• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-05-30 12:55:12 följande:
    Är dessa nytillkomna i gruppen?

Vi kan börja med tyska Die Grünen som vill tillåta privata cannabisodlingar samtidigt som de vill förbjuda försäljning av jordgubbar på vintern och mandariner på sommaren...

Daniel Cohn-Bendit som bossar för den gröna eu-gruppen är för övrigt en välkänd förespråkare för pedofili.

Med detta i åtanke är det kanske inte så konstigt att man hittar många knark och sexbrottslingar bland dömda miljöpartister.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-05-29 20:18:57 följande:
    Hm, mitt svar blev visst bortmodererat, då måste jag ha uttryckt mig oskickligt.
    Det är förvissa ganska troligt att du gjort men jag tror inte det är en nödvändighet för att få sina inlägg bortplockade räcker väl med att någon av de rabiata anmälarna klickat fel i sin censuriver
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-05-30 13:15:24 följande:
    Det är förvissa ganska troligt att du gjort men jag tror inte det är en nödvändighet för att få sina inlägg bortplockade smile9.gif räcker väl med att någon av de rabiata anmälarna klickat fel i sin censuriver smile2.gif
    Det tror jag inte. jag tror att jag var precis lika skicklig eller oskicklig som du var för en tid sen då dina inlägg drabbades av en moderatormotorsågsmassaker.

Ingen regel utan undantag, men jag tror att det är möjligt att säga det man vill ha sagt på ett sådant sätt att det är alldeles oantastligt - och lite elakare än annars.

Men det kräver sin man eller kvinna.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-05-30 12:25:09 följande:
    Men nåt slags komplex verkar du ha angående det där med utbildning/titel eftersom du tjatar om mina sådana hela tiden. Hoppas att det är slut med det genom detta då.

Jag är också från arbetarefamilj och var själv industriarbetare under knappt 10 år innan jag beslöt mig för att sadla om. Eftersom det är så många som skryter om det där med "arbetarebakgrund" när de själva aldrig har arbtat med kroppen, så avstår jag från att redogöra för den delen av min bakgrund offentligt. Det är så kälkborgerligt att göra det. Dock, eftersom du nu tog upp det, så kan jag väl göra det också, tänkte jag.
    Ja, ur ditt perspektiv har jag säkert det, men inte ur mitt eget.

Och om man börjar fundera på hur vi kan tolka något så olika har man kanske kommit en bit på väg mot förklaringen.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-05-30 13:44:30 följande:
    Det tror jag inte. jag tror att jag var precis lika skicklig eller oskicklig som du var för en tid sen då dina inlägg drabbades av en moderatormotorsågsmassaker.
    Det har du nog rätt i. Den där motorsågen går som en robotgräsklippare över tråden.
    FDFMGA skrev 2014-05-30 13:44:30 följande:
    Ingen regel utan undantag, men jag tror att det är möjligt att säga det man vill ha sagt på ett sådant sätt att det är alldeles oantastligt - och lite elakare än annars.

Men det kräver sin man eller kvinna.
    Nja, ibland får man väl acceptera att det man vill ha sagt har kort bäst före-datum.

• sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-05-30 12:53:53 följande:
    Vill du sluta tjata om dig själv i tråden!

Hen är väl som sverigedemokrater i stort: självcentrerade
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-05-30 13:53:07 följande:
    Det har du nog rätt i. Den där motorsågen går som en robotgräsklippare över tråden.

Nja, ibland får man väl acceptera att det man vill ha sagt har kort bäst före-datum.

Nja, mot bakgrund av den dignitet du tillskrev "robotgräsklippningen" så är det väl mer passande att tala om ett långt efter-datumSkrattande
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-05-30 15:37:29 följande:
    Nja, mot bakgrund av den dignitet du tillskrev "robotgräsklippningen" så är det väl mer passande att tala om ett långt efter-datumSkrattande
    Eller snarare ett långt surt efter-datum för en storm i en fingerborg.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-05-30 13:01:20 följande:
    Du var mig en riktig hejare på bibeln. Du har inte funderat på att läsa något vettigare?
    Med tanke på SDs bibelvurmande så...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?