Första barnet bf i juli 2014
Är lite nervös. Jag går inte upp något i vikt. Är i vecka 13 nu. Och fortfarande inte gått upp något
Är lite nervös. Jag går inte upp något i vikt. Är i vecka 13 nu. Och fortfarande inte gått upp något
Vi ska inte ta reda på könet! Jag vill se om det är en eller två bebisar o att den/dom mår bra, sen får vi vänta tills den tittar ut o se va de blir! :)
Ja vi kommer nog klaga på alla extra kilon sen! Nu när jag mått så illa har jag sagt att jag längtar tills jag blir tjock o kan äta! Barnmorskan på inskrivningen sa att de e normalt att gå upp runt 10 kg o att de e bra om jag inte går upp så mkt mer än så, med tanke på min rygg. Men de e ju ganska svårt att bestämma själv. Min syster åt inte onyttigt o ändå gick upp 16 kg med båda sina.
Om en timme är det v13 (12+0)! Idag har 30% av graviditeten gått!! Ganska mkt ändå! Var bara 10% när vi fick reda på det! Den senaste veckan har magen haft en växtperiod tror jag för nu är det en liten kula.. Men har inte gått upp i vikt. Ganska konstigt att det är något som växer inuti mig! :)
Någon mer än jag som fått otroligt mycket finnar i ansiktet? ![]()
Nu blir det gonatt för mig! Har jobbat ikväll o börjar 08 imorn. Det gör inte mig nåt att jobba på nyår, ganska mysigt att va med dom sjuka barnen som måste vara inlagda på nyårsafton. Så Gott Nytt År till er alla! Vi har ett spännande år framför oss!! :)
Men om man får ha värmedyna borde man ju få bada bubbel pool?
Jag hade inte lagt värmedyna på magen, men det är jag :)
"Detta är rekommendationerna enligt senaste forskningen. Det finns forskning som tyder på att om kroppstemperaturen överskrider 38,9 grader i mer än 10 minuter under graviditetens första sju veckor, ökar risken för missfall och för att barnet ska få skador på nervröret, t.ex. ryggmärgsbråck. Av detta skäl är det viktigt att inte bli för varm under graviditeten. Men från och med vecka 14 anses det vara ofarligt att ta ett kort (ca 10 minuter) bubbel- eller bastubad. "
Jag läste det om infektionsrisk oxå, finns forskning om allt som tur är :)
Tror oxå jag börjat få foglossning. Så svårt att veta när jag har så ont i ryggen jämt efter mina ryggoperationer o så har jag ju alltid nervsmärta ner i benen. Men nu har de blivit mkt värre o fått ont i ena ljumsken oxå. Sover jätte dåligt för att jag har så ont. Sa precis till min sambo att de va ingen lätt graviditet de här. De visste vi ju innan men skulle va skönt att kunna njuta lite bara.
Helt galet att vi i gruppen börjar gå in i v 15-16 redan! Är i v 14 (13+2). Kändes som nyss vi skrev v 6 o blev jätte glada för typ v 8! :) det går undan även fast de känns långsamt!
Jag ska till min sjukgymnast på fredag, får se vad han säger. Har så ont i ryggen nu så ihelgen kunde jag knappt jobba. Fast jag bara jobbar 4 timmar, är redan sjukskriven 50%. Har fått så ont i en ljumske oxå, vet inte om jag förutom mitt vanliga ryggont börjat få foglossning. Visste att de skulle bli tufft men att ha så här ont redan i v14, då känns veckorna som är kvar som en evighet.. :( Så nu har jag klagat av mig lite, ursäkta!
Jag fick hem kallelse idag, RUL blir 4 feb. och då kommer jag vara i v18+3. Bara 4 veckor dit!
Men jag är lite orolig för att både på första UL (VUL) i v9 och KUB-UL i v13 såg fostret lite mindre ut för den beräknade veckan, så jag tror att jag kommer få något framflyttad BF. Vill ju inte komma på RUL för tidigt så att alla organ etc ev. inte syns tydligt eller inte går att mäta som de ska...