• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-05-31 19:28:18 följande:
    Nåväl. Du har rätt i sak. MP har starkt stöd i Stockholm, men det visar sig i valresultatet från i söndags, alltså från de som röstade. En god gissning är att resultatet tvärtemot vad du har fått för dig skulle ha blivit sämre för MP om fler än 51 procent hade röstat. Jag tror inte att de hade blivit största parti i Stockholm med ett 80-procentigt valdeltagande.
    Jag tror inte heller att de skulle vara störst, större är inte lika med störst  
    Jag tror däremot att deras andel hade ökat mer än tex SD:s man inte mer än V men där antar jag att vi få agree to disagree.
    Jag noterar också att du framhåller Miljöpartiets drogliberala hållning som något positivt och det enda skälet att rösta på dem "Just de grönas liberala drogpolitik är ju faktiskt en av de bättre ideerna. Tyvärr kan man ju inte rösta på MP av andra anledningar".
    Om du skall citera mig kan du väl försöka förstå vad där står. Säger ju explicit att det inte är den enda anledningen. En av de bättre betyder för alla läskunniga att det finns flera bättre ideer. Tyvärr har de alldeles för många ideer utan verklighetsförankring.
    Jag är rädd att jag måste göra dig besviken. De är inte särskilt drogliberala, så det finns nog inget skäl överhuvudtaget för dig att rösta på dem.
    Men de gröna menar jag alltså Die Grünen, vilket framgår om du försöker hänga med i vad som diskuteras. En röst på MP i sverige är ju en röst på samarbetet med Die Grünen i europa som du förhoppningsvis förstår, eller?   

• Naranjos
    nihka skrev 2014-05-31 11:05:11 följande:
    OMG Förvånad

Människan vill ju inte att detta absurda förslag om att begränsa muslimers barnafödande bara ska gälla i Sverige, vilken vore illa nog, utan i hela världen!

Framgångarna i EU-valet verkar ha stigit henne åt huvudet så till den milda grad att hon har glömt att man officiellt inte bör korsa linjen mellan Avpixlat och SDs hemsidor när det gäller opinionsbildningsstrategier.

"Rydh är av åsikten att muslimers barnafödande är ett "världsproblem". På Sverigedemokraternas hemsida i Älmhult skriver hon att islam inom femtio år kommer att ta över världen och att Sverige "bör vakna".

I sitt inlägg har hon även publicerat ett uppmärksammat klipp, där det påstås att muslimernas erövring av världen kommer att ske genom att många barn föds och att invandringen till väst ökar. Ett klipp vars uppgifter har blivit bevisade vara falska efter att ha granskats av BBC.

Detta är ingenting man kan göra något åt lokalt utan världssamfundet måste agera med en begränsningspolitik, som den i Kina, säger Rydh till Expo. "

FörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadoch ännu ett Förvånad

Men detta ses säkerligen inte som något extremt uttalande varken inofficiellt eller officiellt av SD och SDare. Hon får säkert tuffa vidare i de "rumsrena" SD-leden med fortsatt förtroende.

Hon måste ha lyssnat på Gadhafi...... www.wnd.com/2006/05/35992/
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-05-31 20:20:12 följande:
    Jag tror inte heller att de skulle vara störst, större är inte lika med störst smile2.gif  
    Jag tror däremot att deras andel hade ökat mer än tex SD:s man inte mer än V men där antar jag att vi få agree to disagree.

Om du skall citera mig kan du väl försöka förstå vad där står. Säger ju explicit att det inte är den enda anledningen. En av de bättre betyder för alla läskunniga att det finns flera bättre ideer. Tyvärr har de alldeles för många ideer utan verklighetsförankring.

Ok. En sista språkövning kan jag väl bistå med även om jag betvivlar att den når fram.

Nedan (i citatet) finns det två meningar som dessvärre inte riktigt står i samklang med varandra. I den andra står det "Tyvärr kan man inte rösta på MP av andra anledningar". Och i den första anges anledningen: SD-kramarens upplevelse av att MP har en drogliberal politik.

Det är bara att konstatera att du inte förmådde hålla ihop ett resonemang genom två meningar.

Angående läskunnighet så skrev redan Tegnér på sin tid att det dunkelt tänkta är det dunkelt sagda. Skriver man att man inte kan rösta på MP av andra anledningar än att man upplever att deras drogliberala hållning är det enda som appellerar till det egna förståndet så, ja då är det väl så. Det finns alltid en avsändare och avsändarens brist på språklig stringens är knappast mottagarens fel.

Och i och med att du bara inbillar dig att MP är mer drogliberalt än något annat parti så finns det inga skäl överhuvudtaget för dig att rösta på demSkrattande
    oOOo oOOo skrev 2014-05-31 16:37:35 följande:
    . Just de grönas liberala drogpolitik är ju faktiskt en av de bättre ideerna. Tyvärr kan man ju inte rösta på MP av andra anledningar.

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Breaking Bad
    FDFMGA skrev 2014-05-31 21:44:08 följande:
    Ok. En sista språkövning kan jag väl bistå med även om jag betvivlar att den når fram. Nedan (i citatet) finns det två meningar som dessvärre inte riktigt står i samklang med varandra. I den andra står det "Tyvärr kan man inte rösta på MP av andra anledningar". Och i den första anges anledningen: SD-kramarens upplevelse av att MP har en drogliberal politik. Det är bara att konstatera att du inte förmådde hålla ihop ett resonemang genom två meningar. Angående läskunnighet så skrev redan Tegnér på sin tid att det dunkelt tänkta är det dunkelt sagda. Skriver man att man inte kan rösta på MP av andra anledningar än att man upplever att deras drogliberala hållning är det enda som appellerar till det egna förståndet så, ja då är det väl så. Det finns alltid en avsändare och avsändarens brist på språklig stringens är knappast mottagarens fel. Och i och med att du bara inbillar dig att MP är mer drogliberalt än något annat parti så finns det inga skäl överhuvudtaget för dig att rösta på dem
    oOOo oOOo skrev 2014-05-31 16:37:35 följande:
    . Just de grönas liberala drogpolitik är ju faktiskt en av de bättre ideerna. Tyvärr kan man ju inte rösta på MP av andra anledningar.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.

Angående läskunnighet så sa han väl ändå " det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta"..
  • oOOo  oOOo
    Angående läskunnighet så skrev redan Tegnér på sin tid att det dunkelt tänkta är det dunkelt sagda. Skriver man att man inte kan rösta på MP av andra anledningar än att man upplever att deras drogliberala hållning är det enda som appellerar till det egna förståndet så, ja då är det väl så. Det finns alltid en avsändare och avsändarens brist på språklig stringens är knappast mottagarens fel.
    Av andra anledningar än de som är bra givetvis. Det är komiskt att just du har så svårt att förstå text som ofta appellerar till andras oförmåga
    Men ödmjukhet för andras misstag kommer ju ofta av en grundläggande förståelse, något du verkar sakna.
    Och i och med att du bara inbillar dig att MP är mer drogliberalt än något annat parti så finns det inga skäl överhuvudtaget för dig att rösta på demSkrattande
    Nu har du missförstått igen trots upprepade förklaringar. Kanske skulle dämpa lite på det där hatet som verkar förblinda dig. Jag tror inte du är sådär obegåvad egentligen
  • FDFMGA
    Breaking Bad skrev 2014-05-31 21:52:03 följande:

Angående läskunnighet så sa han väl ändå " det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta"..
    Mm, visst gjorde han det - fast det blir ju ingen större betydelseskillnad om man vänder på det mer än att det inte blir ett korrekt citat. 

Och att det tack och lov måste finnas en mängd dunkla tankar som förblir osagda.
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2014-05-31 20:20:12 följande:
    En röst på MP i sverige är ju en röst på samarbetet med Die Grünen i europa som du förhoppningsvis förstår, eller?   

Ja, och en röst på t.ex. Moderaterna är antagligen en röst på den kristdemokratiska gruppen i EU. Ska vi gå igenom allt som partier i den gruppen står för?
    I was raised to be someone else But now I see your ugliness has made me ugly too.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-05-31 23:36:52 följande:
    Ja, och en röst på t.ex. Moderaterna är antagligen en röst på den kristdemokratiska gruppen i EU. Ska vi gå igenom allt som partier i den gruppen står för?
    Inte mig emot. Är det något speciellt du vurmar för? Drömmer
  • Quintus Zebra

en.m.wikipedia.org/wiki/European_People%27s_Party_(European_Parliament_group)

Tja, känns lite märkligt att det inte är mer känt att M och KD sitter i en grupp som ofta röstar mot miljöpolitik, mot hbtq(i)-rättigheter, mot abort och för en strängare invandringspolitik. Och som innehåller partier som tvångsförflyttar romer och vill förbjuda gambling och liknande spel.

Men konstigt nog slipper ju just dessa två regeringspartierna väldigt lindrigt undan i media.

Ta bara den här grejen med de "Äkta Moderaterna" - arrangemanget. Media skrev om det. Skrev om att dessa aktivister delade ut citat som Reinfeldt skrev i sin ungdom. Men media valde av någon outgrundlig anledning att inte återge citaten. Citat så främmande från den retorik han har nu att det borde vara rätt självart att ställa stadsministern till svars för dem?

quote=73350194][quote-nick]oOOo oOOo skrev 2014-05-31 23:42:54 följande:[/quote-nick]Inte mig emot. Är det något speciellt du vurmar för? [/quote]

I was raised to be someone else But now I see your ugliness has made me ugly too.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?