Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

Heje skrev 2014-04-25 15:04:06 följande:
    vilken sort är det du äter? :)

Har sån pollenallergi så ser ut som jag varit med på en boxningsmatch :( har nu nässpray och ögondroppar men behöver tabletter oxå, måste nog kontakta läkaren för receptfria har aldrig funkat på mig :/ och så sa personalen samma sak till mig att dem inte rekommenderar såna till gravida!! :(
    Just nu tar jag Loratadin! Bättre än inget iaf! O jag tycker ju nasonex är bra!
  • LååångVägDit
    Heje skrev 2014-04-25 22:48:38 följande:
    Okej, bra att veta :) tycker man blir snurrig av alla olika svar man får ang. vad man kan och inte kan äta :/ skönt och höra att dem funkar på dig :) jag höll tummen att det skulle räcka med ögondropparna (rinner och är svullna) och nässprayen som jag får utskrivet varje år, men måste boka en läkartid för jag kan inte ha det såhär :( och tyvärr så får jag inte äta tabletterna jag brukar ha :(

Hoppas du får en bra helg!! :)
    De hjälper ju inte fullt ut men det är nog bättre än om jag inte skulle ta. Men min sambons syster är här över helgen o dom har hund och jag är allergisk mot hundar oxå så just nu är det tvär täppt i näsan.. :( hoppas du får hjälp av doktorn! Och ha en bra helg du med!! :)
  • LååångVägDit

MiniV: nasonex finns o köpa receptfritt nu! Så du kan köpa det i väntan på nytt recept så slipper du gå utan! ;)

• LååångVägDit

Det är ju jätte skönt med stödstrumpor! Har 3 st randiga! Röda, gröna o svarta! Som sagt inte de snyggaste men då skulle ni sett mig när jag gjort steloperationen i ryggen, då hade jag vita stödstrumpor som gick upp på halva låren! Sexigt!! Haha! ;)

• LååångVägDit
    Majjjsan skrev 2014-04-28 13:22:33 följande:

Finns det en speciell bildtråd eller hur har ni gjort för att lägga in bilder? :)

Jag har också svårt att hitta bh:ar som är sköna. Fick av en kompis ambingsbh, 2-pack från Kappahl, men jag tyckte inte de va sköna :/

Förresten så va jag till bm imorse. Mitt sf-mått hade ökat från 25 till 28, på 1 och en halv vecka!!! Så hon fick lov att mäta 2 ggr, men det stämde. Så min kurva fick sig en skjuts uppåt.... Vet ej om bebisen växt som bara den eller om det är en vecka på Cypern där jag snittat 2 glassar om dagen plus pommes och läsk till lunch..... Hade för övrigt en jätteskön resa och allt gick bra med magen! :)

Kram på er!

Det finns en bildtråd, länk finns längst upp i den här tråden! :)

Härligt att du haft det bra! Det är nog bebisen som växt, eftersom man mäter livmodern borde inte de spela nån roll vad man äter! ;)
  • LååångVägDit
    Turvion skrev 2014-04-29 12:01:03 följande:

Vad ska man packa i den här väskan, hjälp haha!

Min barnmorska tror med säkerhet att min lilla plutt kommer innan bf, var där förra veckan. Mitt sf-mått var 33 och var då i v.30.. Så en stor herre därinne har jag tydligen :| och jag som är så liten! 156cm..

Men ett tips är att ändå ställa in dig på bf eller kanske 2 v över. Blir jobbigt o tänka att den kommer tidigare o så blir de att gå över.. Hade sf 27 i v 30, o alla tycker att min mage är så stor men enl måtten är den ju inte de. Ny mätning på fre!
  • LååångVägDit

Kände som mensvärk på kvällen innan jag la mig o nu när jag vaknade är de lite mer.. Har nån haft så? Eftersom jag har så mkt sammandragningar har dom sagt att jag ska ringa o fråga om de blir värre eller om jag får ont men man vill ju inte ringa för minsta lilla.. Tänkte om de e typ växtvärk eller nåt sånt. Bebisarna växer ju mkt nu! V 31 idag!

• LååångVägDit

Ringde smvc imorse, känner fortf som mensvärk men ändå bättre än inatt. Bm sa att jag kan avvakta men att jag ska ringa om de blir mer, "och dra dig inte för att ringa o fråga" sa hon. De känns skönt! Det är ju svårt att veta va de är o jag vill inte ringa för minsta lilla liksom..

• LååångVägDit

Fast jag tycker att den ska va sluten! Annars ser ju alla våra vänner o så vad som skrivs o de vill jag nog inte..

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014