukligt trött! Men inte kräkts sen i måndags och gått upp 3kg på 5 dagar :)
    Lyssnade på bebisens hjärta ikväll i min caremaxx och hörde rätt tydligt sen helt plötsligt ett helt annat ljud som tydligen betydde att plutten rörde på sig mycket, häftigt!:) hade inskrivning idag, tog över 1h och kommer få en ny barnmorska för hon ska sluta nu.
    Hon rekommenderade mig starkt att fortsätta med gravid tabletterna, har apotekets egna.
    Kul att Kevin vann idol (hejat på honom i AIK fotboll tidigare hehe) och snö ute, yippie :) massa glädje såhär på kvällskvisten! Nu försöka väcka min sambo så vi kan lägga oss i sängen istället för soffan :)

• Turvion

Fia1: när jag var på hälsosamtal sa bm att de av ok att äta all slags ost så länge den vart fryst i mer än 3 dagar:) eller tillagad i över 70grader!
    Jag får verkligen en olust känsla i hela kroppen när jag mår såhär dåligt, mår illa trots primperan men är kräkfri i snart en vecka, yeey! Men är så trött, ont i huvudet och nacken, fryser och helt slut.. Som influensa nästan. Nu är det mer än på tiden vår tur tjejer ty må bra och inte må illa längre! V.11 igår och bara vänta en vecka och se ifall den magiska v.12 då illamåendet ska gå över stämmer! Bästa julklappen ever vore det iaf!
    Glad andra advent tjejer:)

• Turvion

Jag är i princip konstant hungrig men knappt något går ner pga illamåendet, provade att bara ta en primperan idag.. Dålig ide då jag mår fruktansvärt illa hela dagen (som innan jag fick primperan) och de vattnas i munnen heeela tiden.
    När jag var på inskrivning i fredags vägde jag 67kg!!! (Är väldigt kort, 158) men bm trodde att de va för att jag knappt ätit och kräkts så väldigt mycket i 4 veckors tid (helvetes jävla hyperemisis) att när jag lyckats äta och behålla allt i 5 dagar så samlar kroppen på sig rätt fort.. Så ah är i v.11 och gått upp 7kg ;)
    Effe: vad kul att du också äter just Tom

• Turvion

Unborn: jag tänkte skriva på facebook på julafton :) en bild på något bebis-plagg och skriva i stil med: Ja nu satsar jag på tjockismagen till beach 2014 :)

Så trött på att alltid ligga vaken en timme mellan ca 4-6 på morgonen då min sambo åker till jobbet så vaknar jag när han låser dörren och jag är bara hungrig men orkar inte gå upp och göra nåt att äta..

• Turvion

Jag blir också sugen på att göra ett privat ul innan 10 feb. då jag fick tid för rutin ul. Är i v20 då... Har ju sett plutten två gånger på vul på akuten men har ingen bild och har inte fått titta mer än högst 10-15 SEK om ens de :/

Är de någon annan som drömmer hemska mardrömmar?! Jag har gjort de nu tre nätter i rad och några gånger innan, men inatt var de så extremt att jag grät och mådde riktigt dåligt ;(

• Turvion

Skulle nog säga tur i oturen att jag inte jobbar just nu, sover halva dagen och vaken från kl 4 på morgonen, somnar vid 6 och sover.. Haha jobbigt!
    Något riktigt bra är att jag vågar nog säga att mitt illamående börjar avta lite smått! Yeey och v.12 imorgon!

• Turvion

Fia1: jaellerhur de går upp och ner, men annars var de ett helvete med illamående från V7-11 typ 4-5 dagar sen de började bli något bättre vissa timmar :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014