Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Är i v21 (20+3) och har gått upp 7kg. Allt sitter dock på min gigantiska mage :).

Undrar lite om det är normalt att man går upp 10-12kg med en bebis så kan det ju inte vara meningen att man ska gå upp dubbelt bara för att det är två? Känns mycket.

• LadyGrace
    LååångVägDit skrev 2014-02-17 13:44:42 följande:
    Min mamma gick upp 18 kg med mig o min tvillingsyrra. Men min svägerska gick upp 30 kg o de va bara en bebis så det är nog väldigt individuellt! :)

Ja det var ju stor skillnad. Det är nog som du säger att det är väldigt inviduellt. Det viktiga är väl att inte försöka överäta bara för att ich äta nyttigt, vilket jag känner att jag gör ;).
  • LadyGrace

Jaha så har man blivit sjukskriven till den 20/6 pga foglossningarna. Känns dubbelt. Hade velat försöka få tag i ett jobb men samtidigt inser jag ju att det hade varit svårt och det är skönt att inte känna den pressen. Nu ska jag verkligen försöka njuta av att magen växer och att det är ok att inte söka massa jobb.

• LadyGrace

I Östergötland är alla ul gratis (ja om man nu inte går privat för tex kolla kön el dyl). I motala kostade bilderna 50kr och då fick vi fem st.

• LadyGrace
    MiniV skrev 2014-02-18 15:40:49 följande:
    Njut, kvinna, njut! :)

Jag stämplar på a-kassan, eftersom jag jobbar deltid, hatar att söka massa jobb som jag ändå inte kommer få eller egentligen inte vill ha. Nu börjar det dessutom synas, så jag kanske ska börja skriva det i mina ansökningar? :P

Gör det. De kommer ju ändå att märka det omdu kommer på intervju. Om det nu inte är drömjobbet.

Ja nu njuter jag :). jag känner mig redan gladare även om det gör ont. En sån lättnad att slippa af ett tag.
  • LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2014-02-22 14:55:56 följande:
    Var tog resten vägen? :s Efter det skrev jah även att min livmoder når upp till naveln och ligger där nu, så naveln ploppar kanske ;) och hur långt era kommit? Och att jah inte saknar något, äter som jah brukar och tycker ändå inte om salami och ost ;)

Jobbigt med magen och ryggen. Hoppas det blir bättre snart.

Jag har ingen navel kvar att tala om sen ett par veckor :). Ser lite roligt ut faktiskt.
  • LadyGrace

Äntligen fick sambon känna de små liven i magen! De sparkade och buffade igår när han låg och höll om mig :). Lycka!

• LadyGrace
    bumbie81 skrev 2014-02-24 07:18:49 följande:
    Har du flera?? Ja min har en förmåga att hålla på som bäst vid 22 när ja suttit i soffan och varvat ner igår fick även min sambo känna av de. Skulle lyssna med stetoskop igår på jobbet men bumlingen svarade med 4 st sparkar precis där ja försökte lyssna. Fick inte hört några hjärtljud dock men de kommer väl

Japp väntar tvillingar:). Roligt när de oxå får känna de små. Sambon blev helt salig <3
  • LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2014-02-24 12:55:31 följande:
    Imorse hade mitt bröst läckt för första gången! :p någon annan som svettas väldigt mycket mer än vanligt? Bara av att sitta stilla med typ? :s

Jag kan oxå börja toksvettas utan anledning. Ibland håller det på en stund och ibland bara kommer det och sen fötsvinner lika fort.
  • LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2014-02-24 23:48:49 följande:
    Jag kan knappt somna! Endast 8 timmar och 10 min till rul! Spänd, lycklig, förväntansfull men samtidigt lite nervös och orolig! Längtar så! Men den lille är vaken och buffar på mig iallafall :)

Håller tummarna för allt är fin fint med liten idag :)!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014