Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

Unborn: bm kan känna om den fixerat sig! Min är fixerad sen drygt en månad men byter ändå sida ibland. 99% av tiden har den ryggen på höger sida o sparkar åt vänster men på ett UL för nån vecka sen låg den med ryggen på vänster sida.

Jag boar oxå. Fast de har jag nog gjort i ett halvår nu. För en kompis till min sambo frågade min sambo innan jul om jag va gravid för han tyckte att jag boade hemma.. Haha! Har rensat på kontoret hemma o sorterat upp allt i lådor. Framkallat foton o satt in i album. Rensat uterummet, lagrat upp med tvättmedel/tvål/schampo mm. Haha va man håller på. :)

• LååångVägDit

Min sambo ställde klockan imorse på 06 så han skulle hinna upp innan mig o göra frukost på säng! O han går verkligen inte upp frivilligt den tiden särskilt ofta.. Så sa han: "godmorgon världens bästa mamma" men jag är ju inte mamma än sa jag då. "Nej men du är värd det eftersom du går o bär på den där magen" sa han! Blev väldigt glad!! :)

• LååångVägDit

Sagapo84: sover du med fötterna i högläge?

Mina var lite bättre igår när de inte va lika varmt o jag kunde ha stödstrumpor hela dagen. Men i förrgår var dom nästan lila.. Visst är det en härlig tid att va hemma på som alla (som inte är gravida) säger, men ganska drygt oxå.

• LååångVägDit
    Mia 80 skrev 2014-05-26 21:53:39 följande:

Försöker förstå det här med hp, får man pengar för varje dag tex 30dgr/mån eller bara för de dagar man skulle ha jobbat? Och fick jag lägre hp den här månaden för att jag samtidigt fick lön?

Att du fick lägre beror nog på lönen, för man kan nog inte få från båda samtidigt. Det med dagarna skulle jag tro att du får för de du skulle va jobbat, jobbar du 75% så får man väl hp på 75%, fast jag är verkligen ingen expert på de där.
  • LååångVägDit

V 35 (34+2) idag! 39 dagar kvar! Men vem räknar ;) fast på ons får vi datum för snitt så de e nog bara drygt 30 dagar kvar. Helt galet lite!!! Tycker att vi varit gravida i evigheter o nu kan vi föda när som helst! Jag har väldigt ont just nu, både foglossningen o från min ryggskada. Svårt att gå för de gör ont så fort jag lyfter benet lite grann, eller sitta är inte heller kul. Men på ons får vi se bebben igen o de längtar jag efter!! :)

• LååångVägDit

Har oxå en jävla halsbränna. Har som tur är en ställbar säng så jag sover halvsittandes på nätterna. Går inte att ligga ner..

• LååångVägDit

Jag testade lite på fk:s hemsida o jag tror jag kommer ta ut 3-4 dagar i veckan. Men har inte skickat in nån ansökan. Men måste man skicka in nåt till jobbet oxå?

• LååångVägDit

Har precis varit till smvc o fått datum för snitt.. O shit va nervös jag blev. Har bf 8 juli men det blir en juni bebis! :) Aaahh!! Både jag o min sambo har suttit o flinat hela vägen hem i bilen. Inte långt kvar. V 35+0 idag! Herrejösses va overkligt att veta exakt. Måste sätta mig o andas ett tag tror jag, haha!

• LååångVägDit
    Asjak skrev 2014-06-04 17:03:50 följande:

Hihi visst är det läskigt :)

Är du före eller efter mig?

Vi har snitt 26/6, här vill dom ha så nära beräknat datum som möjligt
    Har före dig! ;) dom tar de vanligtvis i v 39+nåt men lite tidigare med mig för att jag har en bindvävssjukdom som gör de lite speciellt o de e risk att jag föder för tidigt o dom vill kunna göra snittet i lugn o ro och att de inte blir akutsnitt.
  • LååångVägDit
    Asjak skrev 2014-06-04 23:12:48 följande:

Ahh okej misstänkte att det var något speciellt!

Är det därför du får ks oxå?

Kommer inte ihåg allas olika :)

Imorgon hoppas jag att jag hunnit städa klart huset och börja inreda lite i bebis rummet även om bebis ska sova bredvid oss
    Blir ks för att jag har en skada i ryggen o flera operationer o då blir ks bäst för min kropp. Kan inte få epidural/spinal så då kan de bli svårt att smärtlindra vid en vaginalförlossning. Men innebär att jag kommer sövas vid snittet.. Va var anledningen för dig?
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014