Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

V 32 (31+0) idag! Sf 28 (som förra veckan), BT 88/61, hb 113, p-glucos 4,6. Hjärtljud 146! Så det är ju bra! TUL + träffa narkosen på tisdag!

LadyGrace: va dåligt att dom inte ordnat så du får gå på samtal, dom har ju haft lite tid på sig om man säger så..

• LååångVägDit

Ja det där med alkohol är konstigt. Jag blev oxå alldeles för full varje gång så när jag var typ 20 (är snart 28) så var de inge kul längre o sen dess dricker jag väldigt sällan. O i den åldern är man verkligen tråkig om man inte dricker, himla omoget tänkande.. Dels blir jag bakis för minsta lilla o den känslan hatar jag o sen gillar jag inte när människor blir förändrade av alkohol. Har därför svårt för när min sambo dricker även om det är sällan. Har både alkohol- och drogmissbrukare i familjen så det är nog därför jag tänker som jag gör. Har ätit starka smärtstillande i flera år som gjort att jag inte kan dricka, vilket är ganska skönt för då kan man skylla på dom!

• LååångVägDit

Anna86: om du inte kan hålla det vattentätt så skulle inte jag rekommendera att bada i en bassäng.. Dumt att riskera att få in nå bakterier!

• LååångVägDit

Idag har jag varit på TUL! Min sambo är bortrest så min tvillingsyrra följde med! Plutten väger ca 2080 g nu! Jag tyckte man såg ganska bra även fast den börjar bli stor, inte lika tydligt som i början såklart. Fick en bild på ansiktet! Sist vi var på UL tycka jag att jag såg en pung. Vi har ju inte tagit reda på vad det är. Och idag sa min syrra efteråt att hon tyckte också att hon såg de... spännande!Glad Träffade narkosen idag också som bestämde att det blir sövning. Nästa UL är om 3 v, då ska vi få datum för snitt! Glad v 31+6 idag! 80% av graviditeten har gått idag! Det närmar sig med stormsteg!

• LååångVägDit

Esperanza80: är du sjukskriven kan du ju vara det fram tills bf! Även om du inte jobbar dom 10 sista dagarna! Då får du ju oxå sjukpenning ända fram tills de e dax!

• LååångVägDit

Nu har jag hämtat ut babyproffsens, Liberos o Apoteksgruppens baby boxar! La upp bild i bildtråden! :) tänk va bra att dom har sånna där gåvor! Bara kronans kvar nu!

• LååångVägDit

Det är precis som Heje skriver att du kan va sjukskriven hela tiden! Toppen! :)

Kan inte få epidural/spinal pga min ryggskada o att jag är stelopererad i ländryggen. Känns trist att jag missar första timmen med bebben men har försökt bearbetat det i 7 månader nu o även innan dess o jag får bara acceptera att de e så, den måste ju ut på nåt sätt!

• LååångVägDit
    bumbie81 skrev 2014-05-14 08:31:28 följande:
    Apoteksgruppen, är den boxen ny? För de va inte va ja fick i min smile4.gif
    Va fick du i din då? Den hade varit slut länge men nu har dom fått in den igen, då kanske dom har ändrat innehållet oxå..
  • LååångVägDit

Salladshuvud: det har stått länge på kronans att dom är slut men dom skulle komma in i maj sa dom! Tror dom har delat ut Liberos på bb här förut oxå men vet inte om de här är nåt nytt att man får dom innan istället. Dom var ju gjort om på bb här så dom som har en komplikationsfri förlossning går antingen hem efter 6 timmar eller till patienthotellet, så de flesta är inte ens på bb o missar ju den isf. Jasså har ViFöräldrar en oxå? Började nyss prenumerera på den men har inte beställt nån box. Det är mkt man slipper köpa i o med att man får så mkt i dom här boxarna! Perfa!! :)

Angående förvärkar. Har ju haft jätte mkt sammandragningar sen v 25 (minst 3 i timmen men oftast kanske 6-8 st i timmen) men de senaste 2 v har jag även fått mensvärk. Tror oxå som ni andra skriver att vissa får inte det alls o de e inge konstigt med det, bara skönt skulle jag tycka!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014