Inlägg från: Turvion |Visa alla inlägg
  • Turvion

Första barnet bf i juli 2014

Esperanza80; åh ville inte skrämma någon! Men de som blev tokigt var att jag fick info i brevet att de skulle ta sprutan i skinkan var jag inställd på de, (är otroligt sprut/blodrädd och svimmar lätt) så jag frågar då om jag ska dra av byxorna och då säger hon ah du får välja om du vill ha den i armen, skinkan eller låret. Då fick jag lite panik och kunde inte bestämma mig (chock) och då sa hon, nä men då tar vi den i låret, är du rädd? Då svarar jag ja, men jag håller min sambo i handen och hoppas de går bra. Så hinner jag knappt sätta mig på gynstolen, lägga upp fötterna och ta min sambo i handen innan hon HUGGER in sprutan rakt i låret och de gjorde ont för hon gjorde så förbannat hårt och fort :/ sen tog de kanske 20-30 sekunder att spruta in allt och sen skrev hon på papper att jag tagit sprutan och gick. Fick inget plåster eller något.. Hon var väldigt märklig! ;(

• Turvion

Esperanza80: ja jag hade nog väldans otur med henne :/ sen efter 2h kändes inget och idag har vart som vanligt :)

Jag har vart förkyld nu i över en vecka och de värsta är halsont och så in i väggen täppt i näsan, gjort och testat allt och inget hjälper :/ så skulle jag och sambon äta chips och dip ikväll och jag åt de och var illa tvungen att äta med munnen öppen för att kunna andas, och min sambo hatar när folk tuggar med öppen mun för de låter och smaskar. Så han glodde på mig jättesurt och va helt tyst så jag skrek lite: ja men förlåt då! Och slängde tillbaka de chipsen jag inte ätit ännu i skålen och la mig ner i soffan och blev jättegrinig. Och nu undrar han vad mitt problem är och varför jag är så sur.. Ååååååh orkar inte!! Han fattar inte HORMONER!!

• Turvion

Bumbie81: den där pannacottan skulle jag ge vad som helst för nu!! Både jag och sambon är dunderförkylda så blev pizza till middag och finns chips och popcorn men ville ha något sött! (Gråter nästan haha)

• Turvion

Miss Unik och virvla: jag har också lågt hb, äter två niferex om dagen, efter en månad och värdet gått från 87 till 99 kollade de b12 vilket också var skrämmande lågt, så nu äter jag både niferex och behepan och så får vi se hur värdena är på tisdag då jag ska till min bm :)

• Turvion

Jag känner igen det där med illamående, har mått illa senaste 1-2 veckorna nu men inte kräkts som tur är, dock vrålhungrig dygnet runt ;)

Jag tänkte ha en babyshower som jag tänkte planera själv, om man nu kallar de för babyshower. Tänkte bjuda in vänner och bjuda på lunch och fika om några veckor och ha trevligt alla tillsammans innan plutten kommer :)

• Turvion

Vad ska man packa i den här väskan, hjälp haha!

Min barnmorska tror med säkerhet att min lilla plutt kommer innan bf, var där förra veckan. Mitt sf-mått var 33 och var då i v.30.. Så en stor herre därinne har jag tydligen :| och jag som är så liten! 156cm..

• Turvion

Jag hittar inte heller den gruppen på fb :/ säg till när den finns att hitta :)

• Turvion

Jag mår sådär, trött hela tiden. Spelar ingen roll hur mycket jag sover :/ men anledningen är mitt fortfarande låga hb ;(

Värst var nere på 87 och nu har jag ätit niferex x2 och behepan varje dag i 2månader och de är bara uppe i 98 nu, blir inger högre men ska till min bm imorgon så får se vad vi ska göra åt det :/ så jobbigt att va trött!

Annars är det rätt bra, får ont i rygg/höft/underliv vid ansträngning över 15-20 minuter annars så skönt att äta och behålla all mat :)

• Turvion

Min plutt älskar höger sida, trycker med fötterna långt in och upp under högra revbenen och det är obehagligt när man sitter, sen fingrar han neråt i magen haha. Ska till bm nu och får se hur de går, hoppas på järndropp!

Äckelvarning! - vaknade imorse vid 4.30 utav smärta liknande mensvärk från helvete och tänkte 'nu kommer han ut'. Dock efter 10-15 min med attacker på 1-2 minuter och ca 20sekunders mellanrum var de dock ett toabesök som behövdes. Måste fått i mig något dåligt igårkväll.. En timme senare inne på toan släppte värken helt och nu är jag bara utmattad haha!

• Turvion

Angående hjärtljuden, vi väntar en pojke och alla 4 mätningar vi gjort har vart mellan 145-160 så stämmer inte för oss :)

• Turvion

Rebecka83: riktigt tråkigt de där :/

Jag har mer lust än någonsin, men de har inte min sambo. Han tycker det är 'läskigt' när vårt barn ligger därinne.. Blir galen på honom, har förklarat och visat i en gravidbok att det inte är någon fara men någon slags psykisk spärr får han..
    Jag har provat allt, vi hade faktiskt sex förra helgen och de tog väl 1,5 minut innan han va klar och sen fick de va.. Innan dess var det nog 3-4 veckor och innan de ca 2-3 v och så har de vart sen i dec/jan. ;(

• Turvion

Eh jaha?!

Nu är det så att min sambo har jobbat på samma jobb i 8år, han är less på det jobbet och de är 3h restid för han t/r i bil per dag. Han har sökt nya jobb och blev idag erbjuden nytt jobb (visst jättekul för honom) MEN han kommer inte få ta ut pappadagar ens de tio första dagarna efter förlossningen?! Och han tycker inte det gör någonting..? Jag blev helt paff och frågade om han inte vill va hemma två första veckorna av vårt barns tid som vi bestämt? Nä han tycker det är viktigare med nytt jobb..
    Han sa då att om jag tyckte de skulle bli jobbigt att ta hand om barnet själv första två veckorna så kan hans mamma komma och hjälpa mig helt och hållet då.. (Han hade då redan pratat med henne om de innan han nämnde något för mig) Ehmm har nog hellre min egen mamma här om någon annan än min sambo ska va här direkt efter förlossningen..

Han förstår inte hur jag kan reagera såhär?!! Känner mig typ sviken, arg och ledsen ;(

• Turvion

Ah jag tror precis som ni att arbetsgivaren inte får neka de där första tio dagarna, men de sa de att börjar han jobba får han varken va ledig de 10 dagarna eller ha någon semester alls denna sommar.. Känner mig verkligen arg på att han kan gå med på de.. Vafan vårt första barn, hela livet framöver ändras från nu och han tänker inte va hemma?!! Hans argument var även: ja men vadå jag är ju hemma hela kvällarna och helgerna..

Nä vill verkligen inte ha min svärmor här! Hellre mamma, min syster, brors flickvän tillochmed!

• Turvion

Jag är i v.35 34+6, låter helt sjukt att jag går in i v.36 imorgon! Hjälp! :)
    Jag har som mensvärk varje dag, speciellt när jag vaknar, kissar mellan 3-6 gånger per natt, dagen har jag ingen koll hur många gånger haha!
    Gått upp 8kg nu, sf mått ligger utmed de översta strecket på kurvan och har alltid gjort, stor pojke i magen (jag är jättekort 156 och min sambo 186).
    Sen börjat få ont i ryggen långt ner och jobbigt att sitta då de känns som om revbenen ska brytas upp :/

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014