• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • såjävlaneggo
    KristinaS skrev 2013-11-08 22:09:32 följande:
    Ja den här helgen har varit sjukt efterlängtad! Pyssla om lägenheten behöver jag verkligen också göra, har inte orkat städa knappt nåt så lägenheten ser ut som ett bombnedslag. Katterna gillar det dock, mycket olika nya sovställen bland väskor och klädeshögar haha.
    Haha samma här. Men sambon har tagit tag i disken, medan jag har legat och trynat :)
  • BebisPåGång2014
    LååångVägDit skrev 2013-11-08 21:55:33 följande:
    Tack! Ja de kan vi! Spännande! :) v 6 imorn!!! Jiihoo! Haha!
    Haha jaa äntligen v 6 haha! Känns som om tiden kryyyper fram !! Haha :P
  • mmod

Vilka symptom har/hade ni ?:)

Jag visste innan jag plussade att jag var gravid. Mådde dåligt, sov kanske totalt 15timmar under en dag (min sambo tyckte jag var knäpp som var så trött jämt), ont i ryggen samt värk vid livmodern :) vi är 22år båda två. Jag arbetar i hemtjänsten i Göteborg så har ett tungt jobb, sambon på Volvo men kommer tyvärrfå sluta framöver pga uppsägning...men vi gör inte abort bara för vi inte vet hur framtiden kommer se ut med arbete för oss osv. Detta är nånting jag har väntat på i år...är dock livrädd att få missfall :(

• godisen

Grattis alla nya!

Jag känner ingenting, verkligen ingenting i kroppen utom nästäppa och rinnsnuva.

Jag är egentligen inte alls orolig och vet att jag borde vara tacksam. Vilket jag också är med tanke på mitt yrke.

Men känslan om att något kanske är fel vill liksom inte riktigt lugna sig.

Jaja,

Trevlig helg för er som är lediga :)

• KristinaS
    godisen skrev 2013-11-08 22:32:43 följande:
    Grattis alla nya!
    Jag känner ingenting, verkligen ingenting i kroppen utom nästäppa och rinnsnuva.
    Jag är egentligen inte alls orolig och vet att jag borde vara tacksam. Vilket jag också är med tanke på mitt yrke.
    Jaja,
    Nyfiken i en strut här, vad har du för yrke? Tänkte på att du skrev sådär?

Trevlig helg!
  • såjävlaneggo
    mmod skrev 2013-11-08 22:20:45 följande:

Vilka symptom har/hade ni ?:)

Jag visste innan jag plussade att jag var gravid. Mådde dåligt, sov kanske totalt 15timmar under en dag (min sambo tyckte jag var knäpp som var så trött jämt), ont i ryggen samt värk vid livmodern :) vi är 22år båda två. Jag arbetar i hemtjänsten i Göteborg så har ett tungt jobb, sambon på Volvo men kommer tyvärrfå sluta framöver pga uppsägning...men vi gör inte abort bara för vi inte vet hur framtiden kommer se ut med arbete för oss osv. Detta är nånting jag har väntat på i år...är dock livrädd att få missfall :(

Jag känner exakt likadant. Hoppas det går över sen :)
  • godisen

KristinaS - jag jobbar som polis och är därför tacksam för uteblivna symtom :)

• nads
    godisen skrev 2013-11-08 22:32:43 följande:
    Grattis alla nya!
    Jaja,
    Samma här, känner nada. Ibland kommer jag på mig själv "aa just det, är ju gravid" haha.
    Men lite börjar man ju fundera om det verkligen står helt rätt till dock :/ hmm,  hjärnspöken I guess
  • Turvion

Ah 1177 är de som känns tryggast, eller ringa vårdguiden och prata med en bm :) har gjort de med tanke på att jag tog rätt starka tabletter fyra dagar irad innan jag visste att jag var gravid :p har dem på recept kan va bra att säga, de är emot just illamående men får absolut inte äta dem nu..
    Nå med tanke på farsdag imorgon, någon som köpt nåt till 'farsan'?:)
    Jag har köpt en liten body där de står I

• LååångVägDit
    Turvion skrev 2013-11-09 05:50:16 följande:
    Ah 1177 är de som känns tryggast, eller ringa vårdguiden och prata med en bm :) har gjort de med tanke på att jag tog rätt starka tabletter fyra dagar irad innan jag visste att jag var gravid :p har dem på recept kan va bra att säga, de är emot just illamående men får absolut inte äta dem nu..
    Nå med tanke på farsdag imorgon, någon som köpt nåt till 'farsan'?:)
    Jag har köpt en liten body där de står I

Jag har köpt choklad där det står "världens bästa pappa" på och så har jag gjort ett kort! 
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014