Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

Tror varken kappahl eller lindex o dom har mammakläder. Tror de bara e hm faktiskt. Var in på typ alla förut o letade åt min syster o då sa alla att de bara var hm. Kanske att de går om man beställer på internet, det har jag ingen aning om.

• LååångVägDit

Vaknade nu när min sambo la sig, det tog typ 3 minuter sen var jag JÄTTE HUNGRIG! Så nu är han nere o hämta flingor o mjölk till mig! :) v 11 (10+2) nu o vi har inskrivning på fredag!!

Snygga namn förresten, Jesus vore väl nåt att kalla bebben nu till jul! ;)

• LååångVägDit

Ni som skriver om Citodon. Man klassar läkemedel från A till D när man är gravid, typ som en "risk skala" o A är den minsta risken o D är det t.ex risk för fosterskador. Citodon tillhör grupp C lika som Lergigan comp som många av oss tagit för illamåendet. Citodon är inte riktigt morfin utan den verksamma substansen är kodein men det kan man säga att det görs om till morfin i kroppen. Sen är oxå paracetamol verksam substans så tänk på att inte ta Alvedon/Panodil samtidigt så ni får för hög dos paracetamol i er! Skulle tro att om man bara tar nån ibland gör det inget, tar man regelbundet länge kan fostret bli beroende. Det är vad jag vet om Citodon!

• LååångVägDit
    Esperanza80 skrev 2013-12-17 23:24:37 följande:

Mina cravings verkar ändra sig lite från vecka till vecka... :) Har ätit väldigt mycket grönsaker och dipp senaste dagarna, så himla gott! Fast i helgen åt jag även massa lösgodis... Har även varit en hel del varm oboy vilket jag aldrig brukar dricka annars och rostade mackor med marmelad och ost. Och mycket yoghurt med smak... Tyvärr mycket som inte är så nyttigt :(

Vi kommer ta reda på könet på RUL i februari, vi tror att det kommer bli en stor överraskning i juli ändå bara av att få se hur hon/han ser ut :) Vi har ganska nyligen kommit överens om flicknamn men pojknamn är vi inte överens om. Jag har två namn som jag vill men sambon vill inte ha dem. Får se om jag lyckas övertala honom. Vill inte ha FÖR vanliga namn men samtidigt inte ovanliga heller...

Könet spelar förresten ingen roll nu när det är första barnet men sen hoppas vi ju såklart att nästa barn blir det andra könet så att vi får en av varje :)
    Jag tror på pojke och min sambo tror på flicka. Kanske för att jag om jag var tvungen att välja helst skulle vilja ha en flicka först och vice versa ;)

Är det någon som har börjat spana lite på barnvagn? Jag har kollat lite bara men är ju värsta djungeln av vagnar... Man får kanske ta sig till en affär sen och provköra...

Har kollat lite på internet på vagnar. Har en skada i ryggen så jag kan inte bära så tungt så jag får nog gå efter vikten när jag bestämmer vilken vagn de blir. Men jag bor oxå där det är grusväg o kan därför inte ha nå små hjul på vagnen. Får nog åka någonstans längre fram o kika o prova!
  • LååångVägDit

Roligt att du är tillbaka LovisaC! :) och att det verkar gått bra för dig!

För mig är det v 11 (10+4) nu, skönt på lördag när de blir v 12! På fredag ska vi på inskrivning! Spännande! Illamåendet har börjat bli bättre på eftermiddagarna så jag har provat jobba 4 timmar nu. Hoppas att det blir ännu bättre!

• LååångVägDit
    Asjak skrev 2013-12-19 23:43:47 följande:

Jag har med rygg problem både genetiskt och efter två rid olyckor, säg den ryttare som är hel ;)

Är livrädd för att få ryggskott som gravid, tänk om bebisen sparkar... Då svimmar nog jag :)

Har haft flertalet ryggskott samt diskbråck i ländryggen, och har sne höft.

Vad har du för rygg problem?

Jag har oxå problem med ryggen. Opererat ryggen 4 ggr efter en bilolycka. Haft diskbråck 2 ggr o gjort en steloperation. Fick en nervskada ner i benen oxå så jag har nervsmärta, som ischias, hela tiden. Det stålar ner i mina ben jämt o den skadan kan dom inte göra nåt åt. Därför är jag ganska orolig hur de blir nu när jag är gravid, för de e ju vanligt att man får sånna problem när man är gravid o jag har de redan innan.. :( innan jag blev gravid åt jag 15 tabletter (smärtstillande) varje dag, nu tar jag ingenting.. Så jag har vääääldigt ont! Men jag gör ju det för att kunna få en bebis så då får de vara värt det!
  • LååångVägDit

Varit på inskrivning idag! Ska gå på Speciallist MVC (pga min rygg) och hos vanliga MVC. Hon trodde de blir kejsarsnitt o de tror jag med, och jag kan inte få epidural. Egentligen är ju inte nästa kontroll fören v 24 förutom UL då men jag fick en tid v20 för dom ville att jag ska gå lite oftare. Fick även tid för akupunktur för smärtan, har provat de för några år sedan men tyckte inte att de hjälpte. Men nu när jag inte äter några tabletter längre så har jag inte så mkt att prova så jag ger det en till chans.

Asjak: Jag jobbar som sjuksköterska på en barnavdelning!

LadyGrace: Stort Grattis!! Vill också ha tvillingar! Glad Jag är tvilling! 

• LååångVägDit
    Passion skrev 2013-12-22 23:12:08 följande:

Snart börjar det dra ihop sig med att berätta för nära och kära, på julafton ska vi berätta för den närmsta familjen.

Går in i vecka 11 (10+0) imån så hoppas så innerligt att allt ska gå vägen..

Är lite nervös över hur reaktionerna kommer att bli band både sambons och min familj.

Vi är båda äldst i syskonskaran och först ut med att bli föräldrar, så misstänker att det inte är någon som anar att vi väntar smått just nu.

Sambon har fast anställning medan jag precis har blivit utan jobb så stämplar just nu.

Vi bor bra i vårt stora hus och trivs, har hunnit med en hel del i livet med högskoleutbildning, resor och diverse olika event och det känns verkligen som att det är dags för att rota sig ordentligt, frågan är bara om alla i vår släkt förstår det?

Vi tänkte ge alla en varsin liten julklapp; en liten godispåse med geléhjärtan i och påsens övre del består av ett foto på oss och ex. texten "Du ska bli MORMOR - För vi ska få en bebis!" (Varierar beroende på vems godispåse det är).

Tänkte ge denna julklapp sist av allt efter den vanliga julklappsutdelningen, och den har vi alltid efter lunchen och middagen (vi firar julafton på två ställen).

Låter det som en bra plan eller ska vi tänka om på något? smile1.gif

Va kul att du tog min idé! Det var jag som gjorde dom där påsarna! :) Det var väldigt uppskattat iaf! Vart gjorde du dom?
  • LååångVägDit
    Passion skrev 2013-12-23 09:15:09 följande:
    Åh jaha! Ja jag googlade omkring lite så hittade jag den idén smile1.gif

Kommer inte ihåg från vart ja köpte påsarna faktiskt smile1.gif
    Titta i bildtråden så ser du min påse, skrev exakt den texten du sa. Konstigt att du hittade de när du googlade. De spelar ju ingen roll såklart men lite lustigt när de var ordagrant för jag hittade på det själv nämligen! :)
  • LååångVägDit
    MiniV skrev 2013-12-25 20:51:58 följande:

Det var någon som skrev om Citodon, och att den var på samma nivå som Lergian.

Någon som vet vilken nivå Spasmorfen ligger på? :S

Den ligger på lika som lergigan comp och citodon, kategori C. Det är ju okej eftersom doktorn skrev ut de till dig men jag skulle bara tagit det i absolut nödfall. Fast så ska man såklart tänka med alla mediciner!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014