Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Allt såg bra ut på RUL. Så skönt! De var nästan exakt lika stora och hade lika mycket fostervatten. Får se dem igen om 8v. Bm frågade om vi ville veta kön. Vi blev lite osäkra men valde att vänta tills nästa UL med att bestämma oss. Känns lite lyxigt att ha den möjligheten :).

Jag har definitivt fått plitor på ryggen. Känns som om jag legat i sanden ;)

• LadyGrace

Smultronbebisar: Könde precis likadant inför ul i måndags. Som tur var så var allt toppen med båda. Å de där 2% är ju på alla som ska ha barn inte bara baserat på denna grupp som tur är ;). Jag hoppas att alla små mår bra här i gruppen.

Det där med att gå upp.. Jag gick ner först och har nu gått upp ca 5kg. Inte roligt alls. Allt är dock på magen och jag äter inte mer än innan så jag hoppas det beror på att det är två. Det sägs ju att en tvillinggraviditet är lika stor i v30 som en enling i v40.

• LadyGrace
    Smultronbebisar skrev 2014-02-12 18:40:08 följande:
    Allt såg bra ut på rul det var två vilda pojkar där inne :) Såå skönt nu kan jag slappna av lite. Dags att börja shoppa hehe!

Härligt och grattis till pojkarna!
  • LadyGrace
    Passion skrev 2014-02-12 20:34:32 följande:
    Hur får man gratis body från dem?

Undrar samma sak. :)
  • LadyGrace

Håller med. Säg till din BM om du har minsta oro för förlossningen så får du träffa en läkare. Jag har ångest och är orolig för förlossningen och de är mycket förstående och vill att det ska bli bra.

• LadyGrace
    MiniV skrev 2014-02-13 10:55:11 följande:
    Jag tänkte ta gratisboxar, men jag vill inte ha en massa reklam i telefonen sen. Hatar reklam!

Åh, vad kul Sabina (väldigt fint namn du har, förresten ;))! 

Har inte heller känt något, men kulan jag har när jag ligger ner är omöjlig att missa. Jag tycker att det är mysigt! Såg ju ut att vara en ganska lugn krabat därinne, så vem vet när det börjar kännas? 

Peppar peppar ta i trä! Jag har anmält mig på de flesta gratis boxar och än är det ingen som ringt. Sen har jag en egen mailadress för företag (hm, lindex, panduro mm) som kan skicka nyhetsbrev mm. Slipper få det i telefonen då.
  • LadyGrace
    LååångVägDit skrev 2014-02-13 11:51:29 följande:
    Precis, jag har kvar min bm plus att man går till specmvc! Ja jag är sjukskriven helt nu. Jobbade 50% fram till 1 feb men då gick de inte längre. Jag är alltid sjukskriven 25% pga ryggen. Du mena om husläkaren ska skriva remiss till spec mvc? Min bm gjorde de! Prata med henne!

Har varit på RUL idag men de gick inte riktigt som vi hade trott så just nu är jag bara ledsen. Ska tillbaka imorn :(

Nej vad jobbigt! Hoppas det blir bättre imorgon. Tröste kram!
  • LadyGrace

Precis pratat med BM. Har inte kunnat sova på 1 1/2vecka pga foglossning. Imorse bröt jag ihop och det är tur att jag har en sån underbar sambo. Han fick mig lova att ringa och på onsdag får jag reda på om jag blir sjukskriven.

• LadyGrace
    unborn skrev 2014-02-16 21:57:34 följande:
    Någon som har sammandragningar? Jag kan ha det upp till 10 ggr per dag och det är så obehagligt :/

Jag har oxå mycket sammandragningar. Haft det ett par veckor nu. Är i v21. Frågade Bm om det och så länge de går över i vila, inte gör ont eller kommer med några minuters mellanrum så var det inte farligt.

Jag känner mina mer och mer. Har dock en moderkaka i framvägg så det beror lite på hur de ligger. Tyvärr har inte sambon känt dem än trotts många timmar med handen på magen.

Har börjat spela några mysiga låtar för magen och imorse kunde jag känna att de rörde sig mer till vissa låtar :). Fast det kan ju bara vara ett sammanträffande ;).
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014