Inlägg från: Turvion |Visa alla inlägg
  • Turvion

Första barnet bf i juli 2014

Ja brieost!!!!! Vill äta de på digestivekex NU!!

Men ska traska ner och köpa fyra små rätter från China restaurangen nu.

Igår märkte jag när jag satt i sängen att de helt plötsligt började rinna från min vänstra bröstvårta.. Sen tryckte jag lite löst och då rann de ännu mer, sen rann de i säkert en timme och rörde jag högra bröstet kom det därifrån med.. Idag har de runnit titt som tätt : / någon mer? V.22 imorgon..

• Turvion

Tråkigt att behöva säga, MEN! Oavsett vad som står i lagen, att det är diskriminering och olagligt att sparka någon pga graviditet så hände de ju mig.. Låååånga förhandlingar med facket, DO, jurister och advokater men ändå fick jag inte ett skit!

Ville jag överklaga skulle de först kosta mig 8600kr innan jag fick vidare hjälp men facket rekommenderade mig inte till de eftersom de redan försökt så mycket och inget hände.,

Ledsen att säga men nu sitter jag här som timvikarie på 100kr/h istället för fast månadslön på 23000kr....

• Turvion

Soetnoes: vi har köpt en, heter något med 'vårt lilla hjärta' finns på Åhléns :)

• Turvion

Jag ser och känner både på insida och utsida varje dag, mest morgon och kväll :) helt underbart!

Jag känner mig dock jättestor, men har bara gått upp 3kg, v23 nu och v24 imorgon. Hur mycket har ni gått upp?

• Turvion

Canesten var det läkaren ordinerade mig för 2-3veckor sen mot svamp. Har dock inte använt de då jag ej upplevt besvär och nu var jag på koll i veckan och svampen är borta av sig självt : )

• Turvion

Såjävlaneggo: åh vilken tur att du ringde, men varför måste du vara fastande? : /

• Turvion

Härligt att läsa här om många som vart hos sin bm och mätt magen och lyssnat på hjärtat. Jag ska på den kollen nästa vecka : )

Men, är det någon mer som har fått bristningar? Jag ser nya varje morgon jag vaknar.... Har fått på brösten (de har inte växt någonting..), magen, låren både fram, sidor och bak, rumpan/skinkorna, långt ner på ryggen, höfterna och visst de låter väldigt utseendefixerat men jag blir jätteledsen.. De blir verkligen fler för varje dag, har både fått blåa, lila och röda ; (

• Turvion

Underbara tjejer, ett tag sen jag skrev. Har vart lite mycket..
    Dock senaste 2-3 veckorna har jag vaknat med smärta som mensvärk på nätterna och de har gjort så ont vissa gånger att jag vaggat fram och tillbaka och hyperventilerar, min bm trodde bara de va växtvärk så har inte tänkt mer. Men idag har jag haft så ca 10 gånger (från ca kl.15 till nu kl20.45) och de gör så ont att jag mår illa och upplever de svårt att andas, som om andetagen bara kommer till halsen men inte ner i lungorna :s

Även de gånger vaggat fram och tillbaka och får nästan panik av smärtan. Vad är det här!? Min sambo säger att jag är syltig och att jag ska ta en varm dusch och sen gå och sova..

• Turvion

Bumbie81: min sambo låter lite som din, han tycker det är jätteläskigt att vårt barn är så nära så han tycker de känns jobbigt/konstigt/obehagligt ;(
    Medans jag är SUPERKÅT och skulle kunna ligga 3 gånger om dagen haha!
    Sååå... Inte så kul men jag försöker respektera de så gott jag kan men vi får till det en gång i veckan eller en gång varannan vecka.

Stjernfelt: jag gråter för allt, sjukt jobbigt! Blir även småsur/irriterad men inte arg och skriker längre :)

• Turvion

Fast jag gråter inte för fina/vackra/gulliga saker utan så fort jag ska prata om något känsligt som jag är upprörd/sur över så gråter jag enormt..

Igår! Då kissade jag på mig för första gången i mitt vuxna liv, hostade två gånger och de blev en liten olycka.. Inte så kul då men min sambo har retat mig idag och jag har väl skrattar åt det men ah, hoppas de inte händer när man är ute någonstans så andra märker!

Idag var jag även på förlossningen och fick Antdi-D spruta eftersom jag är RH-negativ och bebisen är RH-positiv. Fick den i låter och fyfan vad ont det gjorde, stor spruta som in i helvete och mycket vätska och fick kramper i hela låret närmsta timmen haha! Hua! Ser inte fram emot nästa spruta jag ska få inom 72h efter förlossningen :P

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014