• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2014-05-31 23:42:54 följande:
    Inte mig emot. Är det något speciellt du vurmar för? 

I was raised to be someone else But now I see your ugliness has made me ugly too.
  • FDFMGA
    Quintus Zebra skrev 2014-05-31 23:36:52 följande:

Ja, och en röst på t.ex. Moderaterna är antagligen en röst på den kristdemokratiska gruppen i EU. Ska vi gå igenom allt som partier i den gruppen står för?
    oOOo oOOo skrev 2014-05-31 23:42:54 följande:
    Inte mig emot. Är det något speciellt du vurmar för? Drömmer

Min uppfattning är att det framgår ganska tydligt i tråden att QZ inte vurmar för kristdemokratisk  politik.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-06-01 11:24:49 följande:
    Min uppfattning är att det framgår ganska tydligt i tråden att QZ inte vurmar för kristdemokratisk  politik.

Är du där igen och dömer andra utifrån dig själv?
    Även de mest inskränkta brukar kunna se något positivt i de etablerade partiernas politik. Men du kanske har rätt, verkade vara mest gnäll som vanligt.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-06-01 12:24:20 följande:

Är du där igen och dömer andra utifrån dig själv?
    Även de mest inskränkta brukar kunna se något positivt i de etablerade partiernas politik. Men du kanske har rätt, verkade vara mest gnäll som vanligt.
    Tvärtom.

Jag bedömer att du antingen har problem att förstå diskussionen i den här tråden, alternativt att du av andra skäl avsiktligt missförstår.

Jag har iofs svårt att man kan missförstå - men ok, du har ju precis lika stor rätt som alla andra att dra dina slutsatser.

Du undrar alltså vilka delar av den kristdemokratiska politiken i Europaparlamentet som QZ särskilt vurmar för.

Min gissning är att du inte har förstått hans inlägg.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-06-01 09:32:14 följande:
    en.m.wikipedia.org/wiki/European_People%27s_P...(European_Parliament_group)

Tja, känns lite märkligt att det inte är mer känt att M och KD sitter i en grupp som ofta röstar mot miljöpolitik, mot hbtq(i)-rättigheter, mot abort och för en strängare invandringspolitik. Och som innehåller partier som tvångsförflyttar romer och vill förbjuda gambling och liknande spel.

Men konstigt nog slipper ju just dessa två regeringspartierna väldigt lindrigt undan i media.

Ta bara den här grejen med de "Äkta Moderaterna" - arrangemanget. Media skrev om det. Skrev om att dessa aktivister delade ut citat som Reinfeldt skrev i sin ungdom. Men media valde av någon outgrundlig anledning att inte återge citaten. Citat så främmande från den retorik han har nu att det borde vara rätt självart att ställa stadsministern till svars för dem?

quote=73350194][quote-nick]oOOo oOOo skrev 2014-05-31 23:42:54 följande:[/quote-nick]Inte mig emot. Är det något speciellt du vurmar för? [/quote]
    Inte lindrigare än pajaspartierna F! & MP som i stort sett aldrig utsätts för obekväma frågor. Hur var det nu? skulle inte F! ansluta sig till EU-gruppen med gamla kommunistpartier som knappast gjort sig kända för sin tolerans gentemot HBTQ och jämställdhetsarbete? MP sitter i samma grupp som Legalize-vurmare.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rataxes
    Digestive skrev 2014-05-30 22:25:09 följande:
    Ja, det handlade ju verkligen om drogromantik det där. Lite som att Sverige har en drogromantisk ställning överlag, som tillåter öl- och vintillverkning för privat bruk (och att ytterst få lyfter på ögonbrynet om någon tillverkar dessa produkter med starkare alkoholhalt än tillåtet, måste ju tyda på en ytterst drogromantisk befolkning). Man kan göra sin egen tobak i Sverige - drogromantik!!
    Jag kanske tillhör en minoritet som inte tycker att vi behöver legalisera fler droger. I synnerhet inte någon som fördummar befolkningen ytterligare.

http://www.drogupplysningen.se/artiklar/dummare-av-cannabis

Kanske tycker analkister och miljöpartister att det är något positivt eftersom det lockar fler anhängare till deras irrläror?
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • FDFMGA
    Naranjos skrev 2014-06-02 02:23:55 följande:
    Svar nej.. Ohejdat och ohederligt ljug bakom den "rapporten". Plockas isär och sprängs i atomer:

www.tino.us/2014/06/rapport-om-sandviken-inva.../

Det är helt vansinnigt hur media förvanskar och ljuger.
    Mot bakgrund att många sverigedemokrater brukar påstå att våra kommuner går på knäna på grund av det som de kallar massinvandring är väl rapporten alldeles utmärkt.

Att staten bidrar till Sandvikens vinst på invandringen är i detta sammanhang ovidkommande.

För övrigt är ju statens ekonomi inte alls dålig om man jämför med länder som har en betydligt mer begränsad invandring.
  • Quintus Zebra
    Rataxes skrev 2014-06-01 13:39:43 följande:
    Jag kanske tillhör en minoritet som inte tycker att vi behöver legalisera fler droger. I synnerhet inte någon som fördummar befolkningen ytterligare. www.drogupplysningen.se/artiklar/dummare-av-cannabis

Kanske tycker analkister och miljöpartister att det är något positivt eftersom det lockar fler anhängare till deras irrläror?

Håller med delvis. Men tycker att det inte är främst brukaren son ska straffas. Utan att man ska rikta sig in på att lägga ansvar på leverantörer och produproducenter. Det är knappast en rättighet att sälja hälsofarliga preparat.

Och jag har umgåtts rätt nära med de flesta politiska grupper. Skulle ju säga att jag träffat fler liberaler som vill legalisera än miljöpartister som vill det.
    I was raised to be someone else But now I see your ugliness has made me ugly too.
  • Quintus Zebra

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article18987068.ab

Rataxes skrev 2014-06-01 13:34:53 följande:
    Inte lindrigare än pajaspartierna F! & MP som i stort sett aldrig utsätts för obekväma frågor. Hur var det nu? skulle inte F! ansluta sig till EU-gruppen med gamla kommunistpartier som knappast gjort sig kända för sin tolerans gentemot HBTQ och jämställdhetsarbete? MP sitter i samma grupp som Legalize-vurmare.

Jo då. Med tanke på att de är regeringspartier. Med tanke på att det finns massor att hitta och kritisera. Med tanke på att de sitter i en grupp i EU som står för en helt annan politik än den de säger sig stå för. Samtidigt som det finns eu-grupper som borde ligga dem närmare utifrån vad de själva säger sig vilja vara.

Självklart är det svårt att hitta en eu-grupp utan problematiska inslag. Det är ju t.ex. svårt för ett parti som F! att välja då de är rätt unika i sin framtoning än.så länge. Men det finns ju grupper vars själva grundinriktning på politiken är närmare den som M och KD hävdar att de har inrikes. Om de suttit med FP i den liberala gruppen t.ex. hade jag inte varit lika skeptisk.

Och jag vill hävda att både mp och f! granskas på ett sätt som regeringens energipolitik, tillväxtpolitik, utrikespolitik, arbetslöshetspolitik, eupolitik, o.s.v. inte gör.

Här är ett exempel idag om MP. Länken ligger över citatet :)
Svar på tråden Varför hatar folk SD?