• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-06-05 20:40:53 följande:
    Precis tvärtom. Har du inte läst vad jag skrivit?

Kommuner får bidrag från staten för att ge service till medborgarna, de kan därför INTE liknas med företag. 
    Ett företag överlever inte om de inte gör vinst.  Det gör kommuner.

Se istället staten som ett företag, som måste gå med vinst för att slippa låna pengar.
    Allt handlar om att exportera för större värde än vi importerar.
    Om man inte heter USA och kan trycka nya dollar.
    Du menar att företag inte får bidrag från staten? Vilken planet lever du på?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Philipsson

Foujan Rouzbeh, nr. 7 på Fi:s lista, twittrar. Hur resonerar de som röstar på Fi, kan man fråga sig. Gärna socialbidrag och skattefinansierad sjukvård från Sverige - kanske -, men samtidigt hata landet. Borde inte sådana människor, som föraktar det land de bor i, avsäga sig medborgarskapet och bli fråntagna det och helt enkelt avhysas?

När jag hör sånt tänker jag: Ja, varför inte, varför inte avskaffa nationalstaten och låta alla gamla, sjuka, svaga, arbetslösa, lata, obildbara, studenter, o.s.v., helt enkelt klara sig helt på egen hand, utan välfärdsstat? Det kanske är det som är det rätta ändå!? Eller vad säger ni, ni nationalstats- och välfärdsstatshatare?

foujan flaggan

• chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-05 22:23:46 följande:
    Du menar att företag inte får bidrag från staten? Vilken planet lever du på?

Vilka företag får bidrag från staten?

Får alla företag bidrag från staten?
  • Runes
    chrissandra skrev 2014-06-06 02:21:07 följande:

Vilka företag får bidrag från staten?

Får alla företag bidrag från staten?
    De som har instegsjobb för asylinvandrare
  • Dorian Ertymexx
    Runes skrev 2014-06-06 02:59:54 följande:
    De som har instegsjobb för asylinvandrare
    En del företag får bidrag rakt av, eller indirekt via rabatter på mark eller skatter. Andra får det via Fas 3-are, praktikanter eller liknande gratis (eller rentav betald) arbetskraft. Inte alla, men många nog.
  • Errol Flynn
    Philipsson skrev 2014-06-06 01:20:39 följande:
    Foujan Rouzbeh, nr. 7 på Fi:s lista, twittrar. Hur resonerar de som röstar på Fi, kan man fråga sig. Gärna socialbidrag och skattefinansierad sjukvård från Sverige - kanske -, men samtidigt hata landet. Borde inte sådana människor, som föraktar det land de bor i, avsäga sig medborgarskapet och bli fråntagna det och helt enkelt avhysas?

När jag hör sånt tänker jag: Ja, varför inte, varför inte avskaffa nationalstaten och låta alla gamla, sjuka, svaga, arbetslösa, lata, obildbara, studenter, o.s.v., helt enkelt klara sig helt på egen hand, utan välfärdsstat? Det kanske är det som är det rätta ändå!? Eller vad säger ni, ni nationalstats- och välfärdsstatshatare?
    Otacksamheten mot värdlandet är talande. Sådana människor borde sparkas ut på arslet. Hon kommer aldrig att bli svensk med sådant förakt mot Sverige.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • FDFMGA

Philipsson skrev 2014-06-02 12:58:47 följande:
    Jo, det ligger nåt i det. Jag är ju inte Sd-hatare så därför borde jag väl inte skriva i tråden heller. Detta inlägg blir mitt sista i tråden, således.

Jag tog mig friheten att ändra tidsordningen på dina inlägg så att det där du säger att detta blir mitt sista inlägg i tråden kommer efter ditt senasteFlört

Fenomenet med "detta är mitt absolut sista inlägg i tråden" är rätt skog, ibland kan man se någon som använder sig av detta debattknep i flera inlägg i rad. Min egen uppfattning är att SD-kramare påfallande ofta brukar förklara att detta är deras sista inlägg inna de fortsätter som om inget hänt.

Nåja, logik och konsekvenstänkande värderas sällan högt i dessa sammanhang.

För övrigt dristar jag mig till att förklara att detta sannolikt inte är mitt sista inlägg i trådenSkrattande
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA

Blev inte mitt sista. Rätt skog ska betyda rätt skoj.

Philipsson skrev 2014-06-02 12:58:47 följande:
    Jo, det ligger nåt i det. Jag är ju inte Sd-hatare så därför borde jag väl inte skriva i tråden heller. Detta inlägg blir mitt sista i tråden, således.

Jag tog mig friheten att ändra tidsordningen på dina inlägg så att det där du säger att detta blir ditt sista inlägg i tråden kommer efter ditt senasteFlört

Fenomenet med "detta är mitt absolut sista inlägg i tråden" är rätt skog, ibland kan man se någon som använder sig av detta debattknep i flera inlägg i rad. Min egen uppfattning är att SD-kramare påfallande ofta brukar förklara att detta är deras sista inlägg inna de fortsätter som om inget hänt.

Nåja, logik och konsekvenstänkande värderas sällan högt i dessa sammanhang.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-06-06 11:36:34 följande:
    Otacksamheten mot värdlandet är talande. Sådana människor borde sparkas ut på arslet. Hon kommer aldrig att bli svensk med sådant förakt mot Sverige.
    Märkligt hur ni aldrig anklagar Erik Almqvist, förlåt, jag menar Szilág Érik för detta? Han har ju inte assimilerat sig, och svurit Ungern trohet, och gett upp Sverige, såsom ni menar att invandrare ska ge upp sina tidigare lojaliteter?
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-06 03:38:14 följande:
    En del företag får bidrag rakt av, eller indirekt via rabatter på mark eller skatter. Andra får det via Fas 3-are, praktikanter eller liknande gratis (eller rentav betald) arbetskraft. Inte alla, men många nog.
    Plus när staten räddar upp företag för att rädda besparingar, investeringar, sysselsättning och annat som kan drabba den svenska ekonomin.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?