Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Smultronbebisar skrev 2014-01-30 08:35:18 följande:

Min mage har också börjat att växa en hel del, det är ju så att man undrar hur det kommer bli ännu längre fram! Har du börjat känna några sparkar än? Jag känner inget är i v 17 (16+3). Ska på rul den 12/2. Har inte sett dem sedan v 9 så ska bli skönt att se så att allt är bra där inne.
    Är inte säker tror jag känt nån knuff/puff men det kan ju lika gärna vara tarmarna :).

Har du inte varit på nåt läkarbesök än och kollat livmodertappen? Min läkare gjorde det med VUL så därför fick jag se dem då.
  • LadyGrace
    Rebecka83 skrev 2014-01-31 07:31:49 följande:

LadyGrace: Hur var Gran canaria? Sol, temperatur? Funderar på att ta en resa dit snart men är rädd att det ska vara typ 16 grader?

Oh det var superfint väder. 20-23 grader. Lite blåsigt i maspalomas där vi bodde men det gick bra att sola. Satsar man på den södra delen så är det ganska solsäkert. Vi åkte till playa de mogan och Puerto Riko och där skyddar bergen från blåsten så där var det ca 25 grader. Och det blir ju bara varmare och varmare utöver våren. Det var underbart avbrott i vinterkylan.
  • LadyGrace
    Humlan26 skrev 2014-02-03 11:25:06 följande:

RUL i morse!
    Allt såg bra ut och bebis beräknas komma 2/7.

Härligt!

Om en vecka får vi se hur våra små knyten mår :)
  • LadyGrace
    tjej1989 skrev 2014-02-04 07:17:57 följande:

Hej tjejer! Jag vaknade i morse och har så sjuukt ont i fotleden, kan inte ta mig fram utan att halta :( någon mer?

Har ont i hela benen, från höfterna och svanken ner till fotlederna. Har fått tid till sjukgymnast imorgon. Ska simma idag, hoppas på att bygga lite muskler och att det på sikt ska hjälpa.

Högläge brukar avlasta lite tycker jag. Hoppas det går över för dig.
  • LadyGrace

Häftigt, idag går jag in i v20! Halva tiden gått. Känns som jag alltid varit gravid samtidigt som det känns som det var igår stickan visade plus :).

• LadyGrace
    Turvion skrev 2014-02-07 14:25:30 följande:
    Åh de gick jättebra på Rul idag!! Så fin, sparkade och vinkade, fick 7st fina bilder : )

En pojke blir det och blev flyttad en dag till 4/7 istället för 3/7 så v.20 imorgon!

Åh är så glad!

Härligt att allt var bra med lille killen :)
  • LadyGrace

Jag är fortfarande nyfiken på om det är en kille eller tjej.. Åååh så jobbigt att vänta ända till juli! Vet att man kan gå privat och göra extra ultraljud, typ samma genomgång av organ etc som görs vid RUL inkl könsbestämmande. Men känns ju väldigt dumt att ta onödiga risker, man vet ju inte hur ultraljud påverkar.. Suuuck :)[/quote]

Det har jag undrat lite på det dät med ul. Jsg kommer ju få gå på rxtrs för att kolla tillväxt. Undrar då hur man ser på riskerna med ett ul? Antar att risken med inte kolla tillväxt är större än riskerna med själva ul. Men om du väldigt gärna vill veta så kan ju inte ett extra ul ta så stor skada?

Erkänner att jag inte läst på o riskerna.

• LadyGrace

Jag har det mesta klart. Köpt begagnat och fått av släkten. Det som är kvar är blöjor och sånt. Vi kommer köpa madrasserna och sängkläder och dyl nytt så det är kvar. Å kläder då, lite har jag handlat, fått en del och kommer få ännu mer så där håller vi igen.

Har räknat ut ca hur mycket blöjor vi behöver och kommer ta en tur till släkten i Norge.

Idag är rul, sen kommer jag på allvar börja med bsrnrummet innan jag blir för stor.

• LadyGrace
    Rebecka83 skrev 2014-02-10 07:20:18 följande:
    Åh jag vill också ha ett nyrenoverat barnrum att inreda! Fusk! :)

Har nog inte tänkt så mycket på att jag kommer bli stor och tjock och tycka att det är jobbigt att fixa saker. Hm. Får kanske börja shoppa nu! Och sy babynest och amningskudde. Å andra sidan verkar många förstföderskor gå över tiden och blir rastlösa, jag får väl fixa det sista då, haha...

Det finns säkert tid för dig. Jag är ju redan ganska stor för att hs gått halv tid och dessutom vet jag att jag inte kommer gå över eftersom de inte låter en tvillinggraviditet gå längre än v38+0.

Ursäkta om jag låter gnällig, , har en dag med mycket foglossningar och benkramper.
  • LadyGrace

MiniV: vi har samma tid idag för UL. Ska bli kul att se dem!

Håller tummarna för att ser bra ut!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014