Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

soetnoes skrev 2013-12-05 21:41:43 följande:

Jaha, ja då i januari ska jag lämna prover iaf. Får se sen hur de blir. Är iaf i vecka 8+4 alltså vecka 9. Fick bf datum den 11/7

Jag är i 8+5 idag o har bf 11/7! :)
  • LååångVägDit
    Carolaiine skrev 2013-12-06 12:10:40 följande:

Deppig värre. Jag får inte behålla någon mat alls, knappt vatten ens. Trillade ihop i duschen nyss och drar mig för att ringa och sjuka mig för kvällens arbete smile4.gif mår illa konstant och så fort jag äter något kommer det upp igen smile4.gif

Förstår precis! Klart du inte ska jobba! Du måste ta hand om dig! Jobbet är inte hela världen!!
  • LååångVägDit
    Lisastyle skrev 2013-12-06 19:12:42 följande:
    soetnoes skrev 2013-12-05 21:41:43 följande:Jaha, ja då i januari ska jag lämna prover iaf. Får se sen hur de blir. Är iaf i vecka 8+4 alltså vecka 9. Fick bf datum den 11/7
    Va kul att vi är tre som har BF samma dag!
    Hur mår ni?
    Jag mår så konstigt.. mår illa, men har svårt att få upp något. Illamåendet sitter i konstant och jag hittar inget som hjälper mot det. Har varit så omotiverad på jobbet också på sistone. I slutet av nästa vecka åker jag till Sydamerika. Ska bli skönt, men är orolig för att jag kommer att må illa under resan också.
    Vad gör ni för att lindra illamåendet?

Jag har mått fruktansvärt illa. Började för ca 3 1/2 v sen o har varit otroligt jobbigt. Inte kräkts så mkt 1-3 ggr per dag ca. Men nu har de börjat bli lite bättre på eftermiddagarna. Har inte jobbat på 4v.. Jag tar Lergigan comp 2 ggr per dag. O så småäter jag typ hela tiden bara för att försöka få bort eller minska illamåendet. Men de e svårt att hitta nåt

man kan tänkas vilja äta tycker jag! Åå va härligt med Sydamerika! Hur länge blir du där? Jag var i Kalifornien nu i oktober o de va där jag blev gravid! ;) så här i efterhand är jag väldigt glad att jag inte blev gravid månaden innan för då hade det här illamåendet kommit där o de hade inte varit roligt.. V 10 imorn!!! grattis till oss! :)
  • LååångVägDit
    mmod skrev 2013-12-06 22:53:42 följande:

Hur viktigt är det med dessa multivitamin gravid tabletterna ? I början av graviditeten gick det bra att få ner dem men nu har jag inte fått i mig dem på flera dagar för det vänder i halsen så fort jag ta en i munnen :( klarar inte för kräks bara...försökte googla om det kan påverka något men hittar inget :( någon som vet?

Det har varit lika för mig. Jag tog dom slaviskt varje dag 3 månader innan vi började försöka o sen varje dag fram till typ v 7. Sen efter det har jag inte kunnat varje dag för dom är ju sååå äckliga o de går inte när man mår illa. Vet bara att tex folsyra förhindrar ju ryggmärgsbråck o sånt o är väldigt viktigt. Men skulle ju inte tro att det gör nåt om man missar några dagar nu. Tänk på alla som inte äter vitaminer alls under hela tiden o ändå får friska barn!
  • LååångVägDit

Måste bara fråga er om ni har kännt eran livmoder? Är i v 10 (9+0) idag o det står att livmodern är stor som en apelsin nu. Min syster sa att om jag lägger mig ner på rygg o känner liksom långt ner o ganska djupt så kan jag känna den som en hård boll. Tycker de verkar så läskigt så jag har inte riktigt provat.. Har ni?

• LååångVägDit

Åå är så avis på er som får göra UL! Har inskrivning nästa vecka men då ingår inte UL men ser ändå fram emot det!

Ja nu ni tjejer har jag provat nåt nytt, har för första gången sen jag blev gravid haft sex.. Haha. V 10 nu så de var ju ett tag sen om man säger så.. Har ju mått så extremt illa så de har liksom inte funnits i mina tankar.. Men vet att jag frågade er om det i typ v 5-6 men då blev de aldrig av eftersom illamåendet kom o både vi har tyckt att de känts lite läskigt. Är super spänd i magen idag men tror nog inte att de beror på att jag gjorde "det" igår, hoppas inte iaf.

• LååångVägDit
    fia1 skrev 2013-12-09 09:47:21 följande:

Har inte heller haft sex på länge, haha inte sen tillverkningen. Killen får stå ut, jag får stå ut med illamående konstant så. 

Vi hade inte heller sen tillverkningen.. Haha! Då handlade allt om det o nu tvärtom! Är man illamående så man knappt kan röra sig så är väl inte sex de första man tänker på. Som sagt, de får dom stå ut med!
  • LååångVägDit

Härligt med så många som ska på semester. Jag o min sambo var på vår drömresa i USA (Kalifornien) i oktober och det var där den lilla i magen blev till! (i Las Vegas) Lite rolig historia att berätta sen! :) nu i efterhand är jag väldigt glad att jag inte blev gravid månaden innan för då hade det här extrema illamåendet kommit medan vi var i USA o de hade INTE varit roligt.. Det roliga var att när vi satt oss på flyget hem så sa min sambo: "tror du vi blev gravida i Las Vegas nu då?" Och så blev det!! :)

• LååångVägDit

PaulinaR: jag har ägnat hela dagarna åt musikhjälpen! Grinat o skänkt pengar!! :) vi har en målare här nu o han tror väl inte att jag gör nåt annat än att ligga i soffan o titta på tv..

Nu när jag kom hem från jobbet så har målaren målat taket i hallen utanför sovrummet och det är oljefärg o de får inte jag andas in nu så snart kommer min sambo hem så ska vi åka till min syrra som bor granne med oss o sova där! :)

Det är såååå skönt att han är här o målar. Vi ska måla lite/mycket i varje rum i huset. Bytte kök -08 o har sagt sen dess att vi ska måla taket i köket..men.. Så nu tog vi hem en målare som ska göra klart ALLT!! Sen är vi klara med allt i huset invändigt! Känns underbart! Men de e nog inte klart fören tidigast nästa fredag trodde han.

Idag har jag jobbat 4 timmar! Var 4 v sen sist. Kul o träffa kollegorna! Chefen frågade direkt om jag gått ner i vikt o en annan sa att jag var jätte blek. Men har bara berättat för chefen o 2 till. Som tur var hade vi bara 3 patienter (jobbar på en barnavdelning) o det är inte vanligt att vi har så lugnt men idag var de perfekt!

• LååångVägDit

Jag har bf 11 juli o är i v 9+6 idag, alltså v 11 imorn!! På min app står det att idag har 25,0% av graviditeten gått! Tjiihoo!! Tänk, det är EN FJÄRDEDEL!! :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014