-
De förstår jag!! Skulle jag oxå ha gjort! Får ni ändå göra sen runt v 18?Enenina skrev 2013-12-03 21:24:51 följande:Jag valde det själv. Det står på deras hemsida att man får göra tidigt ul på inskrivningen om man vill. Så då tvekade inte jag att säga till om ul:P -
Håller med! Man får ingen ro i kroppen. Jag har inte ens kunnat sova på dagarna fast jag har varit dundertrött för jag kan inte slappna av när jag mår så illa. Hela dagarna går verkligen ut på att klara av just den här dagen. Har inte jobbat på 3v nu..fia1 skrev 2013-12-03 21:15:24 följande:Har haft det ganska liknande. Testat postafen och lergigan varje dag i hopp om att det ska hjälpa men spyr ändå varje dag. Skakig är jag cirka 8 timmar om dagen för man känner sig svag och att ngt är påväg. Man får liksom ingen ro i kroppen. Ringde till bm här om dagen och de kan inte göra så mycket mer än skriva ut tabletter. Men blir det så illa att du inte får i dig vätska ens ska du åka in och få dropp för att komma på "fötterna igen".
Jag får iaf behålla lite av maten jag äter under dagen och får behålla dricka. Vet att det är så jäkla obehagligt. Hade jag haft jobb nu hade jag inte kunnat jobba. Absolut inte. Hela dagarna går ut på att försöka ta sig igenom allt obehag av illamående
Såjävlaneggo: klart du ska ringa o fråga! En uppvätskning kanske vore på sin plats! -
Skönt att du är hemma igen o att primperan hjälper! Kanske hellre trött än illamående! Hoppas de håller i sig!Turvion skrev 2013-12-03 19:44:32 följande:Carolaiine: åh bra att du stod upp för dig själv!:) vad skönt att hjärtat slog, men att de va litet kanske är för att de befruktades senare än du trott?
För övrigt så fick jag komma hem igår från sjukhuset iaf, 2l dropp och lite piggare, kräktes en gång när jag kom hem men de va nog för att taxi chauffören körde som en j*vla biltjuv så blev åksjuk.. Sen har jag bara mått lite illa då jag nu tar 20mg primperan (stolpiller..) 3 gånger/dagen. Blir sjukligt trött men de tar bort mycket illamående!:)
-
Enenina: Jag hade också mer ont igår men jag var så spänd i magen. Hade hållt mig länge när jag var kissnödig o det började efter det. Sen åt jag lite middag o då blev de värre. Tror du att du har UVI är de viktigt att du kollar upp de!
Melmoh: i början ställde jag klockan på 04-05 o tog lergian så jag skulle ha effekt sen när jag klev upp. Men sen läste jag om det och när jag hämtade ut andra burken sa dom att man ska äta så nu tar jag den tillsammans med frulle ist.
Fia1: Min sambo var ut för två helger sen (det är han typ ALDRIG) o skulle ta de lugnt sa han själv så dagen efter inte skulle bli förstörd.. de gick ju sådär.. han blev jätte bakis o kräktes dagen efter. Och jag blev sur för jag mådde så illa så jag knappt kunde röra mig den helgen o så går han o blir sådär bakis o mår illa, jag menar att bli så full är ju liksom frivilligt och tyckte inte ett dugg synd om han. Jag tyckte de bara var så himla onödigt.. Jag förstår inte riktigt hur nån kan göra något som riskerar att man kommer må så illa, när jag ligger där o skulle göra vad som helst för att må lite bättre!
-
Usch hände nåt läskigt nyss. Åt ett rivet äpple (som jag gör nästan varje dag nu för tiden) och efter att jag ätit upp det gick det typ bara 2 minuter o så kändes det som jag fick svårt att andas så jag satt mig upp men de fortsatte o så började jag bli svettig. Gick in på toaletten o kräktes o kräktes o kräktes, mer än någonsin. Blev nästan som en allergisk reaktion att magen bara ville få upp det, som om äpplet va dåligt eller nåt. Har inte kräkts på ganska många dagar o mådde inte super illa innan heller så de kom som en chock..
-
Då bestämmer vi oss för det nu alla tjejer! Nu slutar vi nojjar o njuter ist!! Samtidigt som alla tankar vi har är helt normala o fullt förståliga så kanske vi ska försöka tänka positivt ist!! Va sägs!? (Som om de vore så enkelt...)
-
Min present ser ni i bildtråden! Vi kunde inte vänta till jul eftersom jag mått så dåligt. Så vi slog in den o gav bort till närmsta familjen, kul o se minen när dom öppnade! :) till min pappa som bor långt bort skickade jag ett paket o skrev att han skulle ringa innan han öppnade för då fick jag höra reaktionen i telefon iaf! Hittills har den varit väldigt uppskattad av alla! Och ett minne att spara! :)
-
Vilken vecka är du i då när ni ska lägga ut på fb? Mysigt med hotell!! De går säkert bra att prata med chefen, det ska ju iaf inte va nå problem!!såjävlaneggo skrev 2013-12-05 15:52:16 följande:Roligt att höra hur alla ska gå tillväga på julafton. Den 24e december firar jag och sambon vår årsdag så vi har bokat en svit i vår hemort med ett romantiskt paket till den 23 - 24, sen på julafton morgon tänkte vi göra ul bilden lite julig, kanske en ram runt bilden eller så, och lägga ut bilden på Facebook och skriva något gulligt till. Längtar så tills jag får berätta! Tänkte berätta för chefen snart också, det är jag lite mer darrig för..
-
Skönt att de ser bra ut!!! Och guu va mysigt att fick se den lille! :) avis!! vilken vecka är du i nu då enligt dom? Hoppas du mår bättre snart!! Själv har jag gått till min syster idag, bara ca 300 m men har inte gått så långt på nästan en månad nu så de e framsteg! Skönt att få lite luft! Här är det en massa snö nu, sååå mysigt!Carolaiine skrev 2013-12-05 16:59:46 följande:Jag åkte till gynakuten i Helsingborg eftersom jag hade så fruktansvärt ont i magen, främst högra sidan.
Efter blodprover, undersökning och ett vul konstaterade läkaren att det såg bra ut. Vår lilla skatt var lite liten, och vi drogs tillbaka en vecka cirka. Men hoppas h*n växer till sig
Smärtan kom från min ena äggstock, höger. Tydligen kan man få någon slags cysta som producerar hormon. Det är ganska vanligt och ofarligt, men kan göra lite ont.
Var mysigt att se den lilla krabaten och att se hjärtat slå. Åh vad jag längtar tills nästa ultraljud!! Så mysigt
Idag har varit en riktig skitdag, är glad att jag har varit ledig. Var på Ikea med mamma i morse o åt frukost. Har mått ganska bra sista tiden, men efter frukosten fick jag sån fruktansvärd huvudvärk. Och efter några timmar spydde jag ordentligt. Sen dess har jag knappt fått i mig något alls
har precis lyckats få ner lite nudlar, smakade till och med gott! Sprang in om affären på vägen hem och plockade på mig lite kräm, nudlar, risgrynsgröt, jackypudding och mannafrutti. Kanske man kan få i sig lite iaf 
-
Snabelkabel: har inskrivning 20 dec så verkar va nåt med det datumet! :) Kommer va i 10+6 då! Men kommer inte få göra nåt ul då tyvärr..
Såjävlaneggo: skit i va andra tycker, de e ni som bestämmer!! :)