• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-06-02 10:26:13 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lename...

Jo då. Med tanke på att de är regeringspartier. Med tanke på att det finns massor att hitta och kritisera. Med tanke på att de sitter i en grupp i EU som står för en helt annan politik än den de säger sig stå för. Samtidigt som det finns eu-grupper som borde ligga dem närmare utifrån vad de själva säger sig vilja vara.

Självklart är det svårt att hitta en eu-grupp utan problematiska inslag. Det är ju t.ex. svårt för ett parti som F! att välja då de är rätt unika i sin framtoning än.så länge. Men det finns ju grupper vars själva grundinriktning på politiken är närmare den som M och KD hävdar att de har inrikes. Om de suttit med FP i den liberala gruppen t.ex. hade jag inte varit lika skeptisk.

Och jag vill hävda att både mp och f! granskas på ett sätt som regeringens energipolitik, tillväxtpolitik, utrikespolitik, arbetslöshetspolitik, eupolitik, o.s.v. inte gör.

Här är ett exempel idag om MP. Länken ligger över citatet :)
    Ja det är verkligen en gåta hur S på ett någorlunda trovärdigt sätt ska kunna regera med ett gäng pajasar.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-06-02 10:03:34 följande:

Håller med delvis. Men tycker att det inte är främst brukaren son ska straffas. Utan att man ska rikta sig in på att lägga ansvar på leverantörer och produproducenter. Det är knappast en rättighet att sälja hälsofarliga preparat.

Och jag har umgåtts rätt nära med de flesta politiska grupper. Skulle ju säga att jag träffat fler liberaler som vill legalisera än miljöpartister som vill det.
    Det är en punkt där mina åsikter skiljer sig mot många andra liberalers.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-01 01:09:23 följande:
    Matte och samhällskunskap är visst inte SDs grej. Visar de prov på, igen...

Jodå de har nog iallafall lite koll på det men rasism och förakt är dominerande i det partiet så fakta och logiskt tänkande får stå tillbaka. Allt för att hetsa mot invandrare.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2014-06-02 10:31:53 följande:
    Ja det är verkligen en gåta hur S på ett någorlunda trovärdigt sätt ska kunna regera med ett gäng pajasar.
    Politik är det möjligas konst.

De kan säkert komma överens med hjälp av lite vackra formuleringar om något som innebär att MP får ge sig om kärnkraften och veckoarbetstiden medan S får ge sig om föräldraförsäkringen.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-06-02 10:31:53 följande:

Du menar att det har funkat så bra i en regering där näringsministern shoppar energibolag utan att informera statsministern? Och sedan vägrar förklara sig för ku. Fast det troligare var att statsministern visste om det men de inblandade valde att ljuga för att inte orsaka en regeringskris.

Hur mycket korruption som ingick i det köpet vet nog få.

Där har du ett gäng pajasar.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-31 14:13:58 följande:

Somliga av oss har simultanförmåga. Vi (eller i alla fall jag) klankar gärna ned på Alliansen när tillfälle ges, men den här tråden handlar om SD. Och för övrigt, SD försöker ju desperat bli ett alliansparti, mot resten av alliansens vilja (förståeligt nog), och röstar med alliansen oftare än inte. Så kritik mot alliansen skulle också ofta vara kritik mot SD.

Men som sagt, tråden handlar om SD, så kritik mot andra partier är OT här.

Jo, det ligger nåt i det. Jag är ju inte Sd-hatare så därför borde jag väl inte skriva i tråden heller. Detta inlägg blir mitt sista i tråden, således.

Hoppas de röd-gröna får regera i minoritet så att de måste stödja sig på Sd. Undrar hur mycket du kommer babbla om Sd:s stödröstande på regeringen då...

Bara så du vet...redan nu röstar ju sossarna i regel med Allians-regeringen, precis som Sd. Du har ju liksom ingen koll alls på hur det funkar.

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-06-02 12:58:47 följande:
    Jo, det ligger nåt i det. Jag är ju inte Sd-hatare så därför borde jag väl inte skriva i tråden heller. Detta inlägg blir mitt sista i tråden, således.

Hoppas de röd-gröna får regera i minoritet så att de måste stödja sig på Sd. Undrar hur mycket du kommer babbla om Sd:s stödröstande på regeringen då...

Bara så du vet...redan nu röstar ju sossarna i regel med Allians-regeringen, precis som Sd. Du har ju liksom ingen koll alls på hur det funkar.

Ditt sista inlägg i tråden sammanfattar mycket väl dina politiska kunskaper och insikter.

Du tror att SD som vågmästarparti skulle ge sitt stöd till en rödgrön regering.

Det tror inte jag.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-06-02 11:46:59 följande:
    Sd's hatsvans är igång igen:
    nyheter24.se/nyheter/inrikes/769239-vande-ake...
    Det SD inte står för själva drar de till sig. Allsköns pack känner sig hemma med SD och spiller ut i verkligheten från Avpixlat och andra liknande kloaker.

Hoppas detta hot och förtal leder till åtal. Det är dags att statuera exempel!
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-06-02 11:42:55 följande:

Du menar att det har funkat så bra i en regering där näringsministern shoppar energibolag utan att informera statsministern? Och sedan vägrar förklara sig för ku. Fast det troligare var att statsministern visste om det men de inblandade valde att ljuga för att inte orsaka en regeringskris.
    Hur mycket korruption som ingick i det köpet vet nog få.

Där har du ett gäng pajasar.

Du menar att Vattenfall inte hade köpt Nuon om en sosseregering suttit vid makten?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?