• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-06-07 13:08:05 följande:
    Nä. Du tänker inte diskutera en skandalperson som frivilligt fick lämna partiet och sina riksdagsuppdrag och andra politiska uppdrag med ett flermiljonskontraktet i stället för att bli utsparkad minus "avtackningspresent", utan du vill hellre diskutera en person från F! i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?

Själv tycker jag att man ska hålla sig någorlunda till ämnet och inte diskutera sig me, myself and I samt alla andra partiers företrädare UTOM de med anknytning till SD i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?".

Sedan tycker jag att man inte ska ge en massa tomma löften om att lämna tråden och sedan tro att någon ska ta något man säger på allvar när man poppar upp igen någon dag senare.
    Äh, sedan när är SD-fantaster pålitliga? De skriver ju alltid saker som de inte menar, inte minns eller som de "upplevde" var helt annorlunda än vad fakta påvisar. Bara att kolla deras egna partitexter, de ändras ju hela tiden efter vad som verkar mest PK för tillfället.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Blåröd

Bara okunniga dumskallar hatar SD, de bör man hata.

• Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2014-06-07 20:29:01 följande:
    Apropå okunnighet så är det påfallande ofta man kan notera att sverigedemokrater inte klarar av att förstå skillnaden mellan de och dem.
    Eller förmågan att förbli osvärtade på FL. Den saknar de definitivt. :-/
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Probi
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-08 02:37:07 följande:
    Nu skrev du ett likadant de och något som är påfallande är att somliga bara vädrar sin SD-noja här utan att kunna vara sakliga, men de är ofta språkpoliser istället. 
  • FDFMGA
    Finns flera likheter mellan de signaturer som alltid ska väcka uppmärksamhet med att de skriver sitt sista inlägg och de som svartnar.

I bägge fallen brukar de komma rännande tillbaka fortare än kvickt. Dramapedagogerna utan att låtsas om att de nyligen avslutade pjäsen "Exit Egon" och de andra med en ny signatur som glappar på som vanligt.

En fråga om självrespekt - eller bristen på densamma, anser jag.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Hm, Probi svärtades medan jag skrev den förra texten.

Så kan det gåSkrattande
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-06-08 15:28:24 följande:
    Ja någon som kallade sig FMG och sedan effemge försvann också efter klagomål om ensidigheter vad gäller SD då en diversifiering inte var i siktet.
    Runes skrev 2014-06-08 15:28:24 följande:
    Ja någon som kallade sig FMG och sedan effemge försvann också efter klagomål om ensidigheter vad gäller SD då en diversifiering inte var i siktet.

Den info du får fram när du tvinnar näshåren och sen snyter ut här är sällan korrekt

De bägge signaturerna har jag avslutat på eget bevåg och inte av nödtvång.
  • Digestive
    maria diaz skrev 2014-06-05 20:40:53 följande:
    Precis tvärtom. Har du inte läst vad jag skrivit?

Kommuner får bidrag från staten för att ge service till medborgarna, de kan därför INTE liknas med företag. 
    Ett företag överlever inte om de inte gör vinst.  Det gör kommuner.

Se istället staten som ett företag, som måste gå med vinst för att slippa låna pengar.
    Allt handlar om att exportera för större värde än vi importerar.
    Om man inte heter USA och kan trycka nya dollar.
    Det finns ingen större mening med att reda ut det här för dig. Det fungerar inte så som du har fått för dig.

Nationer slipper aldrig låna pengar. Trycka nya pengar = låna. Staten sitter i en förlustfri position, det handlar bara om flödet till staten och hur generöst flödet har formats utav rådande politik.
  • nihka
    Ja, otaliga är de nicken bara i den här tråden.

Alla är förstås inte unika nick utan bakom åtskilliga finns en mindre skara som bara inte kan ge upp föreställningen att man kan bryta mot alla regler och ändå vara välkommen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?