Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

Salladshuvud: vart beställer man ViFöräldrars babybox? Kan inte hitta de på hemsidan..

• LååångVägDit
    A n n e L i e skrev 2014-05-15 13:22:03 följande:
    Var hämtar man ut liberos babybox? 
    Jag fick den på föräldragruppen på mvc. klicka på länken längre upp så står de om alla babyboxar! :)
  • LååångVägDit

Jag har funderar mkt på det här med besök. Och jag har bestämt mig för att tänka på mig själv o strunta i andras åsikter! Vi ska göra planerat snitt o kommer inte berätta datumet för nån, redan där har jag gjort familjen upprörd. Men vadå, dom har ju aldrig vetat nåt datum förut heller när mina syskonbarn föddes. Bara för att det är snitt så vill jag att de ska vara så "normalt" som möjligt! Sen det med besök, visserligen är det besöksförbud på bb men familjen har alltid kommit till sjukhuset när mina syskonbarn har fötts. Man kan ju gå utanför bb o träffas. Men jag har opererats så många gånger o vet att jag mår alltid pyton efteråt, o den här gången har jag en bebis att tänka på oxå. Så jag har sagt att vi får se när den är född hur vi gör med besök o då blev det ju ett himla liv för de oxå.. "Vi har alltid träffat alla barnen direkt på bb.." O bla bla.. Men nu sa jag till dom att jag vet att ni kommer ha åsikter om mina beslut men jag kommer tänka på mig själv den här gången (är dålig på de annars) o dom får respektera det!

• LååångVägDit

Det med infektionsrisken, kommer va stenhård på att är man de minsta förkyld så kommer man inte o träffar bebben. Jobbar på barnavdelning på sjukhuset så jag har sett hur de kan gå. Väldigt skönt att det inte är RS-säsong nu iaf! Handsprit är bra att bjuda gästerna på oxå! ;)

• LååångVägDit
    Asjak skrev 2014-05-19 15:16:49 följande:

Det sista i mitt inlägg försvann nog?

Jag va på snitt samtal idag så nu är datum bestämt när vår lille buse ska komma ut :)

Känns otroligt skönt och lugnande!

Spännande att ha ett datum!! Du behöver inte säga när men i vilken vecka snittar dom i där du bor? Ska på TUL 4 juni o då får vi oxå datum! :)
  • LååångVägDit
    Asjak skrev 2014-05-19 19:29:28 följande:
    Jag får tre dagar innan bf,fanns bara två tider lediga antingen dagen efter bf eller denna.
    och min bf är på en söndag så jag blev lite nojjig :)
    lite läskigt att veta dag när bebis kommer,men samtidigt så spännande!

MiniV jodå min bebis ligger med rumpan uppåt på vänster sida och det syns på min mage att den är tom på höger,speciellt när jag ligger ner :)
    Ja en tid efter bf vill man ju inte ha, tanken med planerat snitt är ju att de ska va planerat o inte att de sätter igång innan så de blir nåt akut snitt! Den risken finns ju alltid såklart. Spännande!!! Nu vill jag ha mitt datum oxå! :)
  • LååångVägDit

V 34 idag! Var till bm igår, allt såg bra ut. Sf 29 så magen följer sin egna lilla kurva. Men fick lov att åka dit idag igen o lämna nytt urinprov, får se va de visar idag då.

Idag är ingen bra dag, på em kommer en veterinär hem till oss för vi ska ta bort våran katt.. Usch jag mår sååå dåligt över de.. :( trodde aldrig nånsin att de skulle va så här jobbigt. Tog bort hunden för 3 1/2 år sen o de va de värsta jag nånsin har gjort, tror att jag blir påmind av det nu oxå.. :(

• LååångVägDit

Grejen är ju att katten inte är sjuk. Men han har aldrig gillat barn, får alltid varna föräldrar när dom kommer hit att barnen absolut inte får klappa katten för han har flugit på barn flera gånger, rejält, helt oprovocerat.. Så vi vågar inte chansa att ha han kvar tyvärr. Men han är 14 år o jag vet att han har haft det super bra här, vi bor mitt i skogen, paradiset för en katt. Jag försöker trösta mig med det.. :( men det är super jobbigt.. (O så gravidhormoner på de) 3 1/2 timme tills veterinären kommer..

• LååångVägDit

Tack Asjak!

Ang niferex, det kan hjälpa att ta dom tillsammans med mat. De står väl att man inte ska de men de brukar dom rekommendera, jag gör de o har klarat mig ganska bra förutom förstoppning då. Men det försöker jag styra med torkade aprikoser! ;) tar varannan dag nu. När jag hade som lägst hb sa dom 2 om dagen men då mådde jag jätte illa så de slutade jag med direkt.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014