• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • såjävlaneggo

Vad duktiga ni är allihopa som har slutat röka! :) jag har inte rökt på 83 dagar, så det känns skönt att ha "slutat" innan jag blev gravid :)

Idag har jag mått riktigt pyton, har ont i magen ibland, lite som mild mens värk blandad med illamående, blandad med feber och grädden på moset är jag så trött.. Precis vaknat ur koman.. Är det vanligt? Nån mer som känner så, vad har ni annars för symptom? :) har inte fått tag på min bm än.. Känns ganska surt..

• KristinaS
    såjävlaneggo skrev 2013-11-08 20:32:48 följande:
    Vad duktiga ni är allihopa som har slutat röka! :) jag har inte rökt på 83 dagar, så det känns skönt att ha "slutat" innan jag blev gravid :)
    Idag har jag mått riktigt pyton, har ont i magen ibland, lite som mild mens värk blandad med illamående, blandad med feber och grädden på moset är jag så trött.. Precis vaknat ur koman.. Är det vanligt? Nån mer som känner så, vad har ni annars för symptom? :) har inte fått tag på min bm än.. Känns ganska surt..
    Tröttheten känner jag igen! I övrigt är jag rätt symptom fri (vilket skrämmer skiten ur mig stundvis).
    Igår och idag har jag varit tvungen att sova middag, tröttheten är ju läskig som den kopplar bort hjärnan på en.
  • KristinaS
    MissUnik skrev 2013-11-08 15:08:19 följande:
    Vad skönt att jag inte är ensam om det då, räcker med att sambon tittar på mig lite kärleksfullt eller om man ser nått gulligt på tvn så börjar jag böla ;p
    Hehe åh det här är bara början! :P

Hittills har jag bara blivit lite känslosam vid sex och en speciellt låt som jag tycker är så fin, En sån karl (agnes).

• såjävlaneggo
    KristinaS skrev 2013-11-08 20:40:55 följande:
    Tröttheten känner jag igen! I övrigt är jag rätt symptom fri (vilket skrämmer skiten ur mig stundvis).
    Igår och idag har jag varit tvungen att sova middag, tröttheten är ju läskig som den kopplar bort hjärnan på en.
    Ja usch, men äntligen är det helg :) hoppas att man kan få vila upp sig och pyssla om sig själv och lägenheten lite :)
  • Turvion

Känns som om jag haft alla symtom som man kan ha, fast inte samtidigt.. Min sambo tycker jag är lite för mycket och tycker inte jag ska prata så mycket om den lilla för att ta en sak i taget med tanke på vårt tidigare mf och så :/

• LååångVägDit
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-08 19:52:12 följande:
    Grattis! Vad roligt! Då kan vi verkligen följas åt :D
    Tack! Ja de kan vi! Spännande! :) v 6 imorn!!! Jiihoo! Haha!
  • mmod

Åh va kul att jag hittade denna gruppen :) plussade förra veckan och är nu i vecka 6 (5+0) :) magen är redan lite svullen så hur ska det bli när det är 35veckor kvar haha.

Kan även berätta min & min sambos historia bakom det hela. Bestämde oss för två månader sedan att vi ville ha barn så jag slutade med mina minipiller som jag ätit ett år. Fick mens och vi räknade ut äl och körde på. 1nov skulle jag ha fått min mens men det kom ingen. Plussade måndagen efter :) vi är självklart lyckliga men hade inte räknat med att det skulle gå på första försöket, känns fortfarande för bra för att vara sant :)

• såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-08 21:50:12 följande:

Känns som om jag haft alla symtom som man kan ha, fast inte samtidigt.. Min sambo tycker jag är lite för mycket och tycker inte jag ska prata så mycket om den lilla för att ta en sak i taget med tanke på vårt tidigare mf och så :/

Det går nog bra ska du se! Jag har bestämt mig för att sluta läsa på olika sidor och bara gå efter vad 1177.se skrivit, känns bäst så :) läste att anledning för att det känns som mensvärk är för att livmodern växer iaf :) kanske du kan läsa där och slippa gå runt och oroa dig :)
  • såjävlaneggo
    mmod skrev 2013-11-08 21:57:17 följande:

Åh va kul att jag hittade denna gruppen :) plussade förra veckan och är nu i vecka 6 (5+0) :) magen är redan lite svullen så hur ska det bli när det är 35veckor kvar haha.

Kan även berätta min & min sambos historia bakom det hela. Bestämde oss för två månader sedan att vi ville ha barn så jag slutade med mina minipiller som jag ätit ett år. Fick mens och vi räknade ut äl och körde på. 1nov skulle jag ha fått min mens men det kom ingen. Plussade måndagen efter :) vi är självklart lyckliga men hade inte räknat med att det skulle gå på första försöket, känns fortfarande för bra för att vara sant :)

Åh grattis, vad härligt att det fick så snabbt! :)
  • KristinaS
    såjävlaneggo skrev 2013-11-08 20:46:30 följande:
    Ja usch, men äntligen är det helg :) hoppas att man kan få vila upp sig och pyssla om sig själv och lägenheten lite :)
    Ja den här helgen har varit sjukt efterlängtad! Pyssla om lägenheten behöver jag verkligen också göra, har inte orkat städa knappt nåt så lägenheten ser ut som ett bombnedslag. Katterna gillar det dock, mycket olika nya sovställen bland väskor och klädeshögar haha.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014