Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-04-08 20:27:54 följande:
    Hahahahahaha. Flashar av minnesförlust Gordon? Näää. Det är ingen, ingen alls som har påstått det jag påstår att de har påstått...Drömmer

Om du ska vara med i debatten får du läsa fler inlägg än dina egna som du så ömt formulerar kring ett nollinnehåll där du piper "halmgubbe" när du inte har koll.

Och när det gäller mig: ännu ett område du har noll koll på samt ett ämne som inte hör till trådens ämne.

När du har skrattat klart kan du väl visa på var i det inlägg du citerar någon påstår att samtliga 166000 skulle ha samma åsikt om saker och ting?

Det är ju en ganska charmig idé att alla 166000 muslimer i Sverige skulle tycka lika om någonting inklusive sin profet och skulle gå ihop till gemensam islamistisk sak.

Så många inlägg har du skrivit att din reaktion inte kommer som en överraskning.
  • Flash Gordon
    nihka skrev 2014-04-08 21:57:06 följande:

Jag har förstås inte påstått att samtliga skulle ha "samma åsikt om saker och ting". Jag har påstått att "Det är ju en ganska charmig idé att alla 166000 muslimer i Sverige skulle tycka lika om någonting inklusive sin profet och skulle gå ihop till gemensam islamistisk sak."

Det finns inga planer på att "166 000 människor är ganska mycket. Snart kan de starta ett eget parti."

Skrattretande påstående. Begriper inte hur man kan annat än skratta åt det.

Jag kan stryka under åt dig om du nu missade det ...

Du låtsas om att någon verkligen har påstått att samtliga 166000 personer skulle tycka samma sak och starta parti utifrån det. Ingen har visserligen påstått det men för att förlöjliga dessa personer så låtsas du om det och argumenterar mot detta låtsas-argument.

En sk "halmgubbe".

Vad gäller islamistiska partier så går det åt två olika håll. Dels har det redan tagits sådana initiativ, dels finns det en rörelse för att ta sig in i etablerade partier och skaffa sig makt på det sättet. Två olika förhållningssätt för politisk islam.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-09 13:47:30 följande:
    Vaddå "hade" - det FINNS sådana grupper! Kryllar ju med uthängningar av folk, till och med barn och ungdomar, på extremhögerinriktade hatsiter, tex Avpixlat! De lade in första kicken. Och andra. Och tredje. RG är rätt nytt jämfört med den långa tradition av uthängningar som SD-fansen pysslar med.

Expo har registrerat och hängt ut högerfolk sedan 90-talet. I samarbete med pressen och i sdamarbete med extremvänstern.

*så fan vet vem som gav första sparken, egentligen*

"En fara för nationen" var en kampanj man körde kring 1999-00 någonting och så satte man upp 40 ansikten och namn på löpsedlarna i alla större tidningar.

Någon tjej som blev uthängd var fd flickvän til någon kusin till någon som någon gång hade varit med i ett högergäng.

Och för att riktigt dramatisera det hela ställde man securitasvakter vid tidningarnas ingångar och tog bilder och förklrade i sina tidningar hur "farlig situationen nu var". 
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 23:30:02 följande:
    Det är brottsligt att hetsa mot folkgrupp, att förtala, att hota eller uppvigla till brottslig handling.

Kolla länken jag gav senast. RG försöker skaffa sig statistik om vilka som sysslar med det här. Som sagt, ingen har åtalats eller dömts, så att jämföra journalistik med lagmannaskap är milt sagt överdrivet.

Då testar vi igen då:

Förtal

Brottsbalken, femte kapitlet

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

Det blir liksom till att sila tugget då om det skall hållas inom lagen. Finns inte utrymme där för att raljera om järnrör och fols som flyttar till Ungern och Gud kommer ihåg allt annat hån som varit genom åren.
  • Flash Gordon
    nihka skrev 2014-04-09 21:24:52 följande:
    Enligt ditt sätt att se på det, vad menar då en person som skriver "166 000 människor är ganska mycket. Snart kan de starta ett eget parti." ?

Jag har uppfattat det som man tror att 166 000 människor - vilket är ganska många  - snart kan bilda ett parti. Och detta utgår jag från att man tror att de skulle göra för att de tycker samma sak om någonting.

Eller jag kanske inte ska utgå från det utan istället utgå från att människor går ihop och bildar partier för att de INTE tycker samma sak om någonting.

Jag låtsas inte. Jag uppfattade det så och kan inte se några andra tolkningsmöjligheter. Jag kan tvärsäkert INTE få det till att man skriver så för att förmedla att man tror att 166 000 personer har lite olika syn på allt möjligt och skulle rösta på lite olika partier - vilket är vad jag tror motsvarar verkligheten.

Två saker: att de är 166000 och att de kan starta ett eget parti.

Ingenstans där står, eller kan det tolkas som, att samtliga 166000 måste var överens om en sak.

Den uppfattningen är ett påhitt för att förlöjliga meningsmotståndaren.

Men OK, du menar att du inte förstod det på ett annat sätt. Jag kan faktiskt tro på den förklaringen. Du förstod helt enkelt inte.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-09 19:35:08 följande:
    Lustigt, du verkar komma ihåg smädelserna åt ena hållet bra. Du tar inte upp smädelserna från andra hållet, som ofta är mycket, mycket värre.
    Nu var det du som klagade på att du blir, eller riskerar att bli, utsatt så det är i själva verket du som bara kommer ihåg "smädelserna från ena hållet".

Offerkofta på.

• Flash Gordon
    nihka skrev 2014-04-10 19:32:34 följande:
    OK. Nu förstår jag din ståndpunkt. 166 000  personer kan - om de är muslimer - rösta på ett och samma parti utan att vara överens om en enda sak - följakligen inte ens vilket parti de ska rösta på och än mindre varför. Och påstår man något annat förlöjligar man meningsmotståndaren. Tack för förklaringen.

Känner du till fler religioner eller andra grupper som uppvisar den här typen av omotiverad flockmentalitet?

Nä, det verkar inte så.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 10:37:16 följande:
    Ledsen, men det där är ett nonsensesvar. Man kan vara 50 personer och starta ett parti, man behöver inte vara över hundra tusen för det. Så den förklaringen är liksom märklig. Milt sagt. Och jag tror att du vet lika väl som jag vad som menades med inlägget ni diskuterar om - det handlar precis om den där "eurabien"-myten som SD vurmar för men inte riktigt ger ord för öppet.
    Nonsens svaret var halmgubben som det bjöds på - för att försöka förlöjliga meningsmotståndaren.

Vad som verkligen menades med inlägget var att muslimerna är många och kan starta ett islamistiskt parti.

Detta har delvis redan påbörjats emn en annan inriktnign inom politisk islam säger istället att man ska gå in i existerande partier och verka innifrån. Detta har skett i bland annat m, mp och s.

Det är inte ens en Eurabia-rädsla att såväl se, som tro på, islamistiska krafter som går in i svensk politik för att jobba för sina mål.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:42:52 följande:
    Mjaha. Så - om en grupp går in i en annan grupp för att påverka så är det alltså ett tecken på en ond konspiration? Du menar som när SD kom in i riksdagen och vill infiltrera inifrån? Eller när liberaler går med i S eller M för att påverka? Eller när pensionärer engagerar sig politiskt för att påverka, de är också en ond "geronturopa"-konspiration där de äldre försöker ta över allt och alla?

Det vi andra kallar vanlig, hederlig demokrati ser du som onda konspirationer. Varför skulle muslimer INTE få gå med i vilket parti, när kristna, ateister, new ageare och andra får göra det?

Principen är densamma oavsett vem som tar sig in i ett parti.

Sedan får den eventuella faran med detta bedömas utifrån vad denna part är ute efter. Är det pensionärer som vill jobba för högre pensioner eller är det religösa grupper som vill införa ex särlagstiftning som går på tvärs med det övriga samhällets regelverk men ligger i linje med deras religion.

Bara för att det inte är ett stort problem idag så finns det ju ingen anledning att inte vara uppmärksam på det.

Detta fenomen med islamister som tar sig in i normala partier är ju heller ingenting unikt för Sverige:

http://www.telegraph.co.uk/news/politics/labour/7333420/Islamic-radicals-infiltrate-the-Labour-Party.html
  • Flash Gordon
    nihka skrev 2014-04-11 01:37:43 följande:

Jag har förstått dig fint. Du försvarar på sekteristiskt vis en persons uttalande utan att faktiskt veta vad personen avsåg med sitt uttalande. Det viktiga för dig verkar vara att försvara, men exakt VAD du försvarar har du inte koll på. Väldigt mycket annat Gert, som personen numer kallar sig, har sagt här är nämligen helt i linje med att uppfatta att "166 000 är ganska mycket. Snart kan de starta ett eget parti." betyder PRECIS så, nämligen att alla dessa muslimer är ett kollektivt hot som konspirerar att gå samman där syftet är att ta över Sverige och resten av världen bit för bit. Det är ett oerhört vanligt påstående bland islamofober och att lyfta fram det löjliga i det är inte att förlöjliga meningsmotståndaren. Det har personen ifråga redan gjort själv genom att dryfta sina konspirationsteorier.

Om man vill uppfatta det som sagts som du hävdar så är det ett stort fett icke-uttalande. Man kan nämligen starta ett parti på EN person. Man behöver inte vänta tills man är 166 000.

Fråga du Gert vad hen menade. I dare you. Hahahahaha.

Stå bara för att du använder halmgubbar istället.

Alternativt, om du vill använda det försvaret, att du faktiskt inte förstår.

Nä, ingen har någonsin påstått att samtliga 166000 av dessa muslimer skulle hålla samma syn. Det är din tolkning och den passar fint om du vill förlöjliga din meningsmotståndare.

Gert kan säkert förklara om du vill och vill du tjafsa mer om detta så får du ta det i PM. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?