• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-05-31 00:44:36 följande:
    Och intressant att andelen som anser att SD har den bästa invandringspolitiken minskar så markant..

Kan ju vara så att även invandringskritiska börjar tröttna på det evinnerliga gnället och bjäbbandet

Man kan ju bara låtsas så länge, men inte i all evighet, att alla saker som man inte tycker är bra eller som man vill ska bli bättre styrs av invandring och flyktingmottagning.

Fler människor som normalt inte säger så mycket brukar också ta ton inför ett val och jag tycker det märks redan nu. Det var som att EU-valet blev lite av ett startskott. På jobbet diskuterades främlingsfientliga partiers frammarch i Europa livligt. Trots att lättnaden var stor över att Sverige avviker från mönstret med ett mindre stöd än i många andra EU-länder uttryckte många oro över utvecklingen och menade att man inte längre kunde låta dessa röster stå oemotsagda. Det är bara att hoppas att denna nyantändning varar hela vägen fram till riksdagsvalet och att det blir ett högt valdeltagande vilket gagnar blockpartierna.

Vet du hur man hittar till facebookgruppen för de som plockar bort SD-"vänner" och deras rasistiska propaganda?
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-05-30 23:17:03 följande:
    Det har du säkert rätt i. Det är nog många miljöpartister som inte kan kravla sig fram till valurnorna. Lite moment 22 där för de drogliberala. Lite synd det där. Rent generellt är det nog så att demokratin inte direkt ger vänsterflummarna någon favör eftersom de i högre grad inte ens har tillräcklig ordning på sina liv för att rösta.

Har jag sagt att jag är avundsjuk? 

Fin historia. Och du stod och tittade på förstår jag.

Jag såg inte din kommentar.

Så din analys visar att miljöpartister i större utsträckning än andra är missbrukare. Har du något belägg för den?

Här på FL har jag sett ett flertal kramare påstå detsamma men då utifrån att både Fridolin och Romson svarat ja på Aftonbladets fråga om de testat narkotika. 

Det senare är ett utmärkt exempel på hur olika man kan tolka samma uppgifter. Min egen reaktion var "Jaha, så de har testat hasch när de var unga" något som för SD-kramarna innebär att missbruket eskalerat och att MP leds av pundare. Alltså för mig bara ett exempel på att SD-kramaren saknar förmåga eller vilja att göra rimlighetsbedömningar.

Och sen har vi väl Maria Ferm som för sådär fem-sex år sen gick ut i pressen och förklarade att hon missbrukat kokainunder två är tid fån det hon var 18 år. Det är sån´t som kan få kramare att bjäbba om flummare, men det säger bara något om krämaren inget om MP.

Om du påstått att du är avundsjuk? Nej, jag tror inte du egentligen är särskilt intresserad av den här tråden, men att konflikterna i moraltantantstråden blivit så ohanterliga att delar av FL:s egoavdelning måste söka sig andra platser där de kan få spegla sig själva.

Slutligen - min historia. "och jag hejdar mig för att bevittna" skriver jag, det betyder ungefär detsamma som att jag stod och tittade på, som du skriver.

Min fråga är alltså om du har några belägg för att miljöpartister skulle vara narkotikamissbrukare i större utsträckning än andra eller om ditt påstående bara avspeglar din karaktär?
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-05-31 06:22:57 följande:
    Dags för "nollvision" igen eller hur var det?
    nyheter24.se/nyheter/politik/735433-sd-ledamo...
    OMG Förvånad

Människan vill ju inte att detta absurda förslag om att begränsa muslimers barnafödande bara ska gälla i Sverige, vilken vore illa nog, utan i hela världen!

Framgångarna i EU-valet verkar ha stigit henne åt huvudet så till den milda grad att hon har glömt att man officiellt inte bör korsa linjen mellan Avpixlat och SDs hemsidor när det gäller opinionsbildningsstrategier.

"Rydh är av åsikten att muslimers barnafödande är ett "världsproblem". På Sverigedemokraternas hemsida i Älmhult skriver hon att islam inom femtio år kommer att ta över världen och att Sverige "bör vakna".

I sitt inlägg har hon även publicerat ett uppmärksammat klipp, där det påstås att muslimernas erövring av världen kommer att ske genom att många barn föds och att invandringen till väst ökar. Ett klipp vars uppgifter har blivit bevisade vara falska efter att ha granskats av BBC.

– Detta är ingenting man kan göra något åt lokalt utan världssamfundet måste agera med en begränsningspolitik, som den i Kina, säger Rydh till Expo. "

FörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadoch ännu ett Förvånad

Men detta ses säkerligen inte som något extremt uttalande varken inofficiellt eller officiellt av SD och SDare. Hon får säkert tuffa vidare i de "rumsrena" SD-leden med fortsatt förtroende.

• FDFMGA
    nihka skrev 2014-05-31 10:40:18 följande:

Man kan ju bara låtsas så länge, men inte i all evighet, att alla saker som man inte tycker är bra eller som man vill ska bli bättre styrs av invandring och flyktingmottagning.

Fler människor som normalt inte säger så mycket brukar också ta ton inför ett val och jag tycker det märks redan nu. Det var som att EU-valet blev lite av ett startskott. På jobbet diskuterades främlingsfientliga partiers frammarch i Europa livligt. Trots att lättnaden var stor över att Sverige avviker från mönstret med ett mindre stöd än i många andra EU-länder uttryckte många oro över utvecklingen och menade att man inte längre kunde låta dessa röster stå oemotsagda. Det är bara att hoppas att denna nyantändning varar hela vägen fram till riksdagsvalet och att det blir ett högt valdeltagande vilket gagnar blockpartierna.

Vet du hur man hittar till facebookgruppen för de som plockar bort SD-"vänner" och deras rasistiska propaganda?
    Nej, jag tillhör den lilla skara som inte är aktiv på Facebook överhuvudtaget.

Men idén som sådan är ju bra, fast behöver den organiseras. Till skillnad från QZ skulle jag aldrig kunna vara riktig vän med en sverigedemokrat, vare sig i verkligheten eller på nätet.

Känner bara någon enstaka, bäst en mamma till en kompis till ett av mina barn. För barnens skull håller vi samtalet så neutralt som möjligt, men det kan bli lite dråpligt att gå på McDonalds som vuxen med två tjejer när kompisen plötsligt säger "Titta på negern". Då tittade vi tyst på varandra, min dotter och jag med något höjda ögonbryn.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    nihka skrev 2014-05-31 11:05:11 följande:
    OMG Förvånad

Människan vill ju inte att detta absurda förslag om att begränsa muslimers barnafödande bara ska gälla i Sverige, vilken vore illa nog, utan i hela världen!

Framgångarna i EU-valet verkar ha stigit henne åt huvudet så till den milda grad att hon har glömt att man officiellt inte bör korsa linjen mellan Avpixlat och SDs hemsidor när det gäller opinionsbildningsstrategier.

"Rydh är av åsikten att muslimers barnafödande är ett "världsproblem". På Sverigedemokraternas hemsida i Älmhult skriver hon att islam inom femtio år kommer att ta över världen och att Sverige "bör vakna".

I sitt inlägg har hon även publicerat ett uppmärksammat klipp, där det påstås att muslimernas erövring av världen kommer att ske genom att många barn föds och att invandringen till väst ökar. Ett klipp vars uppgifter har blivit bevisade vara falska efter att ha granskats av BBC.

Detta är ingenting man kan göra något åt lokalt utan världssamfundet måste agera med en begränsningspolitik, som den i Kina, säger Rydh till Expo. "

FörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadoch ännu ett Förvånad

Men detta ses säkerligen inte som något extremt uttalande varken inofficiellt eller officiellt av SD och SDare. Hon får säkert tuffa vidare i de "rumsrena" SD-leden med fortsatt förtroende.

Artikeln var från 3 januari 2013 och Annika Rydh uteslöts "med omedelbar verkan" 20 mars. Hon tyckte inte hon hade gjort något större fel, mer än att inte göra en grundligare källundersökning - något som kan hända även den bäste.

Numer tycker hon säkert att det är helt OK för muslimer att föda det antal barn de själva vill ha, eller inte...

Filmen hon hänvisade till har jag sett upprepade gånger presenteras som fakta av SDare i den här tråden, andra liknande trådar och på främlingsfientliga sidor, men det var ett tag sedan sist så jag borde ha reagerat på att det var gårdagens nyheter, men tyvärr inte gårdagens åsikter.

http://www.smp.se/nyheter/almhult/annika-rydh-utesluts-ur-sd(3699150).gm
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-05-31 11:03:59 följande:
    Jag såg inte din kommentar.

Så din analys visar att miljöpartister i större utsträckning än andra är missbrukare. Har du något belägg för den?

Här på FL har jag sett ett flertal kramare påstå detsamma men då utifrån att både Fridolin och Romson svarat ja på Aftonbladets fråga om de testat narkotika. 

Det senare är ett utmärkt exempel på hur olika man kan tolka samma uppgifter. Min egen reaktion var "Jaha, så de har testat hasch när de var unga" något som för SD-kramarna innebär att missbruket eskalerat och att MP leds av pundare. Alltså för mig bara ett exempel på att SD-kramaren saknar förmåga eller vilja att göra rimlighetsbedömningar.

Och sen har vi väl Maria Ferm som för sådär fem-sex år sen gick ut i pressen och förklarade att hon missbrukat kokainunder två är tid fån det hon var 18 år. Det är sån´t som kan få kramare att bjäbba om flummare, men det säger bara något om krämaren inget om MP.
    Kunde inte bry mig mindre om hur några enstaka personers droganvändning ser ut. Men jag antar att du tror jag resonerar lika infantilt som du.
    Om du påstått att du är avundsjuk? Nej, jag tror inte du egentligen är särskilt intresserad av den här tråden, men att konflikterna i moraltantantstråden blivit så ohanterliga att delar av FL:s egoavdelning måste söka sig andra platser där de kan få spegla sig själva.
    Återigen, du begår samma misstag och använder dig själv som mall. Denna tråden är faktiskt intressant, ger lite inblick i hur en del människor tänker. Något som hade varit ganska svårt att föreställa sig om man inte sett det med egna ögon så att säga.
    Min fråga är alltså om du har några belägg för att miljöpartister skulle vara narkotikamissbrukare i större utsträckning än andra eller om ditt påstående bara avspeglar din karaktär?
    En röst på MP i europaparlamentsvalet är en potentiell röst för ett drogliberalare europa. Bland narkotikamissbrukare är det nog vanligare att vara drogliberal än bland andra är min gissning. Kan tänka mig att de som inte är drogliberala faktisk drar sig för att rösta drogliberalt även om andra delar av politiken tilltalar dem.

Om MP:are skulle vara påtända i högra grad än andra skulle ju dessutom förklara deras världsfrånvända politik. Mycket av den verkar ju faktiskt ha tillkommit under tillfällen av kraftig mental avtrubbning.

• Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-31 06:22:57 följande:
    Dags för "nollvision" igen eller hur var det?
    nyheter24.se/nyheter/politik/735433-sd-ledamo...

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/632702-sd-traditionellt-i-sverige-sa-ar-neger-en-farg

Jag väntar fortfarande på den dag då jag hör "neger" faktiskt användas som en färg. Typ som i:

"Nej, inget socker eller mjölk, jag gillar mitt kaffe neger!"

"Jag ska färga håret neger imorgon!"

"Åh, vilken fin neger tröja!"

"Jobbigt att din partner är så negersjuk!"

"Det regnar nog snart, himlen är nästan neger!"

Men nej, neger används som "färg" endast om folk med afrikanskt ursprung eller om chokladbollar. Märkligt det där.

Och om neger är ett så neutralt, varför denna KRÄNGCKHThet inför "svenne"?

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-05-31 11:05:11 följande:
    OMG Förvånad

Detta är ingenting man kan göra något åt lokalt utan världssamfundet måste agera med en begränsningspolitik, som den i Kina, säger Rydh till Expo. "

När blev väst världen??

Lustigt hur oroliga de är för muslimers barnafödande, när de flesta muslimska länder har ett barnafödande som är på nivå med Sveriges. Men Indien och Kina oroar de sig inte för. Märkligt det där.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-05-31 11:43:00 följande:
    Artikeln var från 3 januari 2013 och Annika Rydh uteslöts "med omedelbar verkan" 20 mars. Hon tyckte inte hon hade gjort något större fel, mer än att inte göra en grundligare källundersökning - något som kan hända även den bäste.

Numer tycker hon säkert att det är helt OK för muslimer att föda det antal barn de själva vill ha, eller inte...

Filmen hon hänvisade till har jag sett upprepade gånger presenteras som fakta av SDare i den här tråden, andra liknande trådar och på främlingsfientliga sidor, men det var ett tag sedan sist så jag borde ha reagerat på att det var gårdagens nyheter, men tyvärr inte gårdagens åsikter.

www.smp.se/nyheter/almhult/annika-rydh-uteslu...(3699150).gm
    Märkliga prioriteringar man gör när man ägnar en massa energi åt att klanka ned på en f.d. kommunalpolitiker i Älmhult angående en sak som saknar betydelse för Sverige men inte säger nåt om hur Alliansen lät statliga Vattenfall köpa Nuon för 89 miljarder, och via det på fyra år gjorde så att Sverige förlorade 37,5 miljarder!

Är det att ha "ordning i statens finanser"?

Var finns sans & balans?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?