• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LååångVägDit

Tack alla som svarat ang sex! Kanske man skulle våga sig på o prova då.. haha! Flört 
    Blev lite lugnare efter den där texten i länken! Får se nästa gång tillfälle ges! Glad

• MissUnik
    LååångVägDit skrev 2013-11-08 15:59:29 följande:

Tack alla som svarat ang sex! Kanske man skulle våga sig på o prova då.. haha! Flört 
    Blev lite lugnare efter den där texten i länken! Får se nästa gång tillfälle ges! Glad

Det tycker jag allt! 9månader är en lång tid ;) och efter förlossningen är man nog inte sltt för sugen på ett bra tag! Så tycker man ska ta vara på denna tid då det är bara är sig själv och partnern fortfarande.. När tid, ork och plats i sängen fortfarande finns ;)

Men man måste ju såklart vilja, Inge ide att tvinga fram något sådant.. Jag menar det tar ju ett tag att smälta att hela ens liv och kropp ska förändras! Men när det väl är dax för sex så ska man nog ta det lite försiktigare och prata med varandra och försöka att inte tänka så mycket på "fostret" för då spänner man nig sig och det blir obekvämt.. Lycka till! :)
  • BebisPåGång2014
    Vi hoppar in här om det går bra! :) Grattis till er alla som plussat! Vi fick vårat plus nu den 3e November efter lång tids kämpande med tragiska motgångar. Så äntligen!! :D Är i v 5 (4+6) och beräknad till den 11 Juli :) Vi ska på VUL den 18:e så vi får lyssna på bönans hjärta! Så nu håller vi tummar och tår för att allt ska gå bra :)  Lycka till nu alla!
  • malin1985
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-08 19:21:27 följande:
    Vi hoppar in här om det går bra! :) Grattis till er alla som plussat! Vi fick vårat plus nu den 3e November efter lång tids kämpande med tragiska motgångar. Så äntligen!! :D Är i v 5 (4+6) och beräknad till den 11 Juli :) Vi ska på VUL den 18:e så vi får lyssna på bönans hjärta! Så nu håller vi tummar och tår för att allt ska gå bra :)  Lycka till nu alla!

Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • BebisPåGång2014
    malin1985 skrev 2013-11-08 19:25:44 följande:

Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
    Tack så mycket! Jag skrev i BF tråden och lagt upp bild i bildtråden :)
  • LååångVägDit
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-08 19:21:27 följande:

Grattis! Då är vi på exakt samma dag! :) skoj!!
  • LååångVägDit
    MissUnik skrev 2013-11-08 18:05:25 följande:
    Det tycker jag allt! 9månader är en lång tid ;) och efter förlossningen är man nog inte sltt för sugen på ett bra tag! Så tycker man ska ta vara på denna tid då det är bara är sig själv och partnern fortfarande.. När tid, ork och plats i sängen fortfarande finns ;)

Men man måste ju såklart vilja, Inge ide att tvinga fram något sådant.. Jag menar det tar ju ett tag att smälta att hela ens liv och kropp ska förändras! Men när det väl är dax för sex så ska man nog ta det lite försiktigare och prata med varandra och försöka att inte tänka så mycket på "fostret" för då spänner man nig sig och det blir obekvämt.. Lycka till! :)
    Ja nån gång under 9 mån ska vi väl få till det! :) för som jag förstår på mina kompisar som har ett eller två barn är det ganska stor brist på den varan hos många av dom. Så det är väl bäst att passa på nu som sagt när de bara är vi! ;)
  • KristinaS

Jag har precis hittat en klinik som gör tidiga ultraljud privat här där jag bor, så det ska jag boka in! Blir helt löjligt glad och sprallig nu när jag inte behöver vänta ända till v 18 för att se min plutt! Skrattande

Men är osäker på vilken vecka jag ska boka in, är nu i v 5. Tror vecka 8-9 borde passa, eller vad tror ni är en bra vecka för att se att bebis mår bra och växer som den ska? :)

• LååångVägDit
    MissUnik skrev 2013-11-08 18:05:25 följande:

Ja nån gång under 9 mån ska vi väl få till det! :) för som jag förstår på mina kompisar som har ett eller två barn är det ganska stor brist på den varan hos många av dom. Så det är väl bäst att passa på nu som sagt när de bara är vi! ;)
  • BebisPåGång2014
    LååångVägDit skrev 2013-11-08 19:46:04 följande:
    Grattis! Då är vi på exakt samma dag! :) skoj!!
    Grattis! Vad roligt! Då kan vi verkligen följas åt :D
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014