• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • overdose
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 15:27:47 följande:
    Ni som anser att det var odemokratiskt att tex slänga en tårta i ansiktet på Åkesson, hur försvarar ni att Åkesson var med och sjöng häcklande sånger om Palmemordet på en kryssning 2009? Hur demokratiskt är det?
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
    Det är väl jättebra, de sjöng häcklande om mordet. Fast det kanske hade varit värre om de hade sjungit häcklande om Palme.

Vad menade du egentligen? I en diskussion är det ju viktigt att man förstår vad som sägs, annars kan ju vad som helst hända.

• Naiw
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 16:04:34 följande:

De allra flesta avdelningar på sjukhus är slutna, allmänheten har inte tillträde dit. Jo politiker ska kunna komma dit och besöka avdelningarna för att bilda sig en uppfattning, men bara de (dvs alla utom Sd) som respekterar vårdens etiska riktlinjer. Alla legitimerade sjuksköterskor och läkare har avgett en ed om att ge lika vård för alla. Förstår inte hur Sd kan tro att de bara kan ändra detta hux flux.
    Och hur sjutton kan någon som arbetar inom vården och har avgett denna ed, rösta på Sd? Det är som att säga att man inte tror på det man lärt sig. Det är bara att lämna in legitimationen direkt och börja jobba med något annat.
    Vad är det för etniska riktlinjer som bryts då? Jag vill ha konkret fakta baserat preciserat vad det är du syftar på nu.
  • Hmpf
    Naiw skrev 2014-05-14 16:00:24 följande:
    Denna länk skulle vara bifogad.

" target="_blank">

Jag håller helt med dig. Han kommer förövrigt med konkreta svar och vrider och vänder inte på saker och ting. Något som Malou är expert på, henne har jag inte alls några höga tankar om, inte heller Belinda Olsson.

Jag fascineras ofta över Åkesson, hur han bara orkar stå pall för alla korkade frågor och argument. Själv sitter jag och kokar inombords, hade aldrig klarat av att hålla det lugnet och samtidigt svarat sakligt på frågorna.
  • sjuttiofemman
    Naiw skrev 2014-05-14 15:53:31 följande:
    Råkade bara av ren slump hamna på detta... Jag fattar inte hur Åkesson orkar hålla sig så kall hela tiden.

Det här känns bara bizzart, resonemanget är ungefär "Vi ser du har rätt, men nu måste vi tjafsa mot dig för att göra tv".

Ja han tjatar om sin "upplevelse" hela tiden. Min upplevelse är att Åkesson hittar på vartefter. De bevisar bara att det var Åkesson och hans gäng som trakasserade invandrare snarare än tvärtom...
  • Naiw
    Hmpf skrev 2014-05-14 16:10:06 följande:
    Jag håller helt med dig. Han kommer förövrigt med konkreta svar och vrider och vänder inte på saker och ting. Något som Malou är expert på, henne har jag inte alls några höga tankar om, inte heller Belinda Olsson.

Jag fascineras ofta över Åkesson, hur han bara orkar stå pall för alla korkade frågor och argument. Själv sitter jag och kokar inombords, hade aldrig klarat av att hålla det lugnet och samtidigt svarat sakligt på frågorna.
    I just den här debatten så är det en person som ger skenet av att vara riktigt oduglig, Kalle Schulman, han har inte någon konkret motivering till något han säger utan sitter bara och häcklar andra och gör sig rolig.

Skulle aldrig vilja ha något med karln att göra.
  • Hmpf
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 16:04:34 följande:

De allra flesta avdelningar på sjukhus är slutna, allmänheten har inte tillträde dit. Jo politiker ska kunna komma dit och besöka avdelningarna för att bilda sig en uppfattning, men bara de (dvs alla utom Sd) som respekterar vårdens etiska riktlinjer. Alla legitimerade sjuksköterskor och läkare har avgett en ed om att ge lika vård för alla. Förstår inte hur Sd kan tro att de bara kan ändra detta hux flux.
    Och hur sjutton kan någon som arbetar inom vården och har avgett denna ed, rösta på Sd? Det är som att säga att man inte tror på det man lärt sig. Det är bara att lämna in legitimationen direkt och börja jobba med något annat.
    Faktum kvarstår dock. Det är brottsligt att befinna sig i Sverige utan tillstånd. Det är  även brottsligt att hjälpa någon med en brottslig handling. Med andra ord begår du och jag ett brott om vi hjälper en papperslös flykting. Detta trots att vi har avgett en ed.
  • Hmpf
    Naiw skrev 2014-05-14 16:12:11 följande:
    I just den här debatten så är det en person som ger skenet av att vara riktigt oduglig, Kalle Schulman, han har inte någon konkret motivering till något han säger utan sitter bara och häcklar andra och gör sig rolig.

Skulle aldrig vilja ha något med karln att göra.
    Tror han polar med Hasse Aro på sin fritid. Tyst
  • Errol Flynn
    overdose skrev 2014-05-14 15:20:37 följande:
    Inte alls, att verka för svenskarnas förintelse ger hennes liv en mening. Hon kommer att sova gott ifall allt går hennes väg.

Kostnaderna är helt enkelt inte relevanta. Lidandet är inte relevant, bara det inte blir som i ett annat land för länge sedan.

Det är en han. Och en ilsken sådan
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Naiw
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 16:10:52 följande:

Ja han tjatar om sin "upplevelse" hela tiden. Min upplevelse är att Åkesson hittar på vartefter. De bevisar bara att det var Åkesson och hans gäng som trakasserade invandrare snarare än tvärtom...
    Jag har ingen aning om hans upplevelse, men min uppfattning är snarare tvärtom att han har helt rätt. Den andra gubben kan ju omöjligtvis svara för hans upplevelser och att någon ens kan tro det är bara ögonrullande.

Utöver det tycker jag det är löjligt om detta är det "bästa sätt" man kan angripa Åkesson...

Sedan rycker media bara på axlarna när Stadsminister och finansministern förskingrat bort den största kontantsumma Sverige någonsin lagt på en "affär".
  • Naiw
    Hmpf skrev 2014-05-14 16:13:30 följande:
    Tror han polar med Hasse Aro på sin fritid. Tyst
    Skiter i vem han polar med, jag tycker han är en oseriös och inkompetent debattör. Varför han överhuvudtaget är med i debatt program irriterar mig långt mer än något han har att säga.

Jag kan definitivt säga att jag tycker inte Alexander Bard är speciellt bra på alla punkter men av mycket han säger här är raka motsatsen till vad jag tycker men han har helt rätt i hur en demokrati ska fungera och hans resonemang är helt logiskt och respektingivande.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?