Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Varför hatar folk SD?

Quintus Zebra skrev 2014-03-29 23:05:54 följande:
    Vilka lösningar syftar du på, som kan fungera.

Om man inte fokuserar på de verkliga problemen, hur kan man då lösa dem?

Jag vet ju inte vilka "farliga" idéer du syftar på riktigt. Jag förstår att konservativa är rädda för MP, för de vill röra om i grytan. Jag anser ju att i de flesta fallen så är de verkliga problemen mycket farligare att ignorera, än vad MP:s lösningar är.

Ja just ja, det var det där med farliga också ...

MP är farliga, inte bara för konservativa, därför att deras politik leder samhället mot ruin. Såväl tekniskt som ekonomiskt.

Ett land utan egen elförsörjning och med halva befolkningen på betald ledighet (sk friår) har inte mycket till framtid.

MP:s idéer är drömmar och utopier. 60-talets rödvinsvänster och flumare all over again.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-30 18:52:12 följande:
    Kärnkraftverk är precis lika smutsiga som kol och olja, och med långt mer svårlösta bieffekter. Och det fortfarande om de fungerar som de ska. Om de inte gör det - Harrisburg, Tjernobyl, Fukushima. Knappast gynnsamt.

Jo hej, tjena!

Och kåldolmar är en turkisk uppfinning.

*som om jag skulle börja lägga mig i när du sitter och böjer spanska verb hemma i lägenheten. nä, för jag har inte den kompentensen* 
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-30 18:54:10 följande:
    Äh, det sade folk om 12, 10 och 8 timmars arbetsdag också. Och om betald ledighet. Och om starka fackförbund. Istället fick vi ett ökat välstånd och ökad rikedomsfördelning (i alla fall delvis).

Jag skulle nog inte jämföra akut energibrist i landet med införandet av fackföreningar. Inte heller skulle jag jämföra misnskad arbetstid som kunde kompenseras med ökad effektivitet med betalda friår som skall kompenseras med ... ja vadå?
  • Flash Gordon
    Quintus Zebra skrev 2014-03-29 23:37:11 följande:
    Eller så förbrukar vi bara så mycket energi som vi kan utvinna på ett säkert och rationellt sätt?
    Och hur mycket är det?

Din rant om kärnenergi visar på mer känslor än förnuft.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-30 23:24:39 följande:
    Mjaha? Ja, kåldolmar är en utrikisk uppfinning, helt korrekt - men vad exakt är din kritik mot det jag skrev? Vad är det du förnekar? Att urangruvor - och sedan uttjänta uranstavar - är sjukt smutsiga och farliga, eller att tre katastrofer aldrig skett?

Du skulle inte det nej. Right. Så vad säger du om sex timmars arbetsdag?
    Nä, kåldolmar är ingen utrikes uppfinning. Den har vi tagit ett par gånger förr.

*det var VIN-dolmarna som var den utländska uppfiningen*

Min kritik är mot allt du skrev men du är för ospecifik för att få något mer specifikt svar än så.

Du hävdar att kärnenergi är lika farligt som kol och olja. Då får du visa på varför du anser det och inte bara slänga dig med att uttjänta uranstavar är "sjukt smutsiga" och något om "tre katastrofer". Du måste vara mer specifik.

Jag vet att du är språkvetare till utbildningen men tro mig, med den nivån på argumentationen kommer du aldrig att komma någon vart i en naturvetenskaplig diskusion. 

Sex timmars arbetsdag med sex timmars lön borde kunna ses över (åtminstone i vissa brancher) men i slutänden är det ändå värdet på det som produceras som är det intressanta. Kan vi producera lika bra, och till samma kostnad, som idag på bara sex timmar?

De försök som gjorts på detta har normalt sett avbrutits eftersom de har blivit för dyra.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-30 23:27:45 följande:
    Knappast. Det är du som inte har motargument. Det är inte direkt en statshemlighet att kärnkraft är smutsigt, ineffektivt och dyrt. Och inte minst tokfarligt.

Det här är inte tråden för långa utläggningar om energi- och kärnkraftsteknik men kan du inte visa oss hur du tänker när du talar om "smutsigt, innefektivt och dyrt"?

Smutsigt? Hur då? I förhållande till vadå?

Innefektivt? Vilken teknik tänker du på? I jämförelse med vad?

Dyrt? Vad kostar kärnkraften per kwh? Vad kostar alternativen?

Ett tips på det sista är att googla vad den brittiska regeringen betalar i future ... ja vad det nu heter ... för framtida  energiproduktion med olika energislag.

Och för att det är en SD-tråd: ja SD är FÖR kärnkraft. Det kan vara en anledning till att folk hatar dem,.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-30 23:48:57 följande:
    Jahaaa! Så om någon gör en wasaknäcke med lokala grödor så är det plötsligt en lokal uppfinning, och inte en svensk uppfinning? Please!

Jag lade just upp länkar.

Du försökte raljera om de "ursvenska kåldolmarna" oc hhur de egetligen var en turkisk grej och att det på nåt sätt visade att SD var dumma i huvudet eller nåt och att vi var beroende av invandringen för att utvecklas.

Tills jag påpekade att kåldolmarna var ett ypperligt exemepl på hur kulturer kunde lära av varandra utan att vi för den sakens skull behövde invandring. De turkiska VIN-dolmarna upptäcktes av svenskar nere i Turkiet och de anpassade denna till svenska förhållanden och uppfann kåldolmar.

Länkarna du la upp säger absolut ingeting av det du påstår.

Wiki-länken funkar inte, den första är en artikel om kontroll av säkerheten hos europeisk kärnkraft och den tredje är kärnkraftsmotsånderskan Åsa Mobergs personliga tyckande.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2014-03-31 00:51:35 följande:

Som tidigare sagts,

Länkarna du la upp säger absolut ingeting av det du påstår.

Wiki-länken funkar inte, den första är en artikel om kontroll av säkerheten hos europeisk kärnkraft och den tredje är kärnkraftsmotsånderskan Åsa Mobergs personliga tyckande.

Va f*n!?

Det där inlägget var det ju JAG (Flash Gordon) som skrev!

Hur kan Rataxes signatur ha hamnat där?

Bugg i FL förstås men ändå? Händer det ofta att signaturer byts på inlägg? Skulle ju göra det svårt at veta vad man ska tro på om det bara slumpmässigt blir andra signaturers än författarens/författarinnans på inläggen.
  • Flash Gordon
    Philipsson skrev 2014-03-31 09:34:52 följande:
    Tänk om Mp sutte vid makten. Då vore incestuösa äktenskap ett faktum inom några år!

Tänk er, sonen gifter sig med mamma, dottern med pappa...eller kanske dottern med SÅVÄL mamma som pappa.

Fria val, acceptans för olika samlevnadsformer. Vad säger svenska folket om det?

Fast det är väl i Danmark som MP har talat om legalisering av incest?
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2014-03-31 13:38:23 följande:
    Jag tog mig friheten att kopiera ditt inlägg eftersom jag tänkt skriva i stort sett samma sak... sorry om det blev förvirrat.

OK, ingen fara.

Jag blev bara förvirrad när MINA ord dök upp i ett inlägg signerat av dig.

Trodde det var någon bugg som blandade ihop signaturen lite på random. tänkte inte ens på att söka på om jag hade ett likadant.

Men det vore en kul idé. En slumpgenerator som blandar signaturernas inlägg.
  • Flash Gordon
    sjuttiofemman skrev 2014-03-31 18:34:28 följande:

Antar att du har en länk till det som inte är avpixlat eller annat vinklat skit?

Så du tror att vanlig media skule ange killen eller ens killens parti (MP)?

Finns en tråd på FB om saken.

Man jämför bland annat rapporteringen om denna sexköpande kommunpolitiker och hur det ges minimalt med detaljer med ett annat fall där en kommunpolitiker från ett annat parti åkt dit på samma sak men där partibeteckning gavs direkt.

*och då var det inte ens en SD:are i det andra fallet*

Det skulle självklart gå att göra stora rubriker på en sexköpande politiker som profilerat sig på feministiska frågor och att bekämpa just sexköp. Om media ville.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?