• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LadyGrace

Det låter ju underbart mysigt Effe :).

Jag hejar på er som slutat röka! Ni klarar det galant!

Angående rökning; undrar lite varför börjar igen efter att de fått barn?

Min mamma har fyra barn, inte blossat när hon varit gravid eller ammat men började igen när vi blev lite äldre.

Röker inte själv så har svårt att sätta mig in i hur det känns.

• malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-08 07:39:35 följande:
    Måste bara ställa en ganska privat fråga till er alla. Det här med att ha sex nu när man vet om att man är gravid. Hur tycker ni det känns? Jag tycker de e läskigt o har inte vågat det än..
    Jag är inte ett dugg dugen på sex nu... Killen förstår dock och tycker det är okej. Vi har inte haft sex sen vi plussade.
  • malin1985
    Liljekonvaljebladet skrev 2013-11-08 13:38:43 följande:
    Får jag hänga på? Plussade imorse
    Grattis och välkommen :)
  • malin1985

Apropå rökning så slutade jag efter sista mensdagen så jag har inte rökt på på 39 dagar nu. ;) Och jag saknar det inte ett dugg! :)

• MissUnik
    LadyGrace skrev 2013-11-08 13:39:25 följande:

Det låter ju underbart mysigt Effe :).

Jag hejar på er som slutat röka! Ni klarar det galant!

Angående rökning; undrar lite varför börjar igen efter att de fått barn?

Min mamma har fyra barn, inte blossat när hon varit gravid eller ammat men började igen när vi blev lite äldre.

Röker inte själv så har svårt att sätta mig in i hur det känns.

Jag har faktiskt också undrat det där med varför man börjar igen.. Jag har aldrig haft någon motivation eller sug för den delen att sluta men har alltid sagt att den dagen jag plussar slutar jag för gott! Tycker det ser så illa ut när man går med barnvagn och röker samtidigt! Men man tänker ju olika..

Ang sexet, det verkat vara väldigt olika kring det! Min sambo har alltid sagt innan vi vart gravida att vi inte kommer kunna ha sex för att "det kommet kännas konstigt" men han har som tur är!! Tänkt om där och vi har haft sex flera gånger efter plusset, men som någon sa, det känns väldigt annorlunda.. Jag vart mycket känsligare.. Och sexet vart för vår del ännu känslosammare!
  • KristinaS
    MissUnik skrev 2013-11-08 14:01:09 följande:
    Jag har faktiskt också undrat det där med varför man börjar igen.. Jag har aldrig haft någon motivation eller sug för den delen att sluta men har alltid sagt att den dagen jag plussar slutar jag för gott! Tycker det ser så illa ut när man går med barnvagn och röker samtidigt! Men man tänker ju olika..

Ang sexet, det verkat vara väldigt olika kring det! Min sambo har alltid sagt innan vi vart gravida att vi inte kommer kunna ha sex för att "det kommet kännas konstigt" men han har som tur är!! Tänkt om där och vi har haft sex flera gånger efter plusset, men som någon sa, det känns väldigt annorlunda.. Jag vart mycket känsligare.. Och sexet vart för vår del ännu känslosammare!
    Ja att sexet blev känslosammare märktes för min del också! Jag fick anstränga mig igår för att inte börja lipa hahaSkäms
  • MissUnik
    KristinaS skrev 2013-11-08 14:18:57 följande:
    Ja att sexet blev känslosammare märktes för min del också! Jag fick anstränga mig igår för att inte börja lipa hahaSkäms
    Vad skönt att jag inte är ensam om det då, räcker med att sambon tittar på mig lite kärleksfullt eller om man ser nått gulligt på tvn så börjar jag böla ;p
  • såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-08 06:49:21 följande:
    Såjävlaneggo: Exakt, det är en kostnad som resulterar i något som det inte finns ett pris på :) Ja jag tror att dit jag ska är via kommunen typ, de sa att jag tillhörde dit så :P hoppas att de är bra! Kostar det mer att gå hos privat?

Nä det kostar inte mer tror jag, eller jag fick det gratis när jag tecknade mitt gym kort, men besök och dylikt kostar nog lika mycket som hos en vanlig läkare :)
  • Turvion

Såjävlaneggo: ja men då är det ju värt det om det är bättre :) jag hoppas att de är bra och snälla dit jag ska om en vecka, längtar så jag spricker snart! :)
    Får väl hoppa på min sambo ikväll och mysa till det och se hur de känns :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014