• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LååångVägDit
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-08 22:15:47 följande:
    Haha jaa äntligen v 6 haha! Känns som om tiden kryyyper fram !! Haha :P

Verkligen kryper fram.. idag är det en vecka sen jag plussade. Vill att tiden ska gå snabbare så vi kan berätta det nån gång! Glad Egentligen känns det otroligt att det är 5+0 idag eftersom det var 4+0 när vi fick reda på det, känns både som att vi har vetat det i en evighet men också att man inte har fattat det än.. Den här veckan har så här i efterhand gått snabbt men dagarna känns sååå långa.
  • LovisaC

Jag vill också vara med här!

Jag väntar också bebis nummer ett och är precis som "LååångVägDit" i v5+0 idag med bf 17-18 juli.

Jag är 29 (fyllde år två dagar innan äl) och maken 28 (fyller år 11 dagar efter bf). Detta är vårt sjunde försök (men två oskyddade år...) och det kändes verkligen som det var menat!

Han är verkstadschef och jag resande säljare. Kissnödigheten är redan en utmaning i bilen om dagarna, jag mår duktigt illa sedan två dagar, mina bröst ömmar och jag får inte sova om nätterna. Än har inte den lamslående tröttheten hittat mig dock!

• LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-09 06:50:47 följande:

Jag väntar också bebis nummer ett och är precis som "LååångVägDit" i v5+0 idag med bf 17-18 juli.

Jag är 29 (fyllde år två dagar innan äl) och maken 28 (fyller år 11 dagar efter bf). Detta är vårt sjunde försök (men två oskyddade år...) och det kändes verkligen som det var menat!

Han är verkstadschef och jag resande säljare. Kissnödigheten är redan en utmaning i bilen om dagarna, jag mår duktigt illa sedan två dagar, mina bröst ömmar och jag får inte sova om nätterna. Än har inte den lamslående tröttheten hittat mig dock!

Grattis! Va skoj!! :) Jag har bf 11 juli, hmm, hur kan vi ha olika om vi är på samma dag?
  • LovisaC
    LååångVägDit skrev 2013-11-09 07:21:13 följande:
    Grattis! Va skoj!! :) Jag har bf 11 juli, hmm, hur kan vi ha olika om vi är på samma dag?

Skulle jag utgå ifrån mensens första dag så har jag bf 13-14 och jag vara i v5+4. Jag utgår ifrån ägglossningen eftersom den sker på dag 18 i min cykel och inte dag 14 som hos de flesta :)

Jag vill inte riskera att bli framflyttad vid VUL och bli förkrossad. Been there...
  • LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-09 08:03:53 följande:

Skulle jag utgå ifrån mensens första dag så har jag bf 13-14 och jag vara i v5+4. Jag utgår ifrån ägglossningen eftersom den sker på dag 18 i min cykel och inte dag 14 som hos de flesta :)
    Jag vill inte riskera att bli framflyttad vid VUL och bli förkrossad. Been there...

Oki då förstår jag! Glad Jag vet inte exakt när jag hade äl utan räknar från mensens första dag. Hade en app som räkna ut äl så jag chansar på att den stämmer! Flört tog aldrig några äl-test o eftersom jag åt p-piller i 10 år så vet jag inte riktig hur det känns när man har äl, hann inte ha så många innan jag blev gravid. När ska du får göra VUL? 
  • malin1985

Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • malin1985
    mmod skrev 2013-11-08 21:57:17 följande:
    Åh va kul att jag hittade denna gruppen :) plussade förra veckan och är nu i vecka 6 (5+0) :) magen är redan lite svullen så hur ska det bli när det är 35veckor kvar haha.

Kan även berätta min & min sambos historia bakom det hela. Bestämde oss för två månader sedan att vi ville ha barn så jag slutade med mina minipiller som jag ätit ett år. Fick mens och vi räknade ut äl och körde på. 1nov skulle jag ha fått min mens men det kom ingen. Plussade måndagen efter :) vi är självklart lyckliga men hade inte räknat med att det skulle gå på första försöket, känns fortfarande för bra för att vara sant :)

Grattis och välkommen :)
  • malin1985

Nån mer som bara har ömma bröst på kvällarna? Håller på o dö när jag tar av bhn på kvällen men på morgonen är det lugnt, känns knappt nåt alls. Är nu i v6+4.

• MissUnik

Välkommen hit och grattis till plusset!

Jag sitter själv i en bil hela dagarna och det är verkligen ett helvete det här med kissandet! Man skulle haft ett kontorsjobb där man har tillgång till toan jämt! :p

Är det nån som slipper gå upp flera gånger på natten?
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-11-09 08:55:22 följande:
    Välkommen hit och grattis till plusset!

Jag sitter själv i en bil hela dagarna och det är verkligen ett helvete det här med kissandet! Man skulle haft ett kontorsjobb där man har tillgång till toan jämt! :p

Är det nån som slipper gå upp flera gånger på natten?

Jag går upp och kissar 2-3 gånger /natt... kanske därför man e så trött :p
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014