• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Stjernfelt
    effe skrev 2013-11-08 11:05:08 följande:
    Jo min sambo förstår det också... men ju "snällare" han är så blir jag mer arg typ.. varför han inte svarar osv när jag får utbrott om något hehe.. blir arg när han typ skrattar eller ler mot mig.. kan va så att jag blir extra irriterad för att jag slutade röka samtidigt som jag fick reda på att jag e gravid. 
    Jag slutade med röka när jag fick veta att jag var gravid, duktigt jobbigt är det.. Dock har jag inte fått några utbrott men jag surar i tystnad en del :P haha. Det är inte lätt! Men jag hoppas på att det blir lättare ju fler dagar det går så man får tillbaka sitt "vanliga" humör :P 
  • MissUnik

Känner igen mig i det ni säger, slutade också röka bär jag fick pluset, och har fått en del utbrott på killen också, antingen blir jag fly förbannad eller så börjar jag storböla.. ;P

Nån annan än mig som fått problem med håret? Det blir en stor tova för mig hela tide. Och jag måste reda ut det flera ggr om dagen!

• misskristina
    Stjernfelt skrev 2013-11-08 12:04:12 följande:
    Jag slutade med röka när jag fick veta att jag var gravid, duktigt jobbigt är det.. Dock har jag inte fått några utbrott men jag surar i tystnad en del :P haha. Det är inte lätt! Men jag hoppas på att det blir lättare ju fler dagar det går så man får tillbaka sitt "vanliga" humör :P 
    Slutade också röka den dagen jag plussade.. Det är riktigt jobbigt men äntligen har man fått en bra anledning att sluta (för att man bli sjuk och att det är dyrt och äckligt har ju inte funkat som anledning tidigare)
    Har hållt upp en vecka nu och det sägs ju att nikotinet går ur på typ en vecka och att det sen "bara" är vanan mm.. 

Kämpa på! Vi klarar det!! 
  • Stjernfelt
    misskristina skrev 2013-11-08 12:12:39 följande:
    Slutade också röka den dagen jag plussade.. Det är riktigt jobbigt men äntligen har man fått en bra anledning att sluta (för att man bli sjuk och att det är dyrt och äckligt har ju inte funkat som anledning tidigare)
    Har hållt upp en vecka nu och det sägs ju att nikotinet går ur på typ en vecka och att det sen "bara" är vanan mm.. 

Kämpa på! Vi klarar det!! 
    Haha precis som du säger så var det ingen av dom anledningarna som funkade innan! Känns det lättare för dig nu då? Jag är bara på min 4e dag !! 

Absolut! Det måste vi :) Blir nog ännu lättare sen när man börjar "växa" och det känns mer verkligt :P Min motivation nu är att gå och titta på graviditetstestet väldigt ofta :P hehe 
  • MissUnik

Jag är inne på dag 12 som rökfri.. :) men det har ju slunkit ner en del onyttigheter för att dämpa suget! ;P men tuggummi har fungerat bra! :)

• Turvion

Ang sex så har vi inte haft möjlighet efter plusset men min sambo nämnde lite att han tycker de skulle va lite konstigt. Men jag var superkåt förra helgen och tills i onsdags :p
    Rökfri i 9 dagar, inget ökat godissug dock.,
    Men känns så konstigt för igår och idag har jag mått så bra jämnfört med tidigare i veckan så känner inte alls att jag är gravid förutom bomberna till bröst som gör förjävla ont.. :s och kissnödig, minst 2ggr om natten får jag gå upp och en gång varannan timme minst på jobbet!

• effe

Ja det är jätte jobbigt att sluta röka.. haft riktigt svårt.. men det blir lätt när man tänker på anledningen till att man slutat. är uppe i 8 dagar nu... 

sen ang. sex.. jag har varit super trött varje dag efter jobb.. så när jag kommer hem från jobb så går jag å lägger mig i stort sett för att jag inte orkar.. så det har inte blivit så mycket sex för vår del...  men min sambo har sagt att han känner sig mer tänd på mig när han vet att jag är gravid.. typ, han tycker jag luktar mycket godare? haha fattar inte riktigt vad han menar.. men han har bara sagt att han tycker jag blivit sexigare på något sätt.  

• Stjernfelt
    effe skrev 2013-11-08 13:14:57 följande:
    Ja det är jätte jobbigt att sluta röka.. haft riktigt svårt.. men det blir lätt när man tänker på anledningen till att man slutat. är uppe i 8 dagar nu... 

sen ang. sex.. jag har varit super trött varje dag efter jobb.. så när jag kommer hem från jobb så går jag å lägger mig i stort sett för att jag inte orkar.. så det har inte blivit så mycket sex för vår del...  men min sambo har sagt att han känner sig mer tänd på mig när han vet att jag är gravid.. typ, han tycker jag luktar mycket godare? haha fattar inte riktigt vad han menar.. men han har bara sagt att han tycker jag blivit sexigare på något sätt.  
    Bra! Längtar tills jag med är uppe i många dagar och det blir lättare :)

Vi har inte heller haft sex sen jag fick reda på det, mest för att min man är konstigt sjuk på något sätt och inte har fått tid till doktorn än. men också för att jag har varit jättetrött och inte direkt varit sugen. Men idag har jag varit jättesugen så jag hoppas på lite mys ikväll :P

Det med din lukt låter ju som det sägs att män känner när vi kvinnor har ägglossning, det sägs ju att vi blir mer attraktiva då för männen, men det kanske stämmer för dig som gravid med? :) Härligt att han känner så ju! :) 
  • effe
    Stjernfelt skrev 2013-11-08 13:21:23 följande:
    Bra! Längtar tills jag med är uppe i många dagar och det blir lättare :)

Vi har inte heller haft sex sen jag fick reda på det, mest för att min man är konstigt sjuk på något sätt och inte har fått tid till doktorn än. men också för att jag har varit jättetrött och inte direkt varit sugen. Men idag har jag varit jättesugen så jag hoppas på lite mys ikväll :P

Det med din lukt låter ju som det sägs att män känner när vi kvinnor har ägglossning, det sägs ju att vi blir mer attraktiva då för männen, men det kanske stämmer för dig som gravid med? :) Härligt att han känner så ju! :) 
    Hehe ja mys till det om ni kan =).. hur menar du med konstigt sjuk?? 

a jag vet inte vad det är hehe men han vill hela tiden kramas och pussas o va nära mig haha kan bli lite för mycket ibland.. man känner sig lite instängd då 
  • Stjernfelt
    effe skrev 2013-11-08 13:28:41 följande:
    Hehe ja mys till det om ni kan =).. hur menar du med konstigt sjuk?? 

a jag vet inte vad det är hehe men han vill hela tiden kramas och pussas o va nära mig haha kan bli lite för mycket ibland.. man känner sig lite instängd då 
    Jag vet inte, det började i söndagsnatt med att han inte sov på hela natten och mådde illa och hade ont i magen o kräkte o fick jättehuvudvärk.. Sen var han hemma i 2 dagar o började må bättre, men så fort han anstränger sig minsta lilla typ går ut o går, eller bär något osv.. så blir han jätteyr och huvudvärken kommer pang.. är lite orolig över vad det kan vara men han har lovat att gå till doktorn nästa vecka om det inte blivit bättre.. :/ 

Ja jag vet hur det känns! Jag tycker nog  mest det är jobbigt för att jag är på dåligt humör med tanke på rökningen. Vissa stunder så är jag likadan och har sug efter mys :P  
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014